Hvor lang permisjon?

For oss lønner det seg med 80% dekning. Skal utsette permisjon i alle skoleferiene så jeg ikke kommer tilbake på jobb før uke ni 2019 og da skal jeg jobbe i tolv uker før jeg skal ha en måned med kontantstøtte. Så da klarer vi å få barnehagestart i august 2019 :)

Er det lov? Å utsette permisjon i alle skoleferiene? Blir ikke det å "lure" systemet litt? Jeg jobber også i skoleverket, og kunne fiiiint ha gjort det på den måten, men skjønner at arbeidsgiver kan nekte deg å gjøre det?

Er det lov? Å utsette permisjon i alle skoleferiene? Blir ikke det å "lure" systemet litt? Jeg jobber også i skoleverket, og kunne fiiiint ha gjort det på den måten, men skjønner at arbeidsgiver kan nekte deg å gjøre det?

Ja, i følge Polying teller avspasering som å jobbe så det skal gå. Kommer til å snakke med leder på jobb om at det ikke får noe å si for dem. Blir evt kontantstøtte i flere måneder.

Ja, i følge Polying teller avspasering som å jobbe så det skal gå. Kommer til å snakke med leder på jobb om at det ikke får noe å si for dem. Blir evt kontantstøtte i flere måneder.

Okei? Jeg har hørt det motsatte - at avspasering ikke er jobb. Men tror det er opp til leder, så er jo supert om man får det til! I såfall vil jeg forsøke det selv!

Jeg har snakket med nav, både NAV Foreldrepenger på Facebook og NAV Kontaktsenter på telefonen.

De sier at lærere jobber flere timer resten av året, og sparer seg derfor opp retten til avspasering med lønn i skoleferien. Så lenge arbeidsgiver bekrefter at det er snakk om avspasering i skolens ferier fordi man er lærer (og arbeidsgiver dermed betaler lønnen), så vil NAV regne dette sidestilt med arbeid. Da kan man utsette permisjonen.

Min mann er lærer, og hans arbeidsgiver var også godt kjent med dette. Men ikke sikkert at alle arbeidsgivere er det.

Merk at utsettelse de første ukene av mammapermisjonen ikke er lov. Dette er perm man MÅ ta i forbindelse med fødsel.

Men jeg anbefaler at alle snakker med arbeidsgiver og med nav på egenhånd. Ikke stol blindt på en tilfeldig person på et nettforum.

100% lønn.
Går ut i permisjon 14.Desember, og er ferdig 14.September eller 20. November.
Kommer an på om jeg får fedrekvoten eller ikke.
Ferien tar jeg når permisjonen er over, så slipper jeg søke om utsettelse osv.

Nå må jeg bare spørre ( er hent grønn når det gjelder nav å permisjon å sånt så er sikkert et dumt spm[emoji23][emoji85]) mn når jeg velger permisjon 100% så er det 49 uker? Å går pappa-permen innunder disse 49 ukene eller kommer de utenom disse?[emoji86]

Nå må jeg bare spørre ( er hent grønn når det gjelder nav å permisjon å sånt så er sikkert et dumt spm[emoji23][emoji85]) mn når jeg velger permisjon 100% så er det 49 uker? Å går pappa-permen innunder disse 49 ukene eller kommer de utenom disse?[emoji86]

Pappapermen er ti av de ukene. Mammapermen er ti av ukene. Så deler dere resten som dere ønsker.

Pappapermen er ti av de ukene. Mammapermen er ti av ukene. Så deler dere resten som dere ønsker.
Med unntak av de 3 ukene før fødselen, som er forbeholdt mor men likevel regnes som en del av fellesperioden.

Ok da skjønner jeg litt mer[emoji23] Blir så lang permisjon når jeg regna ut selv så skjønte jeg ikke hang helt med ja[emoji23][emoji85] Tisen takk for hjelpa[emoji106]

Ok da skjønner jeg litt mer[emoji23] Blir så lang permisjon når jeg regna ut selv så skjønte jeg ikke hang helt med ja[emoji23][emoji85] Tisen takk for hjelpa[emoji106]

Da har jeg regna igjen og da ser det slik ut( rett meg hvis jeg tar feil)

Permisjon 100% lønn: Termin 3.januar

Permisjonstart 13/12---->12/9 (39 uker)
Ferie 5 uker: 13/9---->18/10
Pappperm: 19/10--->27/12

Er jeg på rett spor da eller er jeg fortsatt på villspor?[emoji23][emoji85] Baaahh jeg virkeli HATER sånne ting[emoji24][emoji24]

Da har jeg regna igjen og da ser det slik ut( rett meg hvis jeg tar feil)

Permisjon 100% lønn: Termin 3.januar

Permisjonstart 13/12---->12/9 (39 uker)
Ferie 5 uker: 13/9---->18/10
Pappperm: 19/10--->27/12

Er jeg på rett spor da eller er jeg fortsatt på villspor?[emoji23][emoji85] Baaahh jeg virkeli HATER sånne ting[emoji24][emoji24]
Hvorfor begynner du ikke bare på utfyllingen av søknaden på nav.no? Da regner jo nav på det for deg..

Du kan lagre søknaden og sende den inn senere, dersom du ikke vil sende den inn helt enda.

Hvorfor begynner du ikke bare på utfyllingen av søknaden på nav.no? Da regner jo nav på det for deg..

Du kan lagre søknaden og sende den inn senere, dersom du ikke vil sende den inn helt enda.

Ååå går det an å lagre den der? Trodde man måtte sende inn med en gang jeg og jeg må vente til tirsdag med dette for å få bekreftelse[emoji3] Men da går jeg inn der og legger inn [emoji3][emoji106]

Da er endeli papira sendt[emoji119] Må si jeg letta 20kg nå når alt dette er ute av verden[emoji23][emoji106] Da er det bare å nyte siste del av svangerskapet[emoji307][emoji322]

Jeg går rundt og venter på at arbeidsgiveren min skal få ut fingeren og få sendt inn inntekstopplysningene. Er bare de nav venter på nå. :/

Jeg går rundt og venter på at arbeidsgiveren min skal få ut fingeren og få sendt inn inntekstopplysningene. Er bare de nav venter på nå. :/

Får håpe de sender det snart da så du slipper å søke på nytt igjen[emoji85][emoji3]

Ser man under dokumentside på søknaden at de har sendt inn?

Ferdig med permisjonen 5 okt, så skal mannen ha fedrekvoten etterpå.
Fylte ut skjemaet i dag, og fikk beskjed fra nav om at jeg kun kunne ta ut 4 uker og 1 dag ferie i permisjonstiden. Snåle regler. Hva med de fire siste dagene?

Jeg venter på at arbeidsgiver skal skrive under på oversikten over avspaseringsuker og ferie.

Her blir det nok 100% dekning, 49 uker. Har 7 uker ferie jeg kan bruke, så tror det skal gå opp slik at vi er ferdig med permisjon i midten av januar :) Da satser vi på søskenprioritering til barnehageplass :)

Back
Topp