Hvor lang permisjon ville være perfekt for deg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
Denne uken har vi fokus på permisjonslengde. I tillegg til Miriams historie, kan du også lese om Ingunn som gruer seg til å begynne å jobbe igjen, om Marte som synes babyer er dønn kjedelige, og redaktør Maren kommenterer hvor vanskelig det er å gjøre dette riktig. Lenker til disse artiklene finnes i historien til Miriam.

http://www.babyverden.no/Baby/Leserhistorier/Det-blir-for-ensformig-a-bare-vare-hjemme-i-permisjon/

Hvor lang permisjon ville vært perfekt for deg?
1,5 år:) først da syns jeg de er gamle nok til bhg:/

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

1,5 til 2 år:) også kommer pappa sin permisjon i tillegg:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Syns egentlig at 1år holder.... Tror at alle barn har godt av å gå i (en god) barnehage! Barn trenger sosialisering, og det gjør mor også ;) Jeg hadde blitt fryktelig rastløs av å gå hjemme med barn i 2-3 år! Skal selvfølgelig være sosial med venner og andre mødre når jeg er i permisjon, men jeg trenger utfordringer fra andre steder enn i hjemmet, og det får jeg gjennom jobben :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg litt der at jeg synes det er bra for barnet og komme ut i en barnehage. Bli sosial på en annen måte enn å bare være hjemme med mor samt på besøk med andre barn. Samt at språket blir veldig bra utviklet.
Så det jeg mener er at får man barnet inn i barnehagen når det er 1 år, så ett års perm, men slik som oss, så har vi jo fortsatt ikke krav på barnehageplass før ungen er 1,5 år. da burde permisjonen vare intill h*n kommer seg i barnehage.

• Liker
Reactions: H27
Jeg litt der at jeg synes det er bra for barnet og komme ut i en barnehage. Bli sosial på en annen måte enn å bare være hjemme med mor samt på besøk med andre barn. Samt at språket blir veldig bra utviklet.
Så det jeg mener er at får man barnet inn i barnehagen når det er 1 år, så ett års perm, men slik som oss, så har vi jo fortsatt ikke krav på barnehageplass før ungen er 1,5 år. da burde permisjonen vare intill h*n kommer seg i barnehage.

Signerer denne :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er også enig i at barnet burde være i barnehagen, lære å bli sosiale og alt det, men siden man ikke vet helt når man får plass så syns jeg persmisjonstiden burde være lengre. Pluss at jeg ville ønsket å vent barnet mitt litt til barmehagen, kanskje ikke hver eneste dag fra 8-4 i starten, og det hadde man hatt muligheten til med lengre permisjon. Nå kommer ikke vi til å ha noe annet valg enn å levere tidlig og hente sent. Jeg vet at det er barn som har det verre enn det, men det er det jeg syns hadde vært ideelt:)

• Liker
Reactions: H27
Med ny regjering blir det to opptak, eller? Hørt rykter om det.... :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Med ny regjering blir det to opptak, eller? Hørt rykter om det.... :P

Har hørt rykter om det jeg også:p men det kommer kanskje ikke til å gjelde oss? Syns ikke at ting går så fort.. hehe

Har hørt rykter om det jeg også:p men det kommer kanskje ikke til å gjelde oss? Syns ikke at ting går så fort.. hehe

Nei, det tar nok sin tid.... :P Syns de kan lovfeste det innen juli 2013!!

Back
Topp