Hvor lage en blogg/nettside som ikke kan søkes opp?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Noen jeg kjenner skal lage en info-blogg/nettside for bryllupet sitt, men den de laget først krever at leserne har google-konto.

De vil ha en nettside som ikke kan søkes opp på nettet (google etc.), men som gjestene kommer inn på ved å bare skrive adressen.

Noen forslag?

Om de bruker css sheet kan de i hvertfall legge inn der at det ikke skal være mulig å søke den opp, men jeg har ikke drevet med design av nettsider eller blogger på noen år, så jeg er ikke helt sikker på hvordan ting ser ut Idag, om css sheets i det hele tatt fremdeles er i bruk. Men i teorien er ingenting på Internett privat med mindre det er opprettet gjennom andre kontoer og det huskes av for at siden ikke skal kunne søkes opp før den tas i bruk, eller andre må logge inn på den for å bruke den.

Takker for svar!

Prøver å si at det kanskje er like greit å lage seg en passordsperret side hos en eller annen bryllupsside.. men hvorfor gjøre det enkelt? :P

Sant ;p forum og blogg er også et alternativ, men det kommer jo helt an på hva siden skal brukes til og hvordan den skal være tilgjengelig for andre. Skal andre f eks bare lese, eller skal de kunne komme med innlegg, redigere etc. Uff, kjenner jeg er rusten på dette nå!

Jeg har en privat blogg på blogspot. Da må en inviterer lesere som logger inn med google konto, kan også opprette det på andre adresser enn gmail adresser da.

Jeg måtte sjekke nå om den kan søkes opp i google, og det kunne den ikke. Så alt helt hemmelig.

på blogg.no kan man krysse av om man vil den skal kunne søkes opp eller ikke :)

Bare for å få det ut, så kan man lage private blogger hvor det skal være, men må bare huske å krysse av for det før man poster, for poster man før man gjør bloggen privat, vil linken ligge ute til evig tid.

Wordpress kan man også ha blogg hvor man ikke kan søke den opp.
Har fått med meg at blogspot har sånn at man må inviteres via mail for å ha tilgang.

Back
Topp