Hvor lang oppsigelsestid har jeg på jobben?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Jeg begynte der jeg jobber i mars. I kontrakten da som var tilkallingsvikar var det 6 mnd prøvetid med 14 dagers oppsigelsestid i prøveperioden, og 1 mnd etter de 6 mnd.

Fra 1 oktober fikk jeg ny kontrakt.på samme plass. Fulltidsstilling. I den stod det spesifisert at prøvetid 6 mnd md 14 dagers oppsigelsestid i prøvetiden, og 1 mnd etter de 6 mnd. Samme som forrige.

Jeg hr sagt opp nå siden jeg begynner i ny jobb. Men har jeg 1 mnd oppsigelse eller 14 dager?
får man ny prøvetid når ny stilling og kontrakt inntrer?

Jeg syns det er rart om du har prøvetid i alle nye stillinger hos samme arbeidsgiver. Spesielt når den er så lang. Så jeg ville trodd 1 md. Det er likevel så kort tid at det ikke burde by på store problemer.
Vil ny arbeidsgiver ha deg med en gang? Har du sagt opp nå er du klar til 1 januar...

Jeg vil tippe det er en standard tekst de har i alle kontrakter.
Der jeg jobber begynner ikke prøvetiden på nytt dersom man skifter jobb internt, så jeg vil tippe den er 1 måned

Jeg syns det er rart om du har prøvetid i alle nye stillinger hos samme arbeidsgiver. Spesielt når den er så lang. Så jeg ville trodd 1 md. Det er likevel så kort tid at det ikke burde by på store problemer.
Vil ny arbeidsgiver ha deg med en gang? Har du sagt opp nå er du klar til 1 januar...
Er mer personlige og jobbmessige årsaker til at jeg vil ta 14 dager om jeg kan. Og jeg får ikke romjula heller til å gå opp med bhgens åpningstider da begge plutselig må jobbe. Skal i ny jobb 2 januar men kunne trengt en pause først.. har ikke hatt ferie på noen år..

Jeg vil tippe det er en standard tekst de har i alle kontrakter.
Der jeg jobber begynner ikke prøvetiden på nytt dersom man skifter jobb internt, så jeg vil tippe den er 1 måned
Ja er det jeg egentlig regner med. Prøvde å lese litt på lover her. Men virker så at ny prøvetid kan være gjeldene om man skifter stilling av vesentlig karakter og omfang. Der kan jeg falle inn men samtidig ikke

Det ville jo være naturlig å avklare dette før du avtalte dato for ny jobb. Men du rekker det uansett da. Det var kort oppsigelsestid forresten. Det vanlige er da vel tre mnd

Ja er det jeg egentlig regner med. Prøvde å lese litt på lover her. Men virker så at ny prøvetid kan være gjeldene om man skifter stilling av vesentlig karakter og omfang. Der kan jeg falle inn men samtidig ikke
Jeg endret min stilling vesentlig, og hadde ikke ny prøveperiode.
Det ville jo være naturlig å avklare dette før du avtalte dato for ny jobb. Men du rekker det uansett da. Det var kort oppsigelsestid forresten. Det vanlige er da vel tre mnd
Det syntes jeg også.
Det vanlige er vel 1 måned i prøveperioden og 3 måneder etterpå

Kan du ikke bare høre med sjefen din da? om du ikke har hatt ferie på flere år så har du jo uansett ferie tilgode som du kan ta ut nå.

Kan du ikke bare høre med sjefen din da? om du ikke har hatt ferie på flere år så har du jo uansett ferie tilgode som du kan ta ut nå.
Har ingen sjef nå... de er begge sykemeldte. Jeg skal snakke med regionssjefen på torsdag.. og høre om jeg omså kan ta ut siste uka eller noe. Bare for å kunne få bhg tidene til å gå opp

Hvis du har bare 1 dag mellomrom mellom to stillinger så mister du retten til sykepenger osv, så det er mye bedre for deg å gå rett fra en stilling til den neste og heller ta ut forskudd på ferie feks.

Hvis du har bare 1 dag mellomrom mellom to stillinger så mister du retten til sykepenger osv, så det er mye bedre for deg å gå rett fra en stilling til den neste og heller ta ut forskudd på ferie feks.
Om jeg får ut resten av oppsigelsestiden i ferie da? Kan ikke ta forskudd på ferie da den nye stillingen ikke starter før 1.1.2017

14 dager.
Nyeste kontrakt gjelder alltid. Noen arbeidsgivere ville kanskje forkortet nye prøvetid, men det er ikke gjort hos deg.

14 dager.
Nyeste kontrakt gjelder alltid. Noen arbeidsgivere ville kanskje forkortet nye prøvetid, men det er ikke gjort hos deg.
Får snakke med regionssjefen.
Høre om jeg evt får ta ut par uker ferie på slutten. Eller gå tidlig om det du sier evt ikke stemmer for oss. Finner ingen lovverk svart på hvitt på dette

Får snakke med regionssjefen.
Høre om jeg evt får ta ut par uker ferie på slutten. Eller gå tidlig om det du sier evt ikke stemmer for oss. Finner ingen lovverk svart på hvitt på dette
Lovverket sier at det som står i kontrakten gjelder. Ikke noe å lure på.

Lovverket sier at det som står i kontrakten gjelder. Ikke noe å lure på.
Ja. Og da står det 14 dager på meg.. står ingenting om at prøvetiden ikke fornyes. Men en kolonne med 6mnd prøvetid på nytt. Samme oppsett på kontrakt som forrige

Back
Topp