Hvor lang permisjon?

snuppa80

Forumet er livet
Hvor lang permisjon skal dere ha??

Vi har valgt 43 uker vi... Har liksom vent oss til å ha to fulle inntekter, så å da få 80% i et år kan bli litt rart. Fant ut at det var bedre med nesten et år med god økonomi enn et år med kanskje litt mindre penger... Så får vi se[:)]

Jeg skal jobbe tre uker til høsten da, og sambo være hjemme. Rett og slett så jeg slipper å gå ut i jobb igjen før jul! Neste jul vil jeg ha hjemme og kose med lillemann[:)] Sambo sine siste to uker skal han ta med meg[:)] Og de tre ukene jeg skal jobbe blir ikke sammenhengende. Skal muligens jobbe litt sporadisk sånn at det blir tre uker totalt. Vil ikke være vekke sååå lenge av gangen[:)]

jeg har valgt ett år med 80% lønn.har tjent såpass bra at det går fint..har jo noe sparepenger i bakhånd også hvis noe skulle dukke opp.[:)]

Hei,
Vi har valgt 1 år med 80% lønn, vurderer også et ekstra år med permisjon uten lønn, men med kontantstøtta.

jeg har valgt 1 år med 80% men søker med forbehehold slik at far kan ta åver permisjon visst vi ønsker det.da må jeg ut i job og far vere hjemme. ikke helt bestemt enda....

noen som vet om far har rett på 2 uker med full lønn når babyen er født??? jeg er hjemme,er egentlig under yrkedsrettet attføring,men er hjemme pga bekkene. har ikke pappaen da rett på fri i 2 uker med full lønn??????????? noen som vet?

han har vel rett på fri men ikke med lønn. noen arbeidsgivere er "snille" å gir lønn likevel.

har ikke pappaen da rett på fri i 2 uker med full lønn??????????? noen som vet?
ORIGINAL: lenemoren

Det er forskjellige ordninger på det området ... så mannen din må snakke med sin arbeidsgiver for å vite hva som gjelder der.  

Jeg skal være hjemme ett år med 80% lønn, og kanskje tar jeg omsorgspermisjon litt lenger. Jobber som lærer og det er bare dumt å komme tilbake 2 måneder før sommerferien. Tenkte derfor å begynne i jobb igjen høsten 2007... Samboeren min får bare en uke, selv om han har krav på to uker. Han får heller ingen lønn i denne perioden...

Vi har valgt 1 år med 80% lønn. Regner med at det kommer til å gå greit. Forbruket er litt lavere når jeg er hjemme, og vi slipper utgifter til barnepass før det er gått 1 år.

Jeg skal vere hjemme ett år med 80%, og jeg er lærling, så 80% av lærlinglønn er ikke mye å skryte av. Men siden jeg må ha barnet i barnehage etter endt permisjon, så ville jeg vere hjemme med barnet selv så lenge som mulig. Pappaen her har akkurat begynnt i ny jobb, og han får ikke lønnet permisjon, så vi har ikke råd til at han skal vere hjemme i forbindelse med fødsel, må nok klare meg selv..[8|][:@]

43 uker med 100% her i huset - vi skal akkurat til å starte å bygge hus nå (byggesøknaden skal bare godkjennes i kommunen) - pengene trenger vi.... Men vi tar en del på tidskonto (har en svigermor som kan være hjemme noen dager) så det blir 52 permisjon totalt. [:D] [:D]
Pappan vet ikke om han får lønn de to ukene etter fødsel - men han tar dem uansett. Ellers tar han mer enn sine tilmålte 5 uker - vi skal dele permisjonen (og spare på tidskonto) august-desember, og så skal jeg være hjemme 100% til midten av februar etter det. Tror det blir en knallbra løsning for alle.[;)]

Her blir det 1 år med 80 % lønn. Mannen min er selvstendig næringsdrivende så han får dårlig utbetalt.... tror det er 65 % eller noe... Spørs om ikke han kommer til å jobbe noe under sin permisjon...[:@]

Vi har også valgt 43-ukers varianten med 100% lønn, synes det er greit både tidsmessig og økonomisk.

Mannen min jobber turnus og har mye hjemmetid, så vi får mye tid sammen med babyen, og når jeg begynner å jobbe igjen trenger vi ikke full barnehageplass.

Back
Topp