hvor lang tid tar det å operere ut visdomstann?

**Moonlight**

Forumet er livet
sånn ca da.....Kjenner angsten sprer seg her,er vel snart ingen vei utenom.....hjertet hamrer og jeg føler jeg ikke får puste her*hyyyyl*

Vel, jeg "trakk" en for to uker siden. Den tok plutselig litt lengre tid enn de 5 minuttene tannlegen hadde forespeilet at det ville ta - etter halvannen times lirking og draing, med to tannleger til slutt, kom den endelig ut...

Har ikke operert da, så det vet jeg ikke...

Vet ikke om jeg vil lese denne tråden videre for jeg og er nødt å operere mine ut..! De vokser helt skjevt og kommer ikke til å komme helt ut.. Bah!!
Men jeg er faktisk mer redd for betennelsen jeg evt vil få dersom jeg ikke gjør det..!

Jeg aner ikke hvor lang tid det tok å operere dem ut, det eneste jeg vet er at jeg sov godt mens tannlegen trakk ut fire visdomstenner :) Det hele var vel over på en halvtime eller noe tenker jeg, men jeg tok som sagt fire samtidig. 
Hvis du har mulighet til å få narkose, anbefaler jeg det på det sterkeste! :)

Det tar ikke lang tid å operere ut en visdomstann.
Jeg sliter med kjevelås, så jeg klarer ikke holde kjeven oppe for lenge av gangen, og jeg overlevde en operasjon uten problemer.

Det var en kirurg som opererte ut tanna mi. Det som tar lang tid er å dekke til alt, så det blir sterilt. Du ligger under en grønn duk, teipet fast overalt,kun munn som stakk frem, og hull til nesa så jeg fikk puste.
Tanna var vel ute på max 5min tror jeg.
Jeg opererte ut visdomstann nede, og de er vel ofte de verste med tanke på røttene.

Så ut som et hamster i nesten en uke etterpå:P

Han jeg var hos var helt rå..seriøst fra jeg satte meg ned og til 2 visdomstenner var ute tok maks 10-12 min..med sting og bedøvelse osv Svigerfar som kjørte meg var like sjokkert over hvor fort det gikk!

45 min Var helt grusomt:'( Men jeg har ekstremt lange røtter da..

Jeg tipper mine nede tok 15-30 min. hver uten at jeg har noen garantier for det. Var påfyll med bedøvelse et par ganger, mye borring, lirking, draging og sying hver gang.

Har også plager med kjeven så måtte ha sykepleiere til å stå og presse kjeven min sammen fra hver side.

Jeg har 4 som skal ut!!!

MEN - jeg har fått innvilget fjerning i narkose *hurra* så jeg slipper å tenke så mye på det =)

Eneste er jo at jeg mest sannsynlig vil ha grusomt vondt etterpå - men det kan jeg jo overleve =)

Moira skrev:
Jeg har 4 som skal ut!!!

MEN - jeg har fått innvilget fjerning i narkose *hurra* så jeg slipper å tenke så mye på det =)

Eneste er jo at jeg mest sannsynlig vil ha grusomt vondt etterpå - men det kan jeg jo overleve =)

Skal du ta alle 4 samtidig? Da tror jeg ikke at jeg hadde fått spist på to uker... Over to uker siden jeg trakk min nå, og det er fremdeles vondt å tygge på den siden av munnen...

Moira skrev:
Jeg har 4 som skal ut!!!

hvordan fikk du det?

Back
Topp