Hvor kjenner dere bevegelser?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Frøkna i magen har ligget i hodeleie hele tiden. Jeg har kjent bevegelser hovedsaklig på høyre side, med svakere dult på venstre side, da sikkert at ryggen presser mot på venstre og føttene på høyre og opp. Nå de siste dagene har jeg kjemt mer bevegelse på venstreside, mer trykking og skarpere på en måte, kjennes ikke ut som en rygg eller rumpe for å si det sånn, også kjenner jeg samtidig spark på høyre side… Begynner å lure på om hun har lagt seg i tverrleie :oops: Ryggen var på venstre side på mandag. De sjekket possisjon med ultralyd også for litt siden og da lå hun akkurat som forklart. Likevel føler jeg hodet ligger å presser i bekkenet så ikke vet jeg!

Noen av dere som har hatt baby på tvers eller har det nå som kan fortelle hvor dere kjenner bevegelse? :p
 
Jeg kjenner noe over alt, men mest på høyresiden. Hun har ryggen stort sett på venstre side, men det hender hun slenger en arm over og 'poker' litt der og. :joyful:

Hun har ligget litt på tvers og, men da har jeg ikke kjent så mye. Sikkert fordi bevegelsene da har vært mest inni magehulen.
 
Hos meg har babyen ligget med hodet ned nesten hele veien, og jeg har kjent mest spark mot høyre og oppover (men også litt mot venstre innimellom, usikker på om det er rygg/rumpe eller om han vrir litt på seg). Noen ganger føles det som han strekker ut både armer og bein samtidig og dytter både mot høyre, venstre, opp og ned samtidig :smiley-ashamed004 Men jeg kjenner at han dytter hodet nedover i bekkenet også, så han ligger nok i hodeleie fortsatt - selv om jeg føler at det sparkes i alle mulige retninger for tida!
 
Hos meg har gutten ligget i tverrleie nesten heletiden, men har snudd seg nå siden helgen (bekreftet på UL i går) :D Jeg har merket stor forskjell, og når han har vært i tverrleie har jeg tydelig kjent både rompe og hode på hver side av magen. Magen har også vært «bredere». Selv om han er i hodeleie nå, kjenner jeg spark både på høyre og venstre side. Tidvis nedover også faktisk, så det er jo mulig han bare ikke har festet seg enda og «snur seg litt rundt» inni der hvis du kjenner på flere ulike steder :Heartblue
 
Hun min har hatt hode ned i lang tid nå, og stort sett har jeg kjent rumpa litt opp mot høyre. De siste dagene har hun styrt på laaangt bort på venstresiden min, og mye lengre ned. Hun begynte selvfølgelig også med dette rett etter jeg hadde vært på kontroll hos jm, på mandag.

Jeg forstår det ikke helt selv, men fikk også kommentar fra andre dagen etter om at det såg ut som magen min har sunket, så kanskje det er en sammenheng der? Kanskje hun nærmer seg klar for å komme ut? (fingers crossed)

Skulle det forandre seg enda mer og jeg ikke kjenner presset av hodet nedover, så ringer jeg nok føden og spør, eller ber om ny sjekk hos jm
 
Hun min har hatt hode ned i lang tid nå, og stort sett har jeg kjent rumpa litt opp mot høyre. De siste dagene har hun styrt på laaangt bort på venstresiden min, og mye lengre ned. Hun begynte selvfølgelig også med dette rett etter jeg hadde vært på kontroll hos jm, på mandag.

Jeg forstår det ikke helt selv, men fikk også kommentar fra andre dagen etter om at det såg ut som magen min har sunket, så kanskje det er en sammenheng der? Kanskje hun nærmer seg klar for å komme ut? (fingers crossed)

Skulle det forandre seg enda mer og jeg ikke kjenner presset av hodet nedover, så ringer jeg nok føden og spør, eller ber om ny sjekk hos jm
Ja det må være noe sånt, jeg har ikke merket at magen har sunket, men husker ikke det fra sist heller. Enormt mye åling i hvert fall. Og mest bevegelser i sidene og på toppen, så hun ligger nok enda med hodet ned. Ei venninne av meg sin baby snudde seg helt rundt etter uke 38.. De bekreftet hodeleie med ultralyd, men da hun var på overtidskontroll var babyen i seteleie plutelig. Det hadde ikke vært krise, men det beste er jo hodeleie.
 
Ja det må være noe sånt, jeg har ikke merket at magen har sunket, men husker ikke det fra sist heller. Enormt mye åling i hvert fall. Og mest bevegelser i sidene og på toppen, så hun ligger nok enda med hodet ned. Ei venninne av meg sin baby snudde seg helt rundt etter uke 38.. De bekreftet hodeleie med ultralyd, men da hun var på overtidskontroll var babyen i seteleie plutelig. Det hadde ikke vært krise, men det beste er jo hodeleie.

Sykt hvor mye de holder på med inni der:dance018men ja, heldigvis er det ikke krise om de skulle ha snudd seg, fødsel blir det uansett om ikke så lenge :happy: Hadde hodet til barnet festet seg hos veninnen din?
 
Sykt hvor mye de holder på med inni der:dance018men ja, heldigvis er det ikke krise om de skulle ha snudd seg, fødsel blir det uansett om ikke så lenge :happy: Hadde hodet til barnet festet seg hos veninnen din?
Det vet jeg ikke faktisk, men om de sa det var festet så har det nok ikke vært så festet som de hadde trodd, for når det er festet så skal de vel ikke kunne snu seg trodde jeg.
Hodet er ikke festet hos meg, men hun lå godt nede i bekkenet sa de.
 
Det vet jeg ikke faktisk, men om de sa det var festet så har det nok ikke vært så festet som de hadde trodd, for når det er festet så skal de vel ikke kunne snu seg trodde jeg.
Hodet er ikke festet hos meg, men hun lå godt nede i bekkenet sa de.
Tror festet betyr festet ja :happy:
Får håpe hun din finner veien ned igjen snart :Heartred
 
Jeg kjenner mest i venstre siden, og i midten av mage. Kan også kjenne at det er ingenting oppe ved ribbeina og magen tuter ut på begge sidene, så ganske sikker på at hun ligger på tvers. Hun lå med hode ned i uke 29 vet jeg, men hadde vært for godt til å være sant om hun lå slik i så mange uker. Er i 34+6 og håpe at hun snur seg om ikke så lenge.
 
Mye bevegelse på venstre side, rett over navlen min. Kjenner godt når han legger seg med rumpa til ene eller andre siden mesteparten av tiden den siste uka har jeg kjent ryggen hans på venstre sida mi og sparking på Høyre side, men kjenner også bevegelse nede mot bekken, men tror d er når han snur hodet eller vifter med hendene
 
Back
Topp