Hvor kjenner dere mest spark/liv?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Var hos jordmor for ca tre uker siden, da lå junior i hodeleie. Den siste uken har jeg kjent voldsomt med krafsing helt nede ved symfysen og bunnen av magen. Det beveger seg strengt tatt i hele magen, men er liksom der jeg kjenner det best. Kan det bety at han har snudd seg igjen?
 
Var hos jordmor for ca tre uker siden, da lå junior i hodeleie. Den siste uken har jeg kjent voldsomt med krafsing helt nede ved symfysen og bunnen av magen. Det beveger seg strengt tatt i hele magen, men er liksom der jeg kjenner det best. Kan det bety at han har snudd seg igjen?

Kan det være hendene du kjenner?

Min snudde seg fra seteleie til hodeleie mens jordmor prøvde å finne ut hvordan han lå med ul-apparatet sitt (31+5 da). Så mulig din har snudd seg også hvis hodet ikke var festet.

Her er det bevegelse jevnt over hele magen av og til. Idag har det vært mest kiling nederst på høyre siden, inni magen på en måte.
 
Jeg kjenner alt av store bevegelser høyt oppe. Sånn åling og snuing, og alt av spark. Nederst i magen kjennes det mer ut som leamus/kiling. Regner med det kanskje er hendene?

Her lå han med hodet ned for en uke siden i alle fall, og tror han gjør det fremdeles.
 
Det kan være hendene, og kanskje en liten albue eller noe. Men det er ganske kraftig krenging nedi der, virker som han snur og vrir mye på seg. Blir spennende å se på neste kontroll!
 
Min lå lenge i fotleie. Da kjente jeg kun bevegelse nede ved symfysen. Føltes som baby ville sparke seg ut, hadde ekstremt mye symfysesmerter. Etter nyttår kom baby litt opp fra bekkenet og jeg har kjent bevegelse både opp mot mellomgulvet, nede ved skambenet, og på sidene. Klarer ikke helt å kjenne hvordan baby ligger. Spurte legen på kontroll mandag og hun ville ikke sjekke før time i uke 36 /37
 
Skulle ønske man hadde røntgensyn og kunne sett hva som foregår inni der :p noen av bevegelsene er så merkelig, nesten som en hund som rister av seg vann :hilarious: jeg har mye mer smerter i ribbena nå så tolker det som at hodet er vent ned og sparkene oppover, kjenner mest på høyresiden av magen :)
 
Her ligger han med hode ned, men ikke festa seg enda (34uker) kjenner spart opp mot ribbena. Rompa presser han ofte ut til høyre. Av å til kan jeg kjenne små dytt litt under navlen min, stort sett alltid på høyre side. Slik var d med de to eldste å, høyrebarn :bored:
 
Her ligger baby med hodet ned og jeg kjenner mest dytting bak navlen som om han håper han dytter magen min vekk med rompa. Ikke så mye spel men mye knuffing og åling med føttene under venstre ribbein
 
Back
Topp