Hvor lang tid tar ammingen?

MammaHjerteTil2

Andre møte med forumet
Sitter her med min lille skatt på snart 3 uker. Hun er en sulten liten frøken som vil ha mat ofte. Men jeg synes ammingen tar veldig lang tid. Hun sovner og bruker gjerne en time før hun slipper puppen. Da er hun fortsatt ikke mett.

Hvor lang tid er det normalt at en så liten baby skal bruke før hun skal ha tømt puppen og være forsynt...?
Det ender ofte med at hun får utpumpet melk eller mme når hun har holdt på en stund for at jeg skal være sikker på at hun får det hun trenger.

Hva tror du?

Du gjør det kanskje, men det er lurt å dulte litt i babyen, stryke i håndflaten eller under foten for å holde den våkner under måltidene. Kanskje ta den opp Og prøve å vekke?

Begge mine har brukt lang tid. Var ikke uvanlig å holde på i en time nesten.

Ikke la henne ligge lenger enn 15 min på hver pupp. Bytt heller frem og tilbake etter 15 minutter på puppen. Bytt bleie underveis hvis hun sovner. Pass på at hun ikke er for varm. Min tre uker gamle baby bruker ca 10 min på en pupp. Han tømmer begge til hvert måltid. Han kunne nok ligget lenge, men han får ikke bruke meg som smokk. Byttet side etter 15 minutter siden fødsel, etter anbefaling av jordmor.

Babyer spiser i forskjellig tempo. Hvis babyen sovner helt ville jeg lagt den i dagsengen til den våkner igjen, men om det bare er snakk om slumring ville jeg sittet der så lenge babyen suger.
Hos oss gikk det fort en time før han slapp puppen, og ny amnerunde starter kanskje bare en time etter at forrige var avsluttet. Vi tok tiden og koste oss sammen. Ingen vits å stresse ammingen hvis man har mulighet til å ta det med ro.
Så jeg ville bare satt meg godt til rette og lattbabyen bestemme tid og varighet.
Når de blir litt større kan du regne med at de blir raskere.

Back
Topp