Hadde så lyst på det til middag i dag, men den burde kanskje ha stått i ovenen allerede? Hadde tenkt meg ut tidlig i dag, men er så kvalm så ikke bare å gå på butikken heller[:-]
Det regnes vel en time pr kilo? Jeg er ubrukelig når det kommer til tidspunkter og mat. Jeg setter det inn og ser når det er ferdig. Mannen min irriterer seg grønn på det. Hver gang han spør når midddagen er ferdig får han samme svar; "Aner ikke".. [;)]
hehe, ja den kan jeg tenke meg er tricky.. Mannen min hadde ikke hatt tid å vente på det [;)]
men nå står den i ovnen da, er bare helt grønn på om jeg har saltet og pepret nok, eller for mye[8|] æsj, jeg skulle ønske jeg var den fødte husmor[;)]
Jo lengre jo bedre! [:D] Du bør regne minimum 2,5-3 t på et vanlig lår, men vil anfefale deg å sette ovnen på max 100 grader (gjerne mindre) og la det stå i mange timer. Bruk selvfølgelig steketermometer og ta ut låret når det har kjernetemperatur på 70 grader. Ha gjerne litt grønnsaker og vann i pannen sammen med lammelåret så får du en kjempefin kraft som du kan lage saus av også. Og karamelliserte grønnsaker (f.eks. løk og sopp) er kjempegodt sammen med lam. Coscous også forøvrig. Huff....nå fikk jeg jammen lyst på lammelår her!!! [:D]