Hvor lang permisjon skal dere ha?

Gæmmis

Elsker forumet
Her i DK går man ut i permisjon med full lønn 8 uker før termin, deretter har man permisjon med full lønn litt etter hvilken overenskomst man er under (jeg har 26 uker, det er vel oppimot maksimum). Etter det har man rett på et halvt år (tror jeg) men permisjon på dagpengesats, hvilket jo ikke er stort.

Vi får se hvor lang min blir, men tror nesten ikke vi har råd til mer enn 10 mnd permisjon jeg... Så kan man jo spare de to siste månedene[:)]

Vi kjører full permisjon her, 56 uker med 80% lønn. Det er det som passer best for alle parter her i hvertfall.[:)]

ORIGINAL: McBaby

Vi kjører full permisjon her, 56 uker med 80% lønn. Det er det som passer best for alle parter her i hvertfall.[:)]

Signerer denne jeg [:)]

Jupp, mest sannsynlig 56 uker her og :)

ORIGINAL: Mafiapus

ORIGINAL: McBaby

Signerer denne jeg [:)]

jeg satser på 46 uker med 100% lønn. Leste i kapital at det er med 100% lønn en får mest penger. En kan heller ta 2mnd etterpå uten lønn. Da får en liker lang permisjon, men mer penger..

ORIGINAL: Rakel

jeg satser på 46 uker med 100% lønn. Leste i kapital at det er med 100% lønn en får mest penger. En kan heller ta 2mnd etterpå uten lønn. Da får en liker lang permisjon, men mer penger..

Det har jeg også lest, men de ba hver enkelt regne på det, for det er ikke alle som kommer ut med bedre totalsum av å ta 46 uker med hundre prosent lønn. Så ville regnet på det for å bekrefte at det stemmer.

Vi tar 56 uker med 80 prosent lønn som sist, er jeg 99 prosent sikker på. Permisjonen flyr, og man tar jo ut tre uker på forhånd, pluss at pappaen skal ha ti uker, så faktisk synes jeg ungen er liten nok som det er til at jeg skal begynne på jobb igjen - særlig ammemessig.

ORIGINAL: Kidada

Her blir det 6 uker gitt.. eller 9 totalt.. 3 uker før og 6 uker etter fødsel. Samme som jeg hadde med Junior, og så tar jeg opp studiene igjen [:D]

Men gjør det meste hjemmefra, så blir jo hjemme og surrer [:)]

Det er sprekt da[:D] Jeg beundrer stort de som studerer det første året etter fødsel altså... Jeg hadde mer enn nok med å bare gå hjem og surre jeg[8D]

Blir nok mest sannsynlig 56 uker på 80%. [:)] Må tenke litt på det med 100%, og rekne litt. [&:]

Jeg tror det blir den med 100% lønn, da pappaen skal ta ferdig lærligtiden dette året og det blir minimalt med inntekt derfra. Hvordan vil skal dele opp permisjonen er ikke klart ennå[;)]

Jeg skal også ha 56 uker med 80% lønn. Noen av dere som har søkt om permisjon enda? Tror jeg venter til jeg har vært på ordinær UL. Regner med jeg får ny termin da.

vi skal ha 56 uker og 80% lønn...blir vell noen uker lengre i og med jeg ikke vil begynne midt i julerushet..

Ikke glem at hvis dere er i fast jobb før dere går ut i permisjon så får dere jo ferie og som må taes ut så da blir jo permisjonen forlenget :)

ORIGINAL: Sjokkis

Ikke glem at hvis dere er i fast jobb før dere går ut i permisjon så får dere jo ferie og som må taes ut så da blir jo permisjonen forlenget :)

Det stemmer ja[:)]

Jeg har 6 uker, ferieåret er fra 1. mai tror jeg. Så vil nok ta i alle fall 4 uker sammen med permisjonen, og så spare to uker til jul og påske.

her blir det så kort permisjon som mulig.. eller så tar jeg opp noen fag på skolen..

Vo bor i Oslo så regner med at vi må ta 8 måneder med ferier og ulønnet permisjon når den vanlige permisjon er oppbrukt for har ingen sjangs å få barnehageplass.. Kanskje vi er heldige og finner en bra dagmamma [:)]

satser på 100%, men å dra den ut til eit år..jobbe annakvar laurdag, i rush å i ferien.. berre å HÅPE på barnehageplass i januar...så blir der heller mindre timer deretter..

Jeg har tenkt på å ta 100% lønn i permisjonen... men så tenkte jeg... at jeg jobber 100 % nå til i desember... og så ut i perm... da går jeg i perm til oktober /november... kan jeg da ta ferien min (5 uker) etterpå??? problemet er at på jobben vår, så får man feriepengene i mai.. og betalt ferie de ukene du tar ferie... da vil jo jeg få 10 mn og 5 uker til med permisjon da??? og få penger alle de mnd??

Lurer jeg også på!!!! Har man ferie tilgode selv om du har hatt permisjon ?? !! [:D]
Her er det 56 uker og 80 % lønn. Så perm uten lønn til august 2011 [:D][:D]

Hvordan det er hvis du har vært i permisjon året før er jeg veldig usikker på, men hvis du har jobbet året før du går ut i permisjon så har du jo krav på ferie ja. Mange tar den mitt inni permisjonen ihvertfall hos oss for vi får ikke lov til å overføre så mye ferie så hvis du får barn i August feks og ikke har tatt ut ferie så langt det året før du går ut i perm, så må man ta ferien ut i det året, altså utsette permisjon noen uker mitt inni alt lissom, så blir papirarbeidet riktig. FOr deg går det jo ut på det samme da du er hjemme uansett.

Men hvordan det blir året etter man har hatt permisjon er jeg usikker på.. hmmm.. Krav på ferie ja, krav på betalt ferie, ikke peil :)

Back
Topp