Hvor kritiske er dere til

m*n

Forelsket i forumet
vaksinering av barna deres?

Jeg tror det er mange som ikke tenker over det, men bare lar hs sette sprøyta. Jeg har selv latt Thea blitt vaksinert, men jeg kommer ikke til å la henne få sprøyta når hun er 12 år mot livmorhalskreft.

Hvorfor ikke?

ORIGINAL: Monany

Jeg tror det er mange som ikke tenker over det, men bare lar hs sette sprøyta. Jeg har selv latt Thea blitt vaksinert, men jeg kommer ikke til å la henne få sprøyta når hun er 12 år mot livmorhalskreft.

Hvorfor ikke? *bare lurer*

mine barn skal få de vaksiner som i dag er anbefalt[;)][;)]

ORIGINAL: *MiniSatan*

Hvorfor ikke? *bare lurer*

Fordi ingen vet noe om evt ettervirkninger av den ennå, siden den ikke har være brukt før. Så da vil jeg ikke la Thea være forsøkskanin. Leste for litt siden om en lege som heller ikke ville la sine barn ta den vaksinen.

ORIGINAL: Rebecca85

Den mot kreft er veldig ny da, innen hun er 12 år så kan det ha forandret seg mye [;)]

Man regner med at man vet alt om dens virkning etter ca 20 år

ORIGINAL: Lilly85

samme her og vaksinen mot livmorhalskreft skal hun få når den tid kommer

ORIGINAL: suki

Vi har ikke vaksinert og har lest mye i forsøk på å sette oss inn i begge sider av saken.
Leser at de planlegger tvungen livmorhalskreft-vaksinering av unge jenter om ikke mange år. Helt på trynet spør du meg.

Er også skeptisk til k-vitamin sprøta som settes på nyfødte, i den mening at det skal hindre indre blødninger etter fødselsforløpet. Men hva k-vitaminsprøyen inneholder opplyses ikke nybakte foreldre om. Et av stoffene fremmer bl.a. sjansen for kreft. Økt andel nyfødte med gulsott har også økt betraktelig etter innføring av k-vitamin sprøyten.  

Men gulsot er vel bedre enn indre blødninger?? Og det bør ikke være k-vitamin-sprøyta sin skyld, men kanskje folks leve måte, folks helse er blit dårligere med tiden med tanke på kosthold og alt[;)]

Og hva er det her i verden som IKKE øker faren for kreft???

Jeg har ikke MMR eller BCG vaksinen selv.. Har pratet med helsesøster om saken. Føler at hun var veldig sikker i sin sak når hun anbefalte meg å la Saga få disse vaksinene når den tid kommer. Men jeg er fortsatt ikke helt sikker på MMR vaksinen.

Vaksinene er i bunn og grunn bra....!

Noe jeg kommer til å gjøre anderledes neste gang er å ta en og en vaksine og ikke for flere ting på en gang. Om det koster får det bare gjøre det...!

ORIGINAL: Lilly85

synes det er skumlere at flere og flere velger vekk vaksiner jeg... De de vaksinerers mot er somregel veldig farlige sykdomer som kan føre til dødsfall... Vi reiser jo mer og mer ute i den vide verden, så selv om dette ikke er vanlige sykdommer her hjemme skal man ikke gå ut i fra at man ikke kan få disse sykdommene... En som er vaksinert kan "dra" med seg smitten hjem også så det holder liksom ikke å la vær å reise...

Synes å huske et foreldrepar som laga stor sak fordi de hadde valgt vekk en vaksine og så hadde barnet deres død av nettopp den sykdommen som vaksinen var mot... De mente nå at ingen skulle få lov å velge bort osvosv...

Ang livmorhalskreft vaksinen tror jeg at jeg vil snakke med barnet det gjelder om... Når de er 12 synes jeg de kan få lov å bestemme litt over sin egen kropp.

Enig med deg Nancy Drew

Det er jo farlige sykdommer som har blitt utryddet pga.vaksinering gjennom tidene f.eks small pox (Kopper?...)

ORIGINAL: #Bolla.#

lenge til hun er12  år, [:D]

Ja heldigvis [:)]

ne barn skal få vaksiner  som er anbefalt alt for og gjør deres fremtid  tryggere og sikrere

Vaksinene er jo til for å beskytte mot sykdommene da, men akkurat den vaksina mot livmorkreft er jeg ikke sikker på.Ganske nytt og om den er 100% sikker vet jeg ikke, men det får dattera mi velge selv.Det er hennes kropp.

Jeg har blitt litt redd etter det jeg har hørt om at de tror autisme kommer av vaksine.. At det er så mange-mangedoblet osv.
Men kommer til å vaksinere, er nok farligere å la være.

Jeg er akkurat like kritisk til det, som med alt annet som har med barna mine å gjøre.
Alt som angår dem, skal vurderes nøye, med så god mulig info som mulig, fra alle hold i en sak.
Når det kommer til vaksinasjon, velger jeg det, da sannsynligheten for at det kan gå galt, ikke veier opp for hva den gjør godt.
Livmorhalskrefvaksine er ikke aktuell for mine før om 5 år. Da kommer jeg til å sette meg inn i erfaringer gjort i disse 5 årene, før jeg bestemmer noe som helst

ORIGINAL: nancy drew

synes det er skumlere at flere og flere velger vekk vaksiner jeg... De de vaksinerers mot er somregel veldig farlige sykdomer som kan føre til dødsfall... Vi reiser jo mer og mer ute i den vide verden, så selv om dette ikke er vanlige sykdommer her hjemme skal man ikke gå ut i fra at man ikke kan få disse sykdommene... En som er vaksinert kan "dra" med seg smitten hjem også så det holder liksom ikke å la vær å reise...

Synes å huske et foreldrepar som laga stor sak fordi de hadde valgt vekk en vaksine og så hadde barnet deres død av nettopp den sykdommen som vaksinen var mot... De mente nå at ingen skulle få lov å velge bort osvosv...

Ang livmorhalskreft vaksinen tror jeg at jeg vil snakke med barnet det gjelder om... Når de er 12 synes jeg de kan få lov å bestemme litt over sin egen kropp.

Enig i den der [;)]

Og man får vaskine mot hjernehinne betennelse, dette er en veldig farlig sykdom og flere barn dør av dette hvert år.... [&:] Fler en de som dør av vaksinen[;)]

Back
Topp