Jeg har prøvd mye forskjellig, og min erfaring er at Ulla skal sitte godt og tett rundt halsen og rundt ermene. Er det god passform der, så holder babyen seg varm og ikke minst varer plagget lenger fordi det gjerne kan brukes når det er for stort. Nettopp fordi det sitter tett rundt ermer og i halsen
Nøstebarn og polarn&pyret har veldig gode bodyer. Spesielt P&P har raglansømmer/skrå sømmer til ermene i motsetning til en del andre bodyer og det gjør også at den varer lenger. De bodyene er ikke av det rimeligste, men brukstiden er såpass lang at det veier opp.
Vi fikk en body fra nøstebarn i 56/62 som vi brukte til babyen da hun var str 50/56, mulig å bruke nettopp fordi den satt tett på ermer og hals. Den samme bodyen fikk jeg på henne da hun var på vei inn i 74. Først da holdt den på å bli for trang. Med andre ord bare varer og varer plagget og det veier opp for prisen. Obs at nøstebarn MÅ vaskes på ullprogram (ikke bare 30 grader) og helst ikke med for mange plagg i maskina.
Men vi har også hatt en body av merket Safa som satt
utrolig godt på. Det er langt rimeligere og oppfyller viktigste kriterie: sitter tett i halsen og på ermene
https://www.sparkjop.no/brugle-body...5NvEXGgLuOsTvob1s7hoCFl8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Etter mine egne erfaringer så synes jeg Ulla vi har hatt fra samtlige av disse blir slappe i vask og ikke sitter så tett på, så babyen blir rett og slett fortere kald: Lindex (ikke fornøyd med bodyene med veldig fornøyd med ullstillongs pluss genser), Cubus, Hust&Claire, Reflex.