Hvor lang tid brukte dere før det klaffet?

Første forsøk på storesøster og om den sitter nå blir det første forsøk nå også. Så håper jeg får positiv test i helgen. Venter mensen på lørdag tror jeg. Litt ugjevn syklus. Tvitvi :Heartred:Heartred:Heartred
 
Ca 2.5 år .. klaffet i desember i fjor men endte i sa. Fikk hvertfall bekreftet at vi kunne få det til uten hjelp :) har kun gått på / går på metformin , som har hjulpet kjempe mye med syklusen min:)!!
Vi trodde det kom til å klaffe fort siden vi enda er så unge (23/24) men så feil kan en ta:) satser på at det går bra denne gangen :-D <3
 
Både jeg og kjæresten har bestilt legetime for sjekk. Hatt to koniseringer så ønsker å sjekke at alt er ok [emoji4] Jeg blør minimalt under tr de siste mnd..
 
For dere som brukte litt tid? Oppsøkte dere lege? Eventuelt når?
 
6 pp. Overrasket at det gikk så fort denne gangen.
 
Prøvd siden august 17. Opplevde MA på første forsøk, og nå er vi gravide igjen pp4 etter ma, men i realiteten bare pp2 da vi bare har hatt mulighet disse 2 siste pp :)
 
Ingen av dere som litt tidlig (før ett år) oppsøkte lege for å sjekke at alt var som det skulle?
 
Ingen av dere som litt tidlig (før ett år) oppsøkte lege for å sjekke at alt var som det skulle?

Jeg gjorde det! Var så frustrert og lei allerede etter ca. 4 måneder pga krøllete syklus at jeg dro til legen og tok masse hormontester. De viste at alt var helt normalt. (Og jeg ble gravid en ukes tid etterpå.. haha)
 
Prøvde årntlig først nå i Januar, men endte bare med at det vart stress pga all testinga. Eggløsningstester og når mensn skulle begynne å nærme seg begynte jeg med graviditetstestene. endte med at jeg stresset bort mens så mensn kom jo ikke før en god stund etter jeg hadde forventet den. Men når jeg fikk mensen igjen 10. mars som er siste mens nå, fant jeg ut at jeg årsket ikke å prøve og drive å teste siden det bare kom til å bli stresset av det. Å da ente det med at mensn kom ikke på forventet dag så dagen etter tok jeg test og fikk 2 streker❤
 
Jeg gjorde det! Var så frustrert og lei allerede etter ca. 4 måneder pga krøllete syklus at jeg dro til legen og tok masse hormontester. De viste at alt var helt normalt. (Og jeg ble gravid en ukes tid etterpå.. haha)
Hormontester? Sjekket du med innveldig UL ol? Jeg har gått uten prevensjon siden november i fjor. Har legetime neste uke så greit å vite hva andre gjorde/ba legen om [emoji4] Kjæresten hadde time idag. Legen hans ba han komme tilbake når vi hadde prøvd ett år og sendte han på dør igjen...
 
Hormontester? Sjekket du med innveldig UL ol? Jeg har gått uten prevensjon siden november i fjor. Har legetime neste uke så greit å vite hva andre gjorde/ba legen om [emoji4] Kjæresten hadde time idag. Legen hans ba han komme tilbake når vi hadde prøvd ett år og sendte han på dør igjen...

Tok ikke ultralyd. Det eneste jeg ba om var å sjekke om progesteronnivået var ok. Jeg mistenkte at det var lavt fordi jeg hadde så korte sykluser en stund. Dette passet bra å
gjøre der og da siden jeg uansett var på dag 2 i syklus som man må være for å ta disse prøvene. Ellers sa både legen min og en spesialist jeg går til (for noe helt annet) at man bør kontakte legen igjen 3 mnd før man har prøvd et år dersom man ikke har blitt gravid. Legen min tipset meg også om at det finnes mange bra private alternativ for fertilitetsutredning som ikke trenger å være så veldig dyrt. Det er jo et alternativ man kan vurdere før det har gått et år :)
 
Back
Topp