Hvor lang tid er det mulig å ta generell studiekompetanse på når

Bello

Elsker forumet
....man ikke har vgs i det hele tatt? Noen som vet? Tenker da på en form for voksenopplæring/privatist eller noe i den dur?

usikker, men vet du kan ta det gjennom NKI [:)]

Jeg har fullført og bestått gk tegning form og farge, men om det hjelper vet jeg ikke. Ville gjerne tatt studiekompetansen på kortest mulig tid om ikke det blir for hardt da...? 

Ta kontakt med et privat studie senter., du kan sikkert ta alt som privatist.. MEn det koster litt da..[:'(]

ORIGINAL: Manne85

Ta kontakt med et privat studie senter., du kan sikkert ta alt som privatist.. MEn det koster litt da..[:'(]

Er det noe nav betaler? Jeg har fått tilbud om utd derifra serru...

ORIGINAL: Bello

ORIGINAL: Manne85

Er det noe nav betaler? Jeg har fått tilbud om utd derifra serru...

jeg tok studiekompetansen over nettet, og det tok ett år...men da hadde jeg noen fag da, og trengte ikke alle fagene fordi jeg var over 23 år og hadde jobbet...
hør med NAV hva de kan tilby da? kanskje voksenopplæringen? det jeg tok kostet masse penger![&:]

Hvis du kommer under 23/5 regelen, trenger du bare 6 fag, og det klarer du fint på ett år. Norsk, matte, naturfag, nyere historie, samfunnslære og engelsk. 

Se info på NKI (feks) sine sider.
Det er totalt 51 innleveringer og de estimerer at du går det på 2 år som deltidsstudent.
Altså om du skal ha generell studiekompetanse uten å ha noen av de 6 fagene fra før.

ORIGINAL: MissVega

Se info på NKI (feks) sine sider.
Det er totalt 51 innleveringer og de estimerer at du går det på 2 år som deltidsstudent.
Altså om du skal ha generell studiekompetanse uten å ha noen av de 6 fagene fra før.

Vanlig privatgymnas beregner ett år fulltsstudier. Men da får du jo undervisning og oppfølging på en helt annen måte. Pluss at de underviser eksamensrettet. Ingenting unødvendig.

Back
Topp