Hvor kjøper man saueskinn?

TTbaby

Flørter med forumet
Hvor bør man helst kjøpe den/det? Har noen erfaring med forskjellige fra forskjellige butikker? :)

Hvor bør man helst kjøpe den/det? Har noen erfaring med forskjellige fra forskjellige butikker? :)
Kjøpte min på barnevognshuset Rudo til 299 i fjor og bruker den enda til minste jenta. Anbefales på det sterkeste! Lurer på om det var salg, men koster ikke mer enn 399!

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

De jeg har er vel kjøpt på barnas hus, de er gode (og små, som er greit i seng og vogn), men det går vel an å kjøpe overalt :) Det finnes gode vaskemiddel spesielt lagd for skinn så du kan vaske det før bruk (og etterhvert som det trengs) :)

Ser det er mye salg på lammeskinn overalt for tida, og da koster det gjerne 299 kr. Tror det er Nille eller Europris som har salg denne uka..
JEg har kjøpt et korthåret på Barnas hus og et langhåret på Kid :)

Kjøpte et lite korthåret et på babyshop for en mnd siden. Kostet 399 der, fast pris.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjøpt vårt på babyutstyrsbutikk. Ubleket, korthåret skinn ;) Husker ikke hva vi betalte for det da vi har det etter kommende storesøster, men var vel noe sånt som 4-500 kan jeg tenke meg. Ganske stort skinn, men ikke for stort til vognen.

Langhåret anbefales vel ikke når de er så små, hvis de skal ligge direkte på skinnet, så det kan være noe å tenke på ;)
Har selv hatt skinnene fra IKEA, men til oss voksne da, og det anbefaler jeg ikke. Trekker til seg noe enormt av støv og drit :P Og så er de vel bleket om jeg ikke husker feil, og da er jo det gode naturlige ullfettet i skinnet borte.

KJøpte et på Tøff og liten, og ett på Kid.. Vet ikke om det er noe forskjell på de jeg :-)

På jysk har de langhåret til 299 tror jeg. Har også kjøpt et korthåret på barnas hus som skal brukes i senga :)

Kjøpte et dyrt kjempe fint på nøstebarn ;) mest til nyfødt og inne bruk! men tenker de på kid, osv er likeså bra! Dumt å kjøpe dyre som bare blir møkkete i vogn etterhvert :) men korthåret er vel best til nyfødte?! :)

Kjøpte et dyrt kjempe fint på nøstebarn ;) mest til nyfødt og inne bruk! men tenker de på kid, osv er likeså bra! Dumt å kjøpe dyre som bare blir møkkete i vogn etterhvert :) men korthåret er vel best til nyfødte?! :)
De anbefaler korthåret til nyfødte ja:)

Ingen som har dødd av langhåret heller, så er nok en smakssak :)

Jeg har kjøpt ett på ikea og ett på kid :)

Landsforeningen Uventet Barnedød anbefaler korthåret hvis man skal bruke saueskinn pga faren for krybbedød dersom barnet skulle snu seg på magen.

http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD

Kopiert fra siden:
"Landsforeningen uventet barnedød har ikke gått så ”hardt ut” med anbefaling om bruk av saueskinn. Dette er fordi det ikke finnes så mye forskning på området. Tidlige studier fra New Zealand har vist at det er økt risiko for krybbedød dersom spedbarnet sover på saueskinn(1), men i flere store krybbedødsstudier er ikke saueskinn nevnt fordi man antagelig ikke har noe informasjon om dette"

"Det er relativt vanlig å bruke korthårede saueskinn i Norge. Dersom man velger saueskinn, bruk korthåret og kle barnet passe slik at barnet ikke blir for varmt"

Det står også mer om dette dersom noen vil inn og lese alt.

Back
Topp