Hvor kvalm var du i svangerskapet?

Kastet opp døgnet rundt fra uke 5/6 til uke 18/19. Skulle vært lagt inn flere ganger da jeg ikke fikk i meg mat på over en uke om gangen og alt av drikke/vann kom i retur. Men var så dårlig at jeg ikke kom meg til lege/legevakta. Kastet jo opp bare jeg skulla reise meg fra senga når jeg var på det værste! Det svingte en del fra uke til uke, men var jevnt over meget dårlig! Slet også med blodtrykksfall, hadde meget lavt blodtrykk også! Så jeg besvimte en del. Ene gangen besvimte jeg med halvfull 10-litersbøtte i fanget:angelic::arghh: Våknet på gulvet der samboer sto og ropte på meg, mens jeg låg i en dam av oppkast og klarte ikke å røre meg. Var som om jeg var megadritings! Klarte ikke å sette meg opp eller noe. Da innså jeg at kroppen var nok alt for dehydrert og ikke fått i meg næring på flere dager! Så da ble det sengepost med slik... Sånn hydrerende væske! Funket jo, for hvis jeg låg heeelt iro så klarte jeg å få i meg en del av det uten at alt kom i retur :dead:

Nesten så jeg ikke syntes at det var verdt å være gravid hvis formen skulle være som en evig oppkast-syke :shifty: Kom meg heldigvis igjennom det, og er i bedre form nå! Ikke så god form at det er noe å skryte over akkurat, men jeg henger ikke over doskåla/bøtta lengre:D

Ei venninne av meg var lagt inn hele svangerskapet, kun hjemme på perm. Hun ble hentet med sykebil noen ganger.
 
Ble kvalm ved enkelte settinger. Ene gangen fikk jeg uvi og fikk medisin jeg ble dårlig av. Og når jeg var forkjølt og hostet til jeg kastet opp.. ellers slapp jeg unna
 
Så langt (32+2) har jeg vært kvalm en dag i uke 8 og etter glukosebelastningstesten. Føler meg veldig heldig som slapp unna kvalmen!
 
Ei venninne av meg var lagt inn hele svangerskapet, kun hjemme på perm. Hun ble hentet med sykebil noen ganger.
Off, ja det er fælt! Skulle nok vært inn flere ganger jeg også, men var for syk til å forlate senga rett og slett:dead:
 
Jeg var kvalm fra uke 5 - 15 ca. Kastet ikke opp.. men kvalm og uvel, sleit med å få i meg mat.. pyton.
 
Spydde meg gjennom begge svangerskapene, men var noe bedre i første. Med nr to hadde jeg kanskje 3-4 dager jeg ikke kastet opp fra uke 5 og til fødsel.
 
Hyperemesis med begge jentene til uke 20, hyperemesis med nr 3(gutt) fra uke 6 til uke 13. Og veldig kvalm fra uke 8 til uke 16 med nr 4(gutt), men mye mindre kvalm enn jeg var med de andre. Kastet kun opp 3 ganger:p
 
Svært lite kvalm.. litt mer med første, men bare sånn at det påvirket hva jeg hadde lyst til å spise. Måtte ha 7 forskjellige påleggssorter i kjøleskapet fordi jeg aldri visste hva som ville begynne å vokse i munnen :p
 
Jeg var veldig kvalm og kastet mye opp da jeg ventet eldstegutten. Med andremann var jeg også dårlig og kastet opp de tre første månedene, mens jeg bare var litt uggen i starten med tredje.
 
Spøy hverdag omtrent `hele` døgnet med førstemann, spøy litt mindre med andremann og nesten ingenting med tredjemann :) Alle er gutter :)
 
Jeg slapp forholdsvis lett unna, hang litt over doringen de første ukene med begge to :)
 
Hypermesis med førstemann til jeg var ca 7 mnd på vei, så var jeg i god form resten av svangerskapet. Med andremann var det hypermesis hele svangerskapet, omgangssyke er en fryd sammenlignet med hypermesis... ingen fler barn på meg!
 
Var litt før jeg ble gravid, etter jeg ble gravid spydde mange dager daglig etter uke 15 eskalerte det til prosjektilspying(gikk på kvalmestillende), veldig kult når man er på butikken og handler. Etter 4,5mnd var jeg sengeliggende til ungen kom, utrolig nok gikk jeg opp 15kilo. Men hadde så vitaminmangler at jeg fikk intravenøst uka etter fødsel. Og hadde tatt 7ulike kostilskudd etter 5mnd inkludert sprøyter. Tørr ikke få flere barn:(
 
Ville heller dø ....

Spøy som en gris med nr 1
Hyperemesis med nr 2
Spøy som en gris med nr 3

Ga seg i uke 17
Fungerte jo ikke....
 
Stata uke 6 og er i uke 18 nå og enda kvalm 24/7 og apyr innimellom.
Må bruke Zofran hver dag for å klare meg gjennom dagene.
Innlagt 1 gang for drypp.

Værste svangerskapet!
 
Back
Topp