Hvor kjenner dere bevegelser?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Ja, hvor kjenner dere best bevegelser nå?
Jeg har morkaken på fremme vegg, så kjenner lite midt på magen. Veeeeldig mye av bevegelsene kjenner jeg ifra navlen og ned til skambeinet. Har liksom kjent det der hele tiden føler jeg. Spark og dytt har blitt mye kraftigere, så det er ikke lenger så behagelig å kjenne mest her nede :o Selv om jeg tar imot alle bevegelser med et takk ❤️ Er det beina som ligger ned da tro? Siden sparkene er så kraftige der nede.. Hvor kjenner dere mest og klarer dere kjenne hvilken vei baby ligger?

Ja, hvor kjenner dere best bevegelser nå?
Jeg har morkaken på fremme vegg, så kjenner lite midt på magen. Veeeeldig mye av bevegelsene kjenner jeg ifra navlen og ned til skambeinet. Har liksom kjent det der hele tiden føler jeg. Spark og dytt har blitt mye kraftigere, så det er ikke lenger så behagelig å kjenne mest her nede :o Selv om jeg tar imot alle bevegelser med et takk ❤️ Er det beina som ligger ned da tro? Siden sparkene er så kraftige der nede.. Hvor kjenner dere mest og klarer dere kjenne hvilken vei baby ligger?
Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Jeg var på ul fredag 13 mai.
Da lå hun med hodet ned i bekkenet .. Så rart sa jeg,for er kun der jeg kjenner kraftige spenn. Tenkte det måtte være bena. Jeg kjenner av og til bevegelser og spenn på høyre siden og øverst på magen,men det er Skjeldent...

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Jeg var på ul fredag 13 mai.
Da lå hun med hodet ned i bekkenet .. Så rart sa jeg,for er kun der jeg kjenner kraftige spenn. Tenkte det måtte være bena. Jeg kjenner av og til bevegelser og spenn på høyre siden og øverst på magen,men det er Skjeldent...
Har noen ganger tenkt at det kanskje kan være at de ligger sammenkrøpet og selv om de ligger med hodet ned så sparker de likevel nede? Sist ul, 2 mai lå min på tvers :o Men kjennes ikke sånn ut nå lenger hvertfall.

Har noen ganger tenkt at det kanskje kan være at de ligger sammenkrøpet og selv om de ligger med hodet ned så sparker de likevel nede? Sist ul, 2 mai lå min på tvers :o Men kjennes ikke sånn ut nå lenger hvertfall.
Lå med hodet langt nede i bekkenet til meg på 3D ul, men hadde føttene i ansiktet og sparket fortsatt nedover :)

Jeg kjenner liv litt her og der egentlig. Venstresiden, høyresiden, under navlen, blæra og bak nede i rompa :p For det meste er han glad i å sparke midt på magen og på sidene så jeg innbiller meg at han ligger mye i tverrleie :) Sist gang hos jordmor lå han i seteleie og det merka jeg godt på blæra!

Langt nede!!! Egentlig ganske ubehagelig da h*n har en lei tendens til å treffe midt i blæra!!

Jeg kjenner det verste der hodet til snuppa er. Og det kan jeg både kjenne og se godt opp til høyre for navlen. Når hun dytter på hodet så er det jammen ikke godt. Jeg vet at hun ligger i seteleie, da det ble bekreftet på 3d ultralyd for en uke siden. Så jeg kjenner mest rundt navlen og høyre side.

Jeg er nå 29+3 idag, og må si at jeg sjeldent nå kjenner skikkelig spark. Jeg føler at jeg kjenner mer bevegelser, og kan faktisk se på magen min at det ser ut som noen innenfra feks drar en finger bortover. Så jeg kjenner mye mer sånne type bevegelser nå. Spark er bare innimellom. Og oftest kjenner jeg at hun rører på hodet.

Hvordan kjennes bevegelsene deres? Kjenner dere fortsatt mye spark og regner liv utifra det, eller andre typer bevegelser som gjør dere trygge på at alt er ok?

Jeg kjenner bare spark fra navlen og opp nå, gjerne hardt i ribbena. Hun ligger med hodet langt ned i bekkenet, så jeg må tisse hver gang jeg reiser meg opp :D

Jeg kjenner heller ikke så mye spark lengre (30+1), mer åling og flytting...ett og annet spark innimellom er d, men lenge siden d var ut mot magen, føler d mer som rykk inni magen og nedover/innover. Usikker på hvordan lille ligger, jeg klarer virkelig ikke å finne ut av d:p Lå med stumpen ned på forrige jordmorkontroll (27+1) og hodet ned på sist ul (28+0), så han turner nok godt ennå. Spent på hvordan han ligger i morgen, da er d jordmorkontroll igjen:)

Jeg kjenner det verste der hodet til snuppa er. Og det kan jeg både kjenne og se godt opp til høyre for navlen. Når hun dytter på hodet så er det jammen ikke godt. Jeg vet at hun ligger i seteleie, da det ble bekreftet på 3d ultralyd for en uke siden. Så jeg kjenner mest rundt navlen og høyre side.

Jeg er nå 29+3 idag, og må si at jeg sjeldent nå kjenner skikkelig spark. Jeg føler at jeg kjenner mer bevegelser, og kan faktisk se på magen min at det ser ut som noen innenfra feks drar en finger bortover. Så jeg kjenner mye mer sånne type bevegelser nå. Spark er bare innimellom. Og oftest kjenner jeg at hun rører på hodet.

Hvordan kjennes bevegelsene deres? Kjenner dere fortsatt mye spark og regner liv utifra det, eller andre typer bevegelser som gjør dere trygge på at alt er ok?
Kjenner mest åling og snuing jeg også. Men noen kraftige spark kjenner jeg ennå. Noen ganger så hardt at jeg hopper til ;)
Men det blir trangere og trangere, så sparkene blir jo også annerledes etterhvert. Mer bevegelser og ikke spark, som du sier :) jeg er uke 27+0 i dag.

Her spinner prinsessa rundt hele døgnet og vet å boltre seg på den plassen som er - om ikke mange ukene så er der jo så trangt at hun ikke vil kunne det lenger så nyter det når jeg kjenner henne nå.

Kjenner forskjell på alle måtene hun ligger på - hodeleie, da sparker hun som regel mot navlen. Seteleie så kjenner jeg sparkene nedover og mot nedre del av magen. Kjenner også tverrleie, da sparker hun ut mot sidene.

Morkaken min ligger bak denne gangen så har aldri kjent noe spark bakover.

De gangene jeg har vært på ultralyd har han lagt i seteleie. Men han ligger kunne på høyre side. Så man såg tydelig at det var tomt på venstre side. Så han har god plass men velger og krøke seg sammen☺

her er det også full rulle som regel, kjenner bevegelsene mest ved ribbeina og på venstresiden.. hun har lagt seg i hodeleie :)
har morkaken foran, så tok litt tid før jeg kjente bevegelse.. men onsdag kveld og i går tidlig kjente jeg så og si ingenting av bevegelser eller spark, så da ble det en tur på føden og registrere hjertelyd og spark! Da hadde hun heldigvis bare snudd litt på seg så alle spark ble mot morkaken og at hun mest sannsynelig hadde bare vært litt mindre aktiv iog bevegd seg mindre.. vi er jo slappe vi og innimellom og når jeg ble bekymret hjalp det visst ikke på.

Så lettet både vi og jordmor når alt var i skjønneste orden, og nå i kveld har hun kommet tilbake til vanlig posisjon så da er det ingen tvil om at det er ok inni magen :D

Back
Topp