Hvor lang tid bruker dere på legging og hvor gammelt er barnet?

Virker som 1 år og 10-11mnd virkelig er tida for MAKS kråking :hilarious:
Men det kan jo ikke stemme for alle unger heller :p
10 min er jo vriellig kort, har ikke gått så raskt her siden han var bitteliten baby tror jeg.

Vi har hatt et par kvelder hvor han har trøbla da, men da har det vært en overtrøtt og overstimulert liten en. Men stort sett ligger det på den tiden. Men ser på kameraet at han gjerne ligger og plukker på bamsen sin og vrir seg før han sovner. Men vi trenger ikke være der inne iallefall. Han roa seg jo iallefall ikke særlig raskt da. :hilarious:

Her en kveld hang han fast i halsen min og sovna i armene mine, men bråvåkna så fort jeg prøvde å lirke han ned i senga. Glad det ikke er normalen for det var slitsomt! :hungover:
 
Her ble det stille før 19 i dag faktisk. Problemet er at jeg ikke har sjans til å legge han. Kun pappaen som får det til. Han slår seg helt vrang og jeg eier ikke tålmodighet. Føler meg som en crappy mamma.
 
Jeg/vi er heldige med vår (snart) 3-åring. Fra han er lagt i senga, så sovner han innen 5-10 minutter. Han er inne i en periode (som har vart ganske lenge nå) hvor han vil at vi skal sitte hos han. Tidligere kunne vi bare gå ut av rommet. Men når det bare tar 5-10 minutter, så kan jeg fint sitte der og scrolle litt på mobilen mot at han føler seg trygg ;)

Men! Vi har også vært gjennom perioder der legging har tatt flere timer ;)
 
Vi har aldri pr dags dato *bankibordet* slitt med legging av 4-åringen ☺️ Vi hadde perioder det tok lengre tid, men hun har aldri styra i senga, klatra ut, stått opp igjen osv.
Det tar sikkert 10 minutter (leser bok og synger før vi sier godnatt og går ut). For en mnds tid siden satt vi fortsatt inne på rommet hennes, men hun sovnet på 2 minutter. Så sa vi til henne at vi skulle prøve å gå ut av rommet etter nattasang slik at hun sovnet selv, og det har gått over all forventning fra dag 1. Spørs om det var vi foreldre som hadde behovet for å sitte der inne mer enn henne ☺️
En periode rundt 2.5 års alderen brukte hun lengre tid på rommet, og vi kunne sitte inne hos henne alt fra 15-45 min.
 
Straks 1,5 år og sovner innen 5 min. Vi legger henne og går. Alltid gjort.
 
2 og 4. De bruker max 30 min etter siste sang. Vanligvis rundt 15min kanskje, sitter utenfor og trykker på mobilen så følger ikke med på tida :p Har hatt flere perioder hvor en av de ikke vil at vi skal gå ut. Da har den av oss som legger gått inn, satt seg ned og roet, sagt at nå må jeg ga ut igjen, men er rett utenfor. Har i de utroligste periodene kun gått til døra, men stått med ryggen til for å være uinteressant. Gjentar prosessen igjen og igjen ved behov :p Har bestandig gått seg til igjen etter vanskeligere perioder, men vi har måttet være bestemt og jobbet med det da det bare tar mye lenger tid om en av oss er inne på rommet.. Håper det går seg til for dere!
 
Han er 19 mnd, legger han så synger jeg 1 sang så går jeg ut. Han sovner med det samme. Gjør det samme med minst som er 3 mnd.
 
Har en toåring. Etter kveldsstellet er unnagjort sier vi god natt og da sover hun i løpet av 30 minutter som regel. Sover 1 time på dagen i barnehagen og som regel ingenting hjemme. I perioder har vi brukt flere timer på legging. Da har vi justert på rutinene.

Kan det være at barnet er overtrøtt? Legge tidligere? Eller at det ikke er så trøtt utsette legging litt?
Roe ned før soving.

Lurt å ikke endre mange ting samtidig, da vet du ikke hva som hjelper. Endring tar også tid så det er lurt å prøve endringen over en tidsperiode på mer enn noen dager. :)
 
Med eldste brukte vi i perioder LANG tid på legging (mange timer)! Gått veldig i perioder!

Med andremann har vi innimellom brukt mange timer på legging, men generelt har vi brukt mindre tid, men det er rett og slett fordi vi ikke tok "kampen" og heller bare la litt senere da han var skikkelig trøtt...

De er nå 6,5 og 3 år og vi bruker 10 min på leggingen :)
 
4-åringen tar stort sett en time ,det er det beste vi har hatt så langt på 4 år. 1-åringen tar ca 2 timer.
 
Back
Topp