Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Mrs.Shaanett
ORIGINAL: LilleTiger
Hører noen sier at man regner "aktiv fødsel" fra man har 4 cm åpning - men det er jo ikke sikkert man vet at man har det da... Andre sier vel fra det er ca 5 min mellom riene?
Man er i fødsel når man har 3 cm åpning[:D]
ORIGINAL: fysio79
Huff, min forrige fødsel var helt grusomt lang... jeg startet natt til onsdag med maserier med ca 8-10 min mellomrom, fra kl 17 samme onsdag var det 3-4 min mellom hver rie...riene hadde ingen effekt på åpningen, så først fredag morgen tok de vannet for å se om de kunne få fortgang i dette, satte meg på drypp og det som var, men ikke før lørdag fant de ut at de måtte ta akutt keisersnitt...
Og JA....jeg lå altfor lenge med sterke rier, slik at når jeg først kom til 10 cm åpning lørdag morgen var det ikke noe særlig kraft igjen til å presse ut..sykehuset har vedgått feilbehandling, og er lovet at det vil skje ting før det går 5 døgn neste gang [;)] skulle bare mangle spør du meg...
Så jenter, stå på krava dersom tiden drøyer ut..jeg lot legen bestemme hele veien, men legen og sykehuset innrømmet tabben dagen etter gutten min var født...
ORIGINAL: Snart mamma til 2!
Jeg hadde 16 timer fødsel, bare 8 av de var vonde. Fra jeg hadde 10 cm åpning til det var pressetid gikk det 2 timer. Men alt i alt fra jeg skjønte at det var rier til babyen var ute gikk det 16 timer:-)
ORIGINAL: kolibri
Huff, min forrige fødsel var helt grusomt lang... jeg startet natt til onsdag med maserier med ca 8-10 min mellomrom, fra kl 17 samme onsdag var det 3-4 min mellom hver rie...riene hadde ingen effekt på åpningen, så først fredag morgen tok de vannet for å se om de kunne få fortgang i dette, satte meg på drypp og det som var, men ikke før lørdag fant de ut at de måtte ta akutt keisersnitt...
Og JA....jeg lå altfor lenge med sterke rier, slik at når jeg først kom til 10 cm åpning lørdag morgen var det ikke noe særlig kraft igjen til å presse ut..sykehuset har vedgått feilbehandling, og er lovet at det vil skje ting før det går 5 døgn neste gang [;)] skulle bare mangle spør du meg...
Så jenter, stå på krava dersom tiden drøyer ut..jeg lot legen bestemme hele veien, men legen og sykehuset innrømmet tabben dagen etter gutten min var født...
sjokkert!! stakkars deg[&o]
Kommer ikke til å skje igjen for å si det sånn [:D] og merkelig nok gleder jeg meg til fødsel, håper å få en flott fødselsopplevelse denne gang[:D]