Hvor lang tid bruker dere på badet om morningen??

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Jeg får stadig høre at jeg er ekstremt forfengelig...
Jeg er aldri lenge på badet før jeg leverer guttungen i barnehagen da, for jeg trenger hver dag før jeg gjør noe annet...

Men etter det bruker jeg minst 1time, ofte 2 hver dag...
Jeg har kort hår som jeg ikke kan fordra, så det må på clips hver dag.
Det skal dusjes, hår skal vaskes og fønes, klips skal vaskes, fønes og krølles, det skal barberes og ansiktet skal renses, smøres og sminkes...

Jeg har minst 20luer, for må ha lue på, og det må jo passe til det jeg har på av klær...
Jeg har 4 jakker hengens i gangen, for det må passe humøret, og sko... Jeg vil ikke engang snakke om sko...

Jeg kan ikke gå i "bare" dasseklær f.eks... Hvis jeg har rosa hårbånd på, og skal ha på meg en rød genser, så MÅ jeg bytte hårbånd, selv om jeg bare skal være hjemme...
Jeg kan finne på å bytte sokker fordi alt liksom MÅ passe sammen hele tiden...

Er jeg veldig ekstrem??

Jeg bruker gjerne ikke mer enn 20-30 minutter fra jeg står opp til jeg er ute av døra. Da inkluderer det dusj, sminke osv. 
Har et hår som ikke krever mer enn enn en dusj eller en hårbørste, da, så er heldig der. ;)

Med barn bruker jeg laaaaaaang tid  på badet. Men når jeg før jobba tidlig og måtte ut av huset klokka 5.55. (og mannen leverte i bhg.), sto jeg opp 5.45... Tror ikke jeg kan kalles forfengelig nei .
Jeg dusjer heller på kvelden for å få noen min.ekstra på øyet om morgenen. Hater å stå opp tidlig.

20 minutt i dag. På den tida dusja eg, vaska håret, kledde på meg, dusja 4-åringen, kledde på ho, børsta og sette strikk i håret hennar, og tok på meg mascara.

Om eg ikkje skal dusje brukar eg 5 minutt maks på meg sjølv. Tisse, vaske meg litt, deodorant, mascara, børste håret, kle på meg. Pleier å legge fram kleda kvelden før så eg ikkje treng å bruke tid på det om morgonen.

Eg har andre ting eg heller vil (eller må) bruke tid på enn å dolle meg.

5-10 min. Vaske ansikt, krem, børste håret, deo og klær ;)

Ranveig R skrev:
20 minutt i dag. På den tida dusja eg, vaska håret, kledde på meg, dusja 4-åringen, kledde på ho, børsta og sette strikk i håret hennar, og tok på meg mascara.

Om eg ikkje skal dusje brukar eg 5 minutt maks på meg sjølv. Tisse, vaske meg litt, deodorant, mascara, børste håret, kle på meg. Pleier å legge fram kleda kvelden før så eg ikkje treng å bruke tid på det om morgonen.

Eg har andre ting eg heller vil (eller må) bruke tid på enn å dolle meg.

Jeg har prøvd meg på den der "legge frem klærne dagen før", men det funker aldri...
Humøret forandrer seg over natta :P

Ja, jeg synes det er ekstremt. Selv er jeg i den andre enden av skalaen. Jeg bruker maks ti minutter på badet, det inkluderer dusjing. På en veldig god dag kan jeg avse en halvtime, men da må jeg virkelig ha lite annet å finne på. Det skjedde en dag sist uke og da jeg møtte min mors venninne på butikken spurte hun om jeg kom rett fra frisøren (Det var vel egentlig en bekreftelse på at jeg stort sett ser ut som et takras!) 

Jeg tilbringer mye mer tid enn dette på badet, men det er for å stelle ungene. Hender ganske ofte jeg oppdager i bilspeilet at jeg ikke har sett meg selv i speilet på badet den morgenen. (Noe jeg definitivt burde ha gjort!) Har børste og hårkrem liggende i dashbordet for krisetilfeller...

Ekstrem i forhold til meg.. :p

Nei, nå om dagen, eneste grunnen til at jeg er ute er jo for å levere/hente lillegutt i barnehagen, så bruker jeg ikke lange tiden. Kler på meg, tar fort på noe i ansiktet og sjekker håret. Noen ganger retter jeg panneluggen eller så setter jeg det bare i hestehale.

Innimellom retter jeg håret ordentlig, men det er ikke om morran og tar noe lengre tid men janei.

Uuuh.. Jeg har som nevnt en time.. Da skal jeg kle på meg, og yngste..Eldste somler seg gjennom klærne sakte men sikkert.. 

Jeg skal sminke meg, kle meg, rense hud, dusje kan jeg bare glemme, da kan du banne på at jeg har to ekstra i dusjen, og DET tar for lang tid.. Så skal vi ut i bilen, og det kan jo ta en liten evighet.. Kattene må ut, de slipper som oftest eldste in under morgenstellet.. De vil INN må jeg jo skjønne.. 

Det er som regel et salig stress før vi er ute halv8, ungene leveres i barnehagen, og jeg går på skole. Å stå opp tidligere er ikke aktuelt. Jeg trenger timene mine, og yngste våkner når alarmen min går uansett..

Nå skal ikke jeg på jobb eller noe da :P

Jeg leverer Mini i barenhagen som en dass, trener, bruker masse tid på badet før jeg tar en tur på kafe eller gjør div ting jeg må...
Så henter jeg mini, går hjem og har normal dag.

Når jeg jobba brukte jeg ca 20min jeg og :P

jeg bruker 30 min og på den tiden går jeg på do, dusjer, tørker meg etter dusj, kler på meg og ordner hår. sminke bruker jeg ikke, men har kort hår som trenger en del styling.

Fem minutter kanskje, fordi jeg aldri klarer å stå opp når jeg skal. Er helt zombie om morgenen, ser på klokka, men forstår ikke tall og kommer frem til at tid er en illusjon, dette er bare en drøm uansett. Hver jævla morgen.

Før kunne jeg bruke alt fra 30-60 min, men nå verken gidder jeg eller orker det, så stort sett blir det bare do, deo, se meg i speilet for å finne ut om håret er for ille til å kunne vente en dag ekstra, og det er det. 

Står opp kl 06.10. Går på badet og dusjer, føner og styler hår, sminker meg osv. Er ferdig ca 06.45 og da henter jeg Frida som strever med å våkne. Er somregel ferdig når klokka er sju, og da er det en kjapp frokost, før vi kjører til bhg kl 07.20

Bruker 10 min på badet. Vasker fjeset, tar på mascara, ordner håret og pusser tenner. 

Etter dusjen tørker jeg meg, påfører trinn2 og 3 av ansiktsrensen tar biosilk i håret og så er jeg ferdig.. 
Maskara påføres i stua og tar ca 1,5min :p

Rekekreke skrev:
Jeg får stadig høre at jeg er ekstremt forfengelig...
Jeg er aldri lenge på badet før jeg leverer guttungen i barnehagen da, for jeg trenger hver dag før jeg gjør noe annet...

Men etter det bruker jeg minst 1time, ofte 2 hver dag...
Jeg har kort hår som jeg ikke kan fordra, så det må på clips hver dag.
Det skal dusjes, hår skal vaskes og fønes, klips skal vaskes, fønes og krølles, det skal barberes og ansiktet skal renses, smøres og sminkes...

Jeg har minst 20luer, for må ha lue på, og det må jo passe til det jeg har på av klær...
Jeg har 4 jakker hengens i gangen, for det må passe humøret, og sko... Jeg vil ikke engang snakke om sko...

Jeg kan ikke gå i "bare" dasseklær f.eks... Hvis jeg har rosa hårbånd på, og skal ha på meg en rød genser, så MÅ jeg bytte hårbånd, selv om jeg bare skal være hjemme...
Jeg kan finne på å bytte sokker fordi alt liksom MÅ passe sammen hele tiden...

Er jeg veldig ekstrem??

Sånn er jeg også...uansett om jeg har dasseklær eller fineklær, det må passe sammen... :) Tenker sånn om undertøy og sokker og jakke og sko osv....

Jeg synes kanskje du bruker litt lang tid og er litt vel opptatt av humør, klær og sko.. men slik er det.. vi er forskjellig..
Før brukte jeg lang tid, spesielt med håret.. fønte og styret og stellet det mye.. etter at jeg fikk barn har jeg nesten ikke tatt i en føner, bare når det er spesielle anledninger.. Jeg går aldri ut uten sminke, så det tar jeg meg ALLTID tid til.. men det går fort.. så fra jeg har dusjet og er "klar" kan jeg bruke minimum 10 min (sminke, gre hår, deo, klær, pusse tenna)... og max 30 min.. 

Back
Topp