Hvor kjenner dere flest spark?

Han her har logge i seteleie, har kjent spark ut på sidene. Så har han snudd seg til hodeleie så nå er det mest under navelen jeg kjenner[emoji4] og mest press mot ribbebeina men også spark!

Nå er det mest over og på sidene. Men av og til litt krafsing i lysken :p men kan være hender.
Lå med hodet ned på søndag, men kan sikkert ha snudd seg :p

Kjenner mest på venstre side på høyde med navel og over navlen. Kjenner også mye helt nede over skambeinet. Vet at babyen ligger med hodet ned og er 26+3 :p kjenner egentlig spark over hele magen, men merkbart mindre på høyre side. Morkaka ligger på høyre side, fremre vegg, så når han blir litt større kjenner jeg nok mer av sparkene som treffer morkaka også.

Her ligger han med hode ned og har gjort det på alle ultralydene. Tvile på at han snur seg i det hele tatt da han ligge så langt ned i bekkenet at de slite med å ta hodemål[emoji23] kjenne spark og bevegelser fra rett under navelen og opp og på sidene. Kjenne og litt i lysken men det er hendene når han roterer[emoji23]

Her ligger hun med hodet ned. Kjenner spark overalt! Mest midt på magen rundt navlen og helt ut på sidene :happy:

Ligger som regel med hodet ned, men kjenner godt når hun snur seg. Bevegelser litt overalt, men som regel på høyre side, både oppe og nede [emoji4]

Over alt :P Hun flytter seg hele tiden, så både over, under og på sidene.

Hvordan vet man hvordan leie barnet har? For jeg vet ikke.. :rolleyes: kjenner bevegelser best rundt navleområdet og ut i sidene, de siste ukene spark/armer rundt navlen og ut på venstresiden og press utover på høyresiden, noe jeg antar kan være ryggen eller noe? Kjenner ikke forskjell på slag og spark, kan kanskje ha noe med at morkaken ligger fremme en plass..

Mest oppe på magen, enten til høyre eller venstre.. men kjenner også over alt, men da er det mer bevegelser og ikke spark.

Loppa ligger med hodet ned, men er løst sa jordmora [emoji4] Kjenner litt spark over navelen, men kjenner mer bevegelser nederst. Også når hu flytter seg fra ene siden til den andre, ei lita kul som glir over magen [emoji2]

Nå er det mest over og på sidene. Men av og til litt krafsing i lysken :p men kan være hender.

Sånn har jeg det og. Kjenner hendene nede og beina oppe. Kan følge foten og kose på den lenge. Vet hvor ryggen er og kan roe han med kos :)

Sånn har jeg det og. Kjenner hendene nede og beina oppe. Kan følge foten og kose på den lenge. Vet hvor ryggen er og kan roe han med kos :)

Koselig da! Kjenner liksom kkke helt hva som er hva. Men tror det er føttene jeg kjenner oppe som glipper unna når jeg dytter på de. Får ofte et spark tilbake da :p
Og ryggen kjenner jeg forsjåvidt på hvilken side som er hardest :p

Koselig da! Kjenner liksom kkke helt hva som er hva. Men tror det er føttene jeg kjenner oppe som glipper unna når jeg dytter på de. Får ofte et spark tilbake da :p
Og ryggen kjenner jeg forsjåvidt på hvilken side som er hardest :p

Er jo litt gøy det! Når man liksom kommuniserer litt.

Har vært mest på min høyre side litt skrått over navlen. Men i det siste har det vært litt overalt, og mye romstering langt nede sånn at det er ubehagelig å sitte/ lene seg fremover.
Aner ikke leie, men det virker som hun fortsatt flytter litt på seg. Ska på UL for vekstestimering i midten av november. Legen har ikke sjekket leie enda, husker jordmor pleide å fortelle meg hvordan babyen lå da jeg var på kontroll med de to eldste.

Signerer denne. Veldig likt som her :joyful: Kan fortsatt kjenne han ligger med hode ned, så kanskje han etter hvert fester seg. Hehe

Hvordan kjenner du det? Utenom hvor spark er. Hadde vært greit for min del om han lå sånn i 9 uker til! Nå er ikke det veldig plagsomme spark opp i ribbein ennå, men kommer vel ( som alle sier:p) kjenner bare jeg ikke føler meg så sykt stappet som jeg gjorde når han lå tvers over!

Last edited:
Hvordan kjenner du det? Utenom hvor spark er. Hadde vært greit for min del om han lå sånn i 9 uker til! Nå er ikke det veldig plagsomme spark opp i ribbein ennå, men kommer vel ( som alle sier:p) kjenner bare jeg ikke føler meg så sykt stappet som jeg gjorde når han lå tvers over!

Jeg merka tydelig forskjell på sparkene ned mot bekkenet og sparkene oppover. Ble betraktelig mer behagelig. Krafsingen nedover er nok hender fordi de ikke er så vonde. Spurte jordmor på kontroll da jeg trodde han lå ned og hun fant hodet nede og litt på skrå.

Her ligger hun i hodeleie (sett det på UL), så sparkene er kraftigst under høyre ribbein, føles nesten som kramper i mellomgulvet når hun sparker [emoji28]

Hun lå med hodet ned på oul og har nok stort sett ligget i varianter av det hele veien. Kjenner mest spark på øvre høyre side av magen eller bak navlen ca og mest romstering av hender nederst i magen. Veldig sjeldent eller aldri kjent noe øverst mot venstre! Jordmor mente forrige uke at hun lå med hodet ned og kroppen opp og i sving mot høyre :-)

Back
Topp