Hvor kommer alle fra?

Lene!

Glad i forumet
Hei Hei!

Jeg vet det finnes tråder med hvor i landet folk kommer fra. Jeg er interessert i å høre om dere kommer fra et tettsted, storby eller mindre by, og hva dere ser på som fordeler med å ha barn der dere bor. Jeg lurer også på om det er noe spesielt dere gleder dere til i forbindelse med babyen og bosted. Dette er kanskje litt vanskelig å forstå, så jeg kan starte med meg selv!

Jeg kommer fra Bergen, og har bodd her hele livet. Kunne ikke tenke meg å bo andre steder i landet. Jeg liker å bo i en større by pga at jeg liker å ha folk og liv rundt meg. Kjenner at jeg fort kjeder meg når jeg er på "landet". Jeg gleder meg spesielt til å gå på kafe med den lille og med venninner, da det er en del kafeer/restauranter her som er godt egnet for barnevogn. Så gleder jeg meg til å trille tur på Fløyen (byfjell) med den lille.

Dette er et par små ubetydelige ting som jeg likevel gleder meg veldig til som førstegangsmamma[;)]

Noen andre som vil dele[:)]?

Bergen er og! Åh..jeg gleder meg til å reise til byen å trille vognen utover Bryggen i sommer! Så bor jeg i fyllingen, og her er det masse fine steder å gå på tur, noe som er viktig for meg.

Kort konkludert...kort vei til alt. Byen, stranden, landet, fjellet...kan man ønske mer?

Ligger ikke den under våre viktigste tråder da?

Jeg er vokst opp på Vålenga i Oslo. Veldig fint sted på mange måter, spesielt hvis du er glad i Fotball [;)]

Men når jeg vokste opp der, var det mye dårlig miljø som det er trist å se tilbake på.

Jeg har flyttet til Akershus ca 25 min fra Oslo, trives i Skogen her [&:][:D] også er det ikke lange truen til byen hvis jeg ønsker det. Det er sikkert noe dårlig miljø her også, med tanke på når barna blir store, det er jo shit over alt, men frem til nå stortrives vi her og tror at de kommende barna våre også vil få det godt her i stille og rolige omgivelser

er født på gjøvik, flytta til fredrikstad når jeg var 2,5 år og vokste opp der, på ett bitte litte sted som heter Nylende, kjempe fint sted, men mange av di som bor der er vel litt "inngrodde" av mangel på bedre ord.
Jeg er vant med hest, ku, griser osv som nærmeste nabo, og har alltid vært med å tatt i ett tak, hugd ved, møkka, styra å stella [:)]

SÅ fant jeg meg mann fra Lørenskog på nette [8D] og dermed ble jeg kidnappa opp hit til akershus, skedsmokorset, og her stortrives jeg, bor i ett greit stort bolig felt med pene hus og store hager [:D]
Stille og rolig her også, ingen råkjørere i gata, og ikke minst, SUPER hygglige naboer [:D]

Jeg gleder meg voldsomt til å gå rundt å vise frrem bebbin vår, å kommer til å trille på tur så fort å ofte jeg orker [:D]
Når h*n blir større gleder jeg meg til å ta h*n med å plukke epler og pærer i hagen, gå turer i skogen, shopping i byn osv [:D] 
ja jeg veit jeg er ett lite "idyll hue" noen ganger [8|]

ORIGINAL: Tekanne

Bergen er og! Åh..jeg gleder meg til å reise til byen å trille vognen utover Bryggen i sommer! Så bor jeg i fyllingen, og her er det masse fine steder å gå på tur, noe som er viktig for meg.

Kort konkludert...kort vei til alt. Byen, stranden, landet, fjellet...kan man ønske mer?

Ja, da gleder vi oss til det samme!!!

Back
Topp