Hvor influensasyk før kontakt med lege?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei..
Har influensa, lite tvil om det.
Relativt høy feber til meg å være, over 39, går ikke lengre ned enn 38.5 med Paracet heller. Føler meg så utrolig dårlig! Hoster så jeg kaster opp flere ganger daglig siden i går, klarer kun minimalt med drikke, såvidt jeg får ned Paracet. Utrolig vondt i kroppen og hodet. Tørr på leppene, men usikker på hvordan jeg ellers skal vurdere om jeg er dehydrert.. Tisser ca. nada, det er vel kanskje ikke så bra. Prøver jeg å drikke mer/større mengde kaster jeg opp! :bag:

Føler jeg skal se det an til i morgen tidlig iallfall.. har bare vært syk siden i går morrest! Men er sååå j*vlig.. huff.

Samboeren har også vært syk men heldigvis bedre i dag, vi har fått sendt datteren til svigers, så kun hundene som synes vi er kjipe:p

Er 15 uker på vei btw.

Sniker
Det med null tiss er vel ganske alarmerende tenker jeg. Er du veldig dårlig så ring legevakta og hør hva de tenker om saken og om de vil ha deg inn for urinprøve og sjekk :)
Hvis man er i tvil, så tenker jeg alltid ring noe helsefolk og få dem til å avgjøre, sånn spesielt når det gjelder barn og graviditet.

Sniker
Det med null tiss er vel ganske alarmerende tenker jeg. Er du veldig dårlig så ring legevakta og hør hva de tenker om saken og om de vil ha deg inn for urinprøve og sjekk :)
Hvis man er i tvil, så tenker jeg alltid ring noe helsefolk og få dem til å avgjøre, sånn spesielt når det gjelder barn og graviditet.
Enig. Ring så får du råd.

Sniker

Vil ikke virke hysterisk heller, «ca. nada» er litt mer enn null.. men konsentrert. Fikk i meg litt iste nå, så håper det holder seg der.
Jeg skal vurdere å ringe dem i kveld :bag: Vil jo ikke at det skal skade fosteret heller..

Vil ikke virke hysterisk heller, «ca. nada» er litt mer enn null.. men konsentrert. Fikk i meg litt iste nå, så håper det holder seg der.
Jeg skal vurdere å ringe dem i kveld :bag: Vil jo ikke at det skal skade fosteret heller..
Nettopp. Og gravide er ofte mer utsatt for infeksjoner i tillegg. Har du fått influensavaksine enda? Det er jo også mange andre virus og bakterier som flyr rundt. En sjekk og vurdering ikveld (husk kl er allerede 21) kan være lurt

Ville spart opp neste utslipp til urinprøve i tilfelle det blir vanskelig å få ut mer senere :) så kan du forklare farge på tlf også, hvis du ender opp med å ringe. Du får jo denne infeksjonen oppå allerede dårlig form som gravid, så det gir et litt annet utgangspunkt enn om man var i toppform før man ble syk. Tror de har hørt om mer hysteriske ting enn dette på legevakta altså :)

Jeg ville også bare ringt legevakta. Enten sier de hva du skal følge med på, at du skal ringe fastlege i morgen eller så ber de deg komme inn. Folk ringer for alt mulig rart, du er tross alt gravid, har høy feber og sliter med å få i deg væske, så de kommer overhode ikke til å tenke at du er hysterisk :)

Jeg hadde det likt.. tok 6 dager før jeg ble frisk, alt av væske forsvant rett gjennom kroppen pluss mer til. Fikk kynnere pga lett dehydrering. For min del hjalp kvalmestillende, for da fikk jeg hvertfall til å drikke. Passet på å drikke væske med sukker, juice og kjøpte GEM pulver på apoteket som er bra ved større væsketap. Ta Paracet regelmessig for å unngå febertoppene!

Nettopp. Og gravide er ofte mer utsatt for infeksjoner i tillegg. Har du fått influensavaksine enda? Det er jo også mange andre virus og bakterier som flyr rundt. En sjekk og vurdering ikveld (husk kl er allerede 21) kan være lurt

Tok vaksina forrige mandag, så den virker nok ikke enda:(

Ringte helsestasjonen nå, føler meg ikke spesielt bedre enn i går, men har passet på å drikke litt mer. Har heldigvis ikke kastet opp, kanskje litt mer kontroll på hostingen!
Jordmor var ikke spesielt bekymret så lenge jeg nå klarer å få i meg litt væske. Har tisset en liten mengde én gang i morrest, og hun mente jeg skulle kontakte legevakta i etm om jeg ikke ble bedre/får i meg nok væske. Mente at feberen min ikke var faretruende høy ift fosteret iallfall.

Ble beroliget mtp på fosteret, men er såå lei av å være syk enda det ikke har vart så mange dager. Håper det snur snart❤️

Tok vaksina forrige mandag, så den virker nok ikke enda:(

Ringte helsestasjonen nå, føler meg ikke spesielt bedre enn i går, men har passet på å drikke litt mer. Har heldigvis ikke kastet opp, kanskje litt mer kontroll på hostingen!
Jordmor var ikke spesielt bekymret så lenge jeg nå klarer å få i meg litt væske. Har tisset en liten mengde én gang i morrest, og hun mente jeg skulle kontakte legevakta i etm om jeg ikke ble bedre/får i meg nok væske. Mente at feberen min ikke var faretruende høy ift fosteret iallfall.

Ble beroliget mtp på fosteret, men er såå lei av å være syk enda det ikke har vart så mange dager. Håper det snur snart❤️

Hvordan går det med deg? ❤️

Hvordan går det med deg? ❤️
Takk som spør!
Joda, henger med! Influensafeberen med smerter og frostanfall gav seg rimelig kjapt, men nå har det tydeligvis gått over til bronkitt og bihulebetennelse.. og null energi! Blir svimmel og svett av å smøre ei brødskive :bag: Hoster masse, mellomting av tørrhoste og produktiv hoste, høres ikke sunt ut iallfall:p Kaster ikke opp av hosten lengre heldigvis, og klarer å drikke mye vann… men INGENTING annet frister egentlig! Er nok snev av resterende gravidkvalme som medvirker også.. Spiser mindre enn tidligere, og er ikke fysen på noe. Ikke godis heller:p Har ingen problemer med ekstra julekilo i år iallfall, hehe..

Vesla hoster masse også, hele nettene, forstyrrer søvnen hennes veldig.. og vår:p Hun er sliten og sur store deler av dagen stakkars.. Håper hun kvikner til så hun kan i bhg på tirsdag, for jeg har virkelig ikke energi til å ha henne hjemme alene kjenner jeg! Gubben skal jo egentlig på jobb igjen fra i morgen, men har tar sykt barn (og syk mor)- dag gudskjelov..

Går masse omgangssyke rundt her også, så med vår flaks har vi vel den i hus innen kort tid og:bag: Neida..bank i bordet!

Back
Topp