Hvor lang tid brukte dere på valget av navn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Brukte dere lang tid på å bli enige om navnet?

Hvordan ble dere enig?

Lang tid egentlig. Men så trodde vi at hun var en gutt frem til uke 30. Guttenavnet var klart, så vi måtte ta en helomvending :) Brukte navnebøker, skrev ned, sa det høyt, osv.

På første ja, han fikk navn dagen før han ble født. Mannen valgte blant mine topp 3.
Med andre sa jeg til mannen at det egentlig var kun ett guttenavn jeg likte og Heldigvis var han enig. Av jentenavn valgte han blant mine topp 4. De ble bestemt da jeg var 4 mnd på vei.

Nei, vi fant noen vi likte til begge kjønn, og etter fødselen så vi det an to dager også valgte vi.
Det var ingen navn vi var uenige om. :)

Vi var helt uenige og endret mening hele tiden da vi begynte å snakke om navn (før graviditet) når jeg ble gravid fant vi ingen navn som vi likte begge to, før en uke før ultralyd da hørte jeg et nydelig guttenavn og foreslo det for mannen og han sa "ja, det tar vi" og ultralyden viste en liten gutt så da var det bestemt :-)

Vi hadde kommet frem til jentenavn også men var ikke helt enige siden jeg synes det var litt kort alene og ville ha to navn, men det ville ikke han

Med første: bestemt siden jeg var 16 år. Om mannen ikke ville ha det navnet måtte han nok pent bare venne seg til det [emoji23] heldigvis falt det i smak!

Med nr2: bestemte oss vel i uke 30 [emoji3] mannen måtte ha litt tenketid, men fant fort ut at det var greit [emoji3]

Viktig at begge er enige [emoji3]

Vi bestemte oss noen dager etter fødsel.

Vi har fortsatt ikke funnet ut av det..
Uke 34 :happy:
Ikke har vi noen superklare favoritter lenger heller, så det blir spennende å se hva vi ender opp med..!

Jeg elsket filmen Ronja Røverdatter når jeg var liten, å siden den gang så har jeg sagt at jeg skal ha en datter som skal hete Ronja.

Så da ble det navnet Ronya (Ronja) :)

Back
Topp