hvor lang tid tar det

Spire08

Forelsket i forumet
før ting går i melken -i forhold til hva småtten tåler eller ikke?

Synes dette er så håpløst, og skjønner veeeeldig godt hva flere her inne kjenner på når de vurderer å droppe ammingen pga hypersensitivt mage-barn.
Har en snuppelure som ikke tåler en døyt av det jeg spiser virker det som. Må jo snart over på intravenøs næring!
Har kuttet ut all melk (i absolutt alt -men fant en super side www.utenmelk.no), kuttet ut kaffe, eple/appelsinjuice, kulsyre -vært hos manuellterapeut og fotsone..
Prøver også å spise minimalt med produkter som inneholder løk. Da er det ikke så mye igjen, bortsett fra mariekjeks og vann (og vin[8D])

Ting har blitt mye bedre, men fortsatt kan snuppelure få ordentlig gråte"raptuser" på mange timer -og jeg prøver da å tenke igjennom om jeg har spist noe annerledes. Men aner jo ikke hvor fort ting tas opp i melken.
Kan det være brødskiven fra lunsj, eller middagen fra igår liksom?!

Noen som vet?

Hmm.. Jeg ville tatt en telefon til helsestasjonen eller no. Er vell ikke normalt at det skal være så galt, trodde jeg. Jeg er førstegangs selv så jeg vet jo ikke, for snupper her gråter ikke uansett hva jeg spiser. Bare masse gryntinger her i gården.

Tror vann tynner ting litt ut, så drikk masse vann!!! [:D] Har prøvd å google litt om det der, for sliter med det samme selv, har jo så lyst på mat med masse ting i, men tør ikke å spise det. [8D] Det jeg fant av svar var alt fra 1-12 timer, mens ei hadde snakka med ei på ammehjelpen og der sa de at man burde kanskje vente 4 timer, spørs ka man spiser og kor følsom magen er. Alle sier jo at man skal prøve seg frem, men kjedelig å tenke på at den lille skal få vondt i magen fordi man tester seg frem her, syns så synd i Linnea når ho har vondt i magen sin. [:(]

Fra ammehjelpen.no

Hvor lang tid tar det før maten går over i melka? Når det gjelder hvor lenge det går fra en har spist til stoffene går over i melka, kan en ikke gi noe eksakt svar på dette, men desto mer lettfordøyelig maten er, desto raskere går de over i melka. For noen matsorter vil man merke det innen en time og for andre vil det gå lengre tid. Når det gjelder hva barnet tåler, må en bare prøve seg fram, og generelt tåler barnet mer ettersom det blir eldre. Man kan si at et variert og fornuftig kosthold, uten overdrivelser av noe slag (for eksempel mer enn 4-5 kopper kaffe daglig) er det beste.

Back
Topp