Hvor lang tid brukte du på å komme tilbake til normalvekten?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Ammer baby på tre mnd og har fortsatt 3-4 kg igjen å gå ned. Gikk raskt ned først, men nå har vekten vært stabil en måned. Tilstrekkelig med fullamming for å gå ned resten eller må jeg endre kost og trene mer? Hva er din erfaring?
 
Å mangle så få kg etter 3 mnd er ingenting. Mange holder på i flere år med å gå ned uten å klare det. Jeg har aldri gått ned alt med mine barn, men har ikke prøvd så hardt heller og er/ var ikke overvektig av den grunn. Trur jeg havnet på bra vekt ca 1 år etter hvert barn. Både min mor og svigermor har siste barn fra 92 og ingen av dem er på startvekten enda de har begge prøvd de utroligste ting gjennom årene. Vi er bare forskjellige og vi forbrenner forskjellig samtidig som forbrenningen endrer seg hele livet. Med en 3 mnd gammel baby som ammer så er det viktigere at du slapper av og har masse god og næringsrik melk til babyen din.
 
Nesten alle kg forsvant ganske fort, to kg sitter bom fast så de må jeg jobbe mer aktivt med:p fødte desember 2017, bare litt treg med å komme igang:hilarious:
 
Var på startvekt 6 mnd etter fødsel.
Ble så godt vant med det ekstra kalorifratrekket man får med amming at jeg glemte å passe kostholdet.
La på meg 5 kg ekstra som jeg brukte et par år på å bestemme meg for å få bort:bored:.
Spent på denne gang.
 
Har aldri vært tilbake til startvekt. Berner meg nå, og tipper jeg er tilbake når høysesongen på jobb er ferdig ;)
 
1 dag... var svært kvalm og hadde dårlig matlyst begge graviditetene, og i andre graviditet hadde jeg dessuten hyperemesis (kastet masse opp og raste ned i vekt).
 
Skal vi se, babyen er 5,5 år nå.. venter enda
 
Med eldste var jeg tilbake til startvekten etter noen uker, andremann er snart året og jeg har fortsatt 2 kg igjen..
 
Har igjen 1 kg, 8 måneder etter fødsel. Måtte innsats til for å få siste kiloene til å løsne, og jeg jobber på med vektnedgang nå. Har endel ekstra som må bort utenom det som kom på i svangerskapet. Er tøft syns jeg. Ammingen har vært mer til hinder enn hjelp. :p
 
Jeg har gått ned to kg siden jeg veide meg før fødsel, babyen veide nesten 4,5kg. Burde vært umulig, men sånn er det. Jeg går ikke ned før jeg slutter å amme, da går det som regel ganske radig.
 
Spøker litt med å si at jeg brukte et svangerskap på å gå opp alle kiloene, og et svangerskap på å bli kvitt dem (altså 9 mnd) :p Gikk opp ganske mange kg, og halvparten forsvant «av seg selv» i løpet av de første tre-fire mnd, resten måtte jeg legge en god innsats i å bli kvitt ;)
 
Tilbake til startvekt , og gått inn ca 10 cm rundt midja nå 6 mnd etter fødsel:) og det er med lite/nesten ingen trening:) Har funnet en matplan som funker knall for meg og har nå startet en mammagruppe på face for å å hjelpe andre mødre med det samme:) Og for at jeg selv syns det er mer motiverende å være fler:)
 
Som regel gått 2-3 mnd.
 
Hva er normalvekt? Etter første kom jeg aldri tilbake til startvekt. Med tredjemann var jeg på startvekt etter 2 mnd og etter 7 mnd var jeg 9kg under startvekt, men da startet jeg 15 kg tyngre enn med første.
 
Jeg raste ned i vekt mens jeg fullammet. På slutten av ammeperiodene mine så jeg helt avmagret ut og det likte jeg ikke. Gikk heldigvis opp til matchvekt etterpå. Var tilbake i mine gamle klær tre måneder etter fødslene, da hadde jeg mistet 21 kilo.
 
Nr.1: 1 veke ca.

Nr. 2: gikk med 10kg rett etter fødsel, har fortsatt 10kg mer enn da jeg ble gravid :) baby er 4 mnd, jeg stresser ikke med det.
 
Etter første og andre fødsel tok det 1 år før startvekt var nådd.
Etter 3.fødsel var jeg tilbake til startvekt i løpet av 10 dager.
Opp +15-17 kg i alle svangerskapene.
Ammet ikke noen av gangene(eller delammet og pumpet med de to første). Gjorde ikke noe forskjellig etter 3.fødsel kontra 1 og 2.
 
Var +2 kg når jeg ble gravid igjen litt før ungen fylte to.
Jobba ikke aktivt for vektnedgang, og var egentlig fornøyd.
Tok ca ett år etter fødsel før vekta var ett sted jeg var komfortabel med, men hadde ikke overskudd til å gjøre en aktiv innsats for den heller.
 
Back
Topp