Hvor lang tid skal vi la det gå?

LuringNr3

Gift med forumet
Adrian har jo byttet avdeling i bhg, men merker at han ikke syns noe om det : (
Han byttet på fredag, så han har jo ikke vært der så lenge. Men jeg syns det er så fælt, gutten som alltid har gledet seg til å dra i barnehagen og gir oss kos og klem når vi leverer ham... Det har han slutta helt med. Sier beint "NEI!" når jeg spør ham om vi skal dra i barnehagen og gråter sårt når mamma må dra
Vi spurte i barnehagen i går, hvordan det går der oppe, og de sier ikke noe spesielt. Bare at han er lei seg når han våkner etter luren sin, når han skal opp på avdelinga oppe og ikke på den nede som han var på før...
Så hvor lenge skal vi "se det an" før vi går grundigere til verks og tar en samtale med barnehagen?
 
Jeg tror det er en omstillingsprossess. Han er vant til de andre omgivelsene og andre folkene og det er der han har vært lenge.

Jeg ville gitt det litt lengre tid og fulgt han inn i barnehagen på morgenen og vært litt med han til å begynne med.
Og bedt personalet om å se litt ekstra til han etter dere har gått.

Stttoooor klem :)
 
Jeg ville ha bedt om samtale umiddelbart, men bare for å gjøre de oppmerksom på hvor ulykkelig han er sånn at han kanskje blir fullt opp av en person og får tid til å bli riktig trygg. 

Jeg hadde nok som Trone sier, vært der ekstra mye til han følte seg trygg. Kanskje litt korte dager om du har mulighet. 
 
Huff, jeg er så redd for å være sånn "vanskelig forelder" også, da... : ( I dag tok de ham nesten i fra meg da jeg skulle dra. Jeg hadde jo lyst til å trøste ham når han gråt så sårt... Men da jeg hentet ham igjen, så var det så herlig å se hvor glad han var for å se meg, herlige lille gutten <3
 
Ja, si det.....det er slett ikke gøy, men det er på en måte innkjøing i bhg all over again.....det går seg til, han vil etterhvert skjønne at det er greit......tross alt....men jeg skjønner hva du mener, men strengt tatt er det vel ikke så mye bhg kan gjøre.....

Min minste brukte kjempelang til på å like bhg, så jeg vet at gråt og bhg ikke er no`kvess....
 
Huff vanskelig situasjon. Vi byttet avdeling i sommer, det gjorde alt bare bedre =) Hvorfor har Adrian byttet? 
Eg ville nok spurt de ganske mye om dagen og når han slutter å gråte etter du går og hvordan han har det i løpet av dagen? 
Kjempe lurt med kortere dager ja :) Og spør de ansatte om det pleier å ta så lang tid med tilvenning på ny avdeling? Si at du synes det er dumt at han er så lei deg, men vis at du ikkje skylder på de for det. For oss tok det kortere tid, men det er jo veldig individuelt.
Hvordan var han då han begynte i bhg første gang? 
Skjønner veldig godt at det ikkje er en kjekk situasjon, eg hadde det slik før sommeren. Helt grusomt å levere i barnehagen når du vet at de ikkje vil være der og er utrygg. 
 
Han byttet for å stimuleres mer. Han gikk jo fra å være eldst til å bli yngst på avdelingen på en måte... Og jeg skjønner godt hvorfor han har byttet, og det syns jeg bare er fint : )
Da han begynte i bhg, var han såpass liten, så han har jo forandret seg totalt siden den gang. Da gikk det veldig fint! Ingen gråt i det hele tatt! 
Kortere dager får vi ikke til, dessverre :' ( I og med at jeg jobber som vikar har jeg 0 goder sånn sett... Og sambo jobber overtid til stadighet. Jeeez, skal ikke være enkelt!

Men nå hentet jeg ham fra barnehagen klokka halv 10 i dag, da... Han er jo ikke i form. Kan kanskje ha hatt noe med det å gjøre...
 
Gi det litt tid. Han trenger nok å bli vant til det og finne sin plass. Det at han griner sine triste tårer er ikke noe særlig. Så vondt for mammahjertet og søtnosen. Crazybaby gjør det til tider, siden det er av og på med sykdom og avbrekk fra bhg. Det går seg nok til, skal du se. Plutselig en dag vil han dit og gir dere kos og vinke r hadet. :)
 
Eg skjønner, bra han fikk byttet då egentlig :) 
Får håpe det har hatt noe med sjukdom og gjøre og at det kommer seg når han blir frisk =) 
Det er ikkje alltid lett å få til korte dager, eg skjønner det kjempe godt. 
Masse god bedring til han :)
 
Back
Topp