Hvor lang tid går det fra forsamtale til forsøk?

lilleprøvefrø

Andre møte med forumet
Skal til forsamtale på Haukeland 5januar. Lurer på om noen vet hvor fort man setter i gang med medisiner og forsøk. Kan man velge å vente noen mnd?

Det går vanligvis fort, det er kroppen som bestemmer da du må telle dager ut fra mensen. Du kan sikkert vente, men hvorfor vil du det? Vi ventet så lenge fra vi begynte å prøve og frem til forsamtale (3 år) så når vi endelig kunne sette igang var det så deilig :)

Vi har ventet lenge vi også men en uke etter forsamtale flytter vi så jeg kunne tenkt meg å utsette det til vi er ferdig med flyttingen. Er litt redd for å si det på sykehuset for da virker det kanskje som om vi ikke "vil dette nok"

Tror de skjønner at dere vil det, de må jo ha forståelse for at man lever livet i tillegg til å ønske barm ;)

Kan jeg spørre om hvor lenge du måtte vente på forsamtale?:) min henvisning er sendt inn, lurer på hvor mange mnd jeg må forespeile ;)

Vi gikk til fastlegen i mars i år. Ble da henvist til Haukeland. Fikk time der i juni til gynekologisk undersøkelse og sedprøve. Under den timen sendte gynekolog inn søknad om prøverør behandling. I august fikk vi innkalling til forsamtale 5januar. Så sånn ca et halvt år etter time hos gynekolog. Mye venting jepp...

Oi!! Du har ventet litt da ja!
Jeg begynte utredning gjennom lokalsykehus i januar i år. Er nå henvist IVF. Ser at ventetiden på Haukeland står på ca 24 uker til utredning og 14 til behandling. Mitt sykehus står det ingenting under ventetid utredning, men bare 4 uker under ventetid behandling.. Skjønner ikke bæret!

Uansett, tilbake til deg: er ganske sikker på at de vil vise forståelse og at de ikke tror at dere ønsker det mindre bare fordi dere skal flytte!' lykke til:)

Back
Topp