Hvor kjøper dere seng og madrass fra?

Serenity_

Andre møte med forumet
Hei!

Vi har egentlig bestemt oss for hensvik sengen fra IKEA. Men tenkte det hadde vært kjekt å høre hvor dere andre kjøper dette utstyret?

Madrass er ikke jeg sikker på hvor jeg skal kjøpe. Kanskje skeidar?

Er babymadrasser som andre madrasser? Eller er det som alt annet at man kan ha en i supergod kvalitet som gjør at du sover bedre?

Vil jo lillegutt skal sove godt å ikke ha en ekkel madrass, selvfølgelig :)

Vi har Leksvik seng fra Ikea, madrass og overmadrass er kjøpt i Sverige faktisk- var der for å handle noe annet og så hadde de madrassen vi hadde kikket på i Norge på 50% salg, så da slo vi til ;)
Sønnen min sover på en veldig god madrass, men sover ikke godt for det :P

Vi har ikke planlagt så mye egentlig. Men har ei venninne som har kjøpt fra Ikea, og hun er godt fornøyd med den. Så regner med at det blir Ikea seng her også:)

Hadde vi hatt Ikea her hadde vi kjøpt det der, men siden vi ikke har det blir det på babybutikk :)

Vi skal ha IKEA seng. Vet ikke hvilken enda, men en som kan reguleres i to høyder og man kan ta av den ene siden. Veldig kjekt!

Tror vi kjøper madrass på IKEA også.
Sist gang kjøpte vi på Bohus, men da jobbet mannen der, så vi fikk det billigere.

vi og hadde tenkt oss Hensvik seng fra IKEA:) men det visste seg at de hadde fjernet funksjonen som gjør at du kan ta av ene siden av sengen når barnet blir litt større.. Derfor valgte vi å kjøpe Gulliver seng fra IKEA, siden vi følte det blir mest praktisk med fjerning av en side:) madrass er vi ikke sikker på ennå..

Vi har seng fra første mann en Milano fra Barnas Hus madrassen kjøpes av merket : Wonderland. 

Får seng, reknar med madrassa kjem frå Ikea, hugsar ikkje kva for ei det er, men dei har ei som er ganske god

Vi har sprinkelseng fra Trekløveren, madrassen tror jeg er fra Ikea - en ganske ordinær babymadrass... Har også hjemmesnikra vugge med en skumgummimadrass som vi har skjært til passe størrelse. Babyer som sover godt kunne vel så godt sovet opp ned, så man trenger ikke noen spesiell fancy madrass til babyene. Og babyer som ikke sover godt sover ikke godt pga madrassen, men heller andre ting...

senge til storebror ble kjøpt på ringo. vet ikke helt hvilket merke det er, men den har låsbare hjul, og så har den en side på sengen som kan slåes under madrassen, slik at man kan trille senga inntil mors seng. var kjekt å ha den låst inntil senga mi ved nattamming... :)

enten så skal småen arve den senga, eller så kjøper vi nok en seng på ikea til nestemann.. har ikke helt bestemt oss ennå. må enten kjøpe en sprinkelseng til, eller en juniorseng til storebror som blir ca 2 år når babyen blir født... *dilemma*

Kjøpte ny seng fra ikea til storesøster. Den sengen man kan etterhvert ta av ene siden. Så har jeg kjøpt ny madrass til lillebror på ikea, så tar han over den andre sprinkelsenga til storesøster(den er kjøpt på BH). Men i starten skal lillebror ligge i en liten seng som jeg også bruke da jeg var liten.

Loulou skrev:
Vi har sprinkelseng fra Trekløveren, madrassen tror jeg er fra Ikea - en ganske ordinær babymadrass... Har også hjemmesnikra vugge med en skumgummimadrass som vi har skjært til passe størrelse. Babyer som sover godt kunne vel så godt sovet opp ned, så man trenger ikke noen spesiell fancy madrass til babyene. Og babyer som ikke sover godt sover ikke godt pga madrassen, men heller andre ting...

Det er vel ikke så mye om de sover godt eller ikke, men om madrassen har riktig fasthet mtp å minske faren for krybbedød blant annet.

Vi har kjøpt seng på ikea. Synes de er fine og mye billigere enn andre plasser. Madrass har vi enda ikke handlet.

Hei!
Vi har også Hensvik fra Ikea til eldstemann, samt madrass og overmadrass derifra .
Vi syns det er en veldig grei og fin seng og skal kjøpe den samme til lille spira vår:)

Så kjekt med så mange svar! :)

Om det ikke går an å enkelt ta av ene siden på nye hensvik så klarer vel mannen i huset få det til på et vis uansett håper jeg :p

Høres ut som madrassene på ikea er helt greie, så da går vi sikkert for det!

Back
Topp