Hvor lang tid mellom blodprøver?

Mitos

Glad i forumet
Hei!
Jeg skal til legen i morgen. Har hatt en blødning, og og klarer ikke stoppe bekymre meg. Regner med de tar en blodprøve bare for å teste nivået på graviditetshormonet (husker ikke hva det heter) for er lite annet de kan gjøre når jeg bare er 6+2. Men om de tar en blodprøve i morgen, hvor lang tid tar det da før jeg må komme inn igjen for å ta ny? Kan jeg risikere å måtte vente til over helgen, eller kan jeg komme inni igjen på fredag og ta ny?

Hei!
Jeg skal til legen i morgen. Har hatt en blødning, og og klarer ikke stoppe bekymre meg. Regner med de tar en blodprøve bare for å teste nivået på graviditetshormonet (husker ikke hva det heter) for er lite annet de kan gjøre når jeg bare er 6+2. Men om de tar en blodprøve i morgen, hvor lang tid tar det da før jeg må komme inn igjen for å ta ny? Kan jeg risikere å måtte vente til over helgen, eller kan jeg komme inni igjen på fredag og ta ny?
Den skal tas med minst 48 timers mellomrom, så det spørs om du ikke må vente til mandag :( evt kan du prøve å trygle deg til å komme inn på fredag og, f.eks om du tar prøven tidlig i morgen og sent på fredag. Men doblingstiden på hcg er 48 timer, er derfor man ikke alltid kan si så mye om prøver tatt tettere i tid.

jeg ville ha spurt om henvisning til tul i tillegg til blodprøver. jeg fikk hensving og en tlf fra gyn allerede dagen etter for ul :)

jeg ville ha spurt om henvisning til tul i tillegg til blodprøver. jeg fikk hensving og en tlf fra gyn allerede dagen etter for ul :)

Ååå, ja kanskje jeg kan spørre om det da. Blir lenge å vente helt til mandag for å få vite om alt er bra.

Hei, hvordan går det? Fikk du tatt blodprøver på fredag, eller henvisning til tul? Masse lykke til i alle fall.

Jeg blødde en del denne uka. Tok hcg-prøver, legen ville vente med tul. Bestilte tul selv, og så et bankende hjertene i går 6+0.

Hei, hvordan går det? Fikk du tatt blodprøver på fredag, eller henvisning til tul? Masse lykke til i alle fall.

Jeg blødde en del denne uka. Tok hcg-prøver, legen ville vente med tul. Bestilte tul selv, og så et bankende hjertene i går 6+0.

Jeg var til legen i går og tok blodprøve...fikk ikke noe svar på den, de sa de måtte sende den inn til analyse hadde håpa å få vite noe om den. Skal inn igjen mandag morgen og ta ny blodprøve, og håper virkelig at jeg får vite no da, og at ikke den og må sendes inn så må jeg vente enda flere dager....blir gaaaaal!

Legen min nevnte ingenting om tul, og hadde egentlig håpa på på litt oppmuntring, og kanskje noen tall på hvor sannsynlig at det er at det faktisk ikke er noe gale...men han sa bare at vi må bare vente til mandag og se hvordan dette går. Går å overanalyserer alt...innbiller meg at alle symptomer er borte...

Andre her inne som har tatt blodprøve og som fikk svar fortere?

Så fantastisk at du har fått sett et bankende hjerte ❤️❤️❤️
Jeg har bestilt meg tidlig ul den 21.nov, så OM det skulle se fint ut hos legen mandag, så klarer jeg nesten ikke vente til den ul-timen....men har ikke helt troen på at jeg skal komme meg på den timen...

Jeg var til legen i går og tok blodprøve...fikk ikke noe svar på den, de sa de måtte sende den inn til analyse hadde håpa å få vite noe om den. Skal inn igjen mandag morgen og ta ny blodprøve, og håper virkelig at jeg får vite no da, og at ikke den og må sendes inn så må jeg vente enda flere dager....blir gaaaaal!

Legen min nevnte ingenting om tul, og hadde egentlig håpa på på litt oppmuntring, og kanskje noen tall på hvor sannsynlig at det er at det faktisk ikke er noe gale...men han sa bare at vi må bare vente til mandag og se hvordan dette går. Går å overanalyserer alt...innbiller meg at alle symptomer er borte...

Andre her inne som har tatt blodprøve og som fikk svar fortere?

Det tar dessverre litt tid å analysere denne blodprøven Jeg fikk svar dagen etter, tror nok ikke det går å få raskere svar enn det. Siden det er stigningen de ser på får du nok dessverre ikke noe svar før tirsdag.

Krysser fingrene for deg.

Tok HCG-prøver forrige graviditet pga blødning. Da tok jeg på mandag og onsdag og legen ringte da på torsdag mener jeg. Slik hun forklarte det forteller den første blodprøven bare at du er gravid så jeg fikk ikke noe svar på nivået på denne HCGen. Hun var kun interessert i å se om den steg eller sank. Forhåpentligvis får du svar på tirsdag i allefall.

Tok HCG-prøver forrige graviditet pga blødning. Da tok jeg på mandag og onsdag og legen ringte da på torsdag mener jeg. Slik hun forklarte det forteller den første blodprøven bare at du er gravid så jeg fikk ikke noe svar på nivået på denne HCGen. Hun var kun interessert i å se om den steg eller sank. Forhåpentligvis får du svar på tirsdag i allefall.

Ja, da får jeg virkelig håpe jeg får svar på tirsdag...venting har dessverre aldri vært min stærke side, og hvertfall ikke når det kommer til dette :-/

Det tar dessverre litt tid å analysere denne blodprøven Jeg fikk svar dagen etter, tror nok ikke det går å få raskere svar enn det. Siden det er stigningen de ser på får du nok dessverre ikke noe svar før tirsdag.

Krysser fingrene for deg.

JA, da håper jeg virkelig svaret kommer tidlig tirsdag. Takk <3

Har du fått noe svar? Krysset fingrene for deg

Hei :-) Så koselig at du spørr <3 ja, jeg fikk først beskjed på legekontoret i går at jeg måtte vente til i morgen med å få svar...MEN han ringte i tidlig ettermiddag, og prøvene ser FINE ut <3 det hadde vært en jevn stigning av hcg nivået. Jeg husker ikke de nøyaktige tallene, men siden det var en stigning, så var det bra :-)

Hei :) Så koselig at du spørr <3 ja, jeg fikk først beskjed på legekontoret i går at jeg måtte vente til i morgen med å få svar...MEN han ringte i tidlig ettermiddag, og prøvene ser FINE ut <3 det hadde vært en jevn stigning av hcg nivået. Jeg husker ikke de nøyaktige tallene, men siden det var en stigning, så var det bra :)

Så bra! Virkelig hyggelig av legen å ringe og gi beskjed, det er jo topp. Masse lykke til de neste ukene

Back
Topp