Hvor kjenner dere bevegelser/spark?

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Og hvordan ligger baby for dere som vet det? Kjenner dere forskjell på føtter, hender og rumpe feks? Her lå mini i seteleie på sist ultralyd, og føler at hun gjør det enda.. Her er det masse kraftige spark på venstre side av magen, av og til helt nede i lysken! Og samtidig masse bevegelse/magen stikker ut på skrå oppover på høyre side av magen (rumpa?). Ble fortalt at hun lå med hodet opp i høyre ribbein, rumpa nede på høyre side og bena bort på venstre side (som en L) på 3Den, og det stemmer ganske bra med bevegelsene enda.. 31+1 i dag

Er ganske spent på dette selv. På UL så jeg krabaten lå med rumpa opp og hodet ned men de beveger jo på seg mye... Er i uke 18 (snart 19) så er ganske nysgjerrig på når jeg vil merke det og vil jeg merke det innvendig eller utvendig altså har lagt hendene på magn helt nederst og merker en små spark på en måte som en puls vet ikke om dette er den lille eller min egen puls jeg føler haha :P

Her har han ligget med hodet ned på alle sjekkene jeg har hatt etter uke 24. (ultralyd x2 og jordmor). Kjenner tydelig forskjell på hender og føtter. her har jeg to følelser over navlen. Det er den dyttende følelsen når han dytter ut rompa si så hele magen buler, også er det kraftige spark oppover mot ribbena. Under navlen så kjenner jeg litt buling innimellom, men for det meste bare sånne små dytt her og der og noen ganger så rister det fordi han hikker. Hender også jeg får noen lynende smerter i blæra fordi han dytter eller slår til den med full kraft.

Her tror jeg ungen turner rundt som bare det!
for kjenner spark overalt :p Men har blitt oftere opp mot min høyre side, ved ribbeina og ut mot siden..
Og med mine to andre barn, så lå de da med rumpa og føttene opp mot den siden.. husker jeg kunne ta tak i foten dems litt lenger ut i svskapet :p:D

Men jm har ennå ikke helt klart å kjenne hvordan barnet ligger, for hun sa også at han har nok en del plass til å styre på inni der :)

Når hele magen buler så er det som regel høyre side ut fra navlen eller rett under navelen.
Kan tydelig skille mellom rompe, hender og føtter.
Hvordan han ligger nå er jeg jaggu ikke sikker på, jeg tror det er med hode ned.
27+5

Forrige gang jeg var hos legen, mente de at han lå med hode ned. Er 30+4.
Jeg tror fortsatt han gjør det, for de kraftsparka som treffer meg oppi ribbeina, må jo komme fra beina hans! :P
Men skal på ultralyd om 1 uke så blir spennende å se :)

Ehhh... Hvor? OVERALT... ;) Hehe ;)
Meget aktiv liten frøken og magen buldrer og buler alle veier.... Legger seg som regel i tverr seteleie når hun er lei av å ramponere inni magen ;)
Det kan eg se på magen... Og av og til i sete leie (ag hun sitter på en måte) og da gjerne bare til en side.... Magen ser heeeeeelt rar ut ;)
Mener å kjenne forskjell på føtter/armer da noen av spark/slagene er myyye kraftigere enn de andre...

Jeg har hjerteformet livmor og desverre en liten kar som foreløpig ligger delvis i tverrleie... (men kommende storebror gjorde akkurat det samme, og fant normal posisjon til slutt) Jeg har hodet hans i venstre lyske og rumpa/spark under ribbeina på høyre side.

Litt usikker på om det er armer eller bein, men merker aktivitet (spark) på høyre side av navlen. Det er alltid på høyre side. Så tror tror det er beina. Men også bevegelse under navlen. Virker som alle bevegelser skjer på høyre side. Er spent på 3D ultralyd på onsdag :) da får vi bekreftet hvordan han ligger og hbor stor han er. Uke 28.

Kjenner spark mest fra navlen og mot høyre opp under ribbebeina. Han ligger nå i hodeleie. Kjente kun spark nedover frem til et par uker siden, men så kjente jeg da han snudde seg fra sete til hodeleie. Kjenner kun stryk og enkle bevegelser på venstre side, rekner med det er armer.. :)

Jeg var på ultralyd forrige Mandag på vekstkontroll, da lå vesla med hode ned. Sparka kjenner jeg stort sett på begge sidene av navlen :)

På oul (som min eneste ul) virvlet han rundt. Jm har ikke kjent etter ennå, fordi det ikke har noe å si, siden de snur seg så mye.. Jeg skulle jo ønske hun ville kjenne likevel da, for gøy å vite :) Klarer ikke si sikkert hvordan han ligger, men han turner mye, tror han ligger en del på skrå/tverrleie.. Håper han legger seg rette veien etterhvert :) Skal til jm når jeg er 32+2 (er 30+4 nå), så håper hun kjenner litt etter da :) Kjenner jo forskjell på bevegelsene, føttene sparker hardere enn hendene hamrer, men som sagt så snur han seg hele tiden, føles det som..

Her turner frøkna rundt overalt. Jeg kjenner veldig godt når hun legger seg med hodet ned, for da er det veldig nedpress om jeg er oppe og går. Da er det godt med spark i ribben og oppe på sidene. Kjenner og godt om hun stikker ut rumpa for da kjennes det ut som om huden skal sprekke på magen. Men det hender rett som det er at jeg kjenner hikking ved ribbena først og så hikking nedi "dåsa" halvtimen etterpå..

Her ligger han i seteleie for øyeblikket :) Har gjort det en stund nå, har svakt hjerteformet livmor, så sjansene for at han blir liggende sånn er litt større en normalt.
Kjenner spark og bevegelser litt overalt, men får jeg kynnere ser jeg godt at han ligger med hodet til høyre for navelen :)

Her ligger h*n med hode ned. liggi med hode end på alle kontrollene jeg har vært med ul. Kjenner kraftige spark ved ribbeina oveover navelen og kjenner nederst i venstre side av magen, kjenner godt forskjellen på hender og føtter. og når den snur ryggen fra høyre til venstre bultrer jo hele magen skikkelig, men kjenner vedig godt at hode nede, mye nedpress når jeg går og må på do siden h*n gnir hode i blær mi heheh:)

Hun har ligget med hodet ned de siste tre kontrollene. Kjenner for det meste spark oppunder høyre ribben, men noen ganger også på venstre side. Når jeg ligger på siden på kvelden kjenn jeg ofte spark litt lenger ned på høyre side og noe krafselignende bevegelser på motsatt side, går ut i fra at det er armene? Ellers hender det at det er noen voldsomme "følg med nå, mamma, nå snur jeg på hele meg-bevegelser". Da kan jeg kjenne rumpa beveger seg over magen. Veldig stas!

Hovedsakelig på høyre side,og under navle nivå på begge sider,så jeg blir aldri helt sikker på åssen lille ligger ;)

Min skatt ligger med hode ned. Det har han gjort siden 3D ultralyden :) Sparker meg oppi magen og av og til på ribbeina. Han har ganske kraft i armene sine også kjenner jeg :P

Her ligger han med hodet ned, og har gjort det en god stund allerede. Er 30+1 i dag :) kjenner veldig godt rompa hans under høyre ribbein, og det er ikke alltid like godt :p ellers kjenner jeg han holder på med hendene helt nederst i magen og litt kravling sånn over det hele når han beveger på seg. Jeg kjenner ikke så veldig mye midt på, pga foranliggende morkake! Så har hele tiden kjent mest nederst, øverst og litt på sidene :)

Back
Topp