Hvor lang er hver ammeøkt hos dere?

Bkno3647962

Første møte med forumet
Jeg er totalt avhengig av dette forumet og sjekker det ofte. Det er så mange gode råd å få.

Min gutt kom til verden en måned for tidlig. Han hadde ikke sugerefleks når han ble født og måtte, før vi fikk dra fra sykehuset, lære å drikke av flaske. Det har gjort veien til fullamming lang, men nå når han er fem uker så får han kun pupp. Men jeg syntes han ligger så kort ved puppen av gangen. Han spiser i ca 15 min og det går ca 1 time mellom hver gang.

Så mitt spørsmål til dere er hvor lenge ligger deres barn ved puppen og hvor ofte?

God helg alle sammen☺️

Sent from my iPhone using BV Forum

Ca 10-15 minutter, 12 ganger i døgnet:)

Mitt barn er 8 uker. Hun spiser korte økter, men ofte.. Kanskje 10-15 min hver halvtime-time...

Her ligger han ca 20-25min hver 2,5-3 time. (veldig ca, varierer litt) Av og rol her har han lenger soveøkter og da går det lenger mellom spisingen selvfølgelig :-)

10-15 min hver 2-3 time på dagtid, og på natta hver 4 time;) men kor lenge på natta veit ej ikkje, bruka å sovne sjøl under amming;p

Her ligger han ca 20-25min hver 2,5-3 time. (veldig ca, varierer litt) Av og rol her har han lenger soveøkter og da går det lenger mellom spisingen selvfølgelig :-)

Samme her :)

Men det varierer mellom ulike babyer og bryster. Normal tid er fra 10-25 min sa dem på barsel.

10 minutters mating hørtes deilig ut :D

Her er det maks 10 min hver 2,5-3 time. Han spiser kun fra en pupp om da. Vil liksom ikke ha fra begge. Det hender av og til en sjelden gang i blant at han ligger litt lenger enn 10 min. Lille er snart 10 uker.
Føler jo ikke han får i seg nok ved å kun ligge så kort(?) . men han sover og er stort sett fornøyd.

Her er lillemann ofte fornøyd etter 5-10 minutter! Spiser da hver 3-4,5 time! Legger jeg han til puppen oftere vil han ikle spise noe spesielt! Han går bra opp i vekt!
Vi var nettop innlagt pga uroligheter og ubehag ved puppen :( og det visste seg at jeg har en veldig kraftig utdrivningsrefleks og han da tømmer brystet fort! Kan jo hende at du har det også :)

Spiser i evigheter for han sovner jo midt i maten :p Så må legge han vekk, og ta han opp igjen. Så skiter han, og så litt mer mat og sånn holder vi det gående :p
Drikker ca 15 min fra ene puppen, og 5-10 fra hin. Men selve måltidet pleier å ta sånn 40-50 min. Spiser hver 2,5-3 time og 4-5 på natten.

Sånn er det med tuppa mi også. Hun 3.5 uker

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

5-10 min. Enten bare 5 min på et bryst, eller 10-12 min tilsammen på begge. Hun vil ofte ha begge om dagen nå, men klarer seg med en om natta. 2-4 timer mellom hver amming, lenger etter leggetid på kvelden (på onsdag gikk det så mye som 7 timer mellom to amminger! Da var de rimelig sprengt). Jeg har kraftig utdriving, så hun blir mett på et øyeblikk.

I starten spiste hun 20-30min med en times mellomrom, men etterhvert gikk ammetiden ned og hun spiser bare på en pupp om gangen. Nå bruker hun ca 5 min og spiser med 1-3 timers mellomrom. Som oftest er det 2t i mellom, (men noen ganger går det bare 1t imellom), men ser ut som det begynner å nærme seg 3t om natten ;)

Det varierer veldig hvor lenge han ammer, men stort sett mellom 10 og 20 minutter (av og til opp mot 30 min). Han ammer hver 2,5-3. time på dagen og hver 4. time på natten. Han er 4 uker.

Back
Topp