Jeg var sykmeldt en uke i uke 7-8 da jeg kastet opp non stop. Dette ga seg og jeg begynte på jobb igjen, så hadde jeg ferie i 3 uker (da også med mye oppkast). Nå er jeg i uke 17 og fortsatt sliter jeg med å få i meg mat, har allerede vært en tur på do og kastet opp på jobb i dag og kjenner at energien bare forsvinner sammen med oppkastet. Jeg blir utrolig utmattet av det og matlysten forsvinner. Nå sitter jeg å sliter med å få i meg "frokost nr 2".... Kjenner at det nok blir nødvendig med en tur til på toalettet i dag.
Jeg har vært innom tanken på gradert sykmelding, f.eks 50% så jeg får bedre tid til å komme meg om morgenen før jobb (jobber 8-16). Men så er jeg redd det er litt høyterskel for hvor mye man skal måtte tåle fordi man er gravid og ikke "syk", har derfor ikke kommet så langt at jeg har dratt til legen igjen ang kvalmen.
Skal til jordmor i dag, kan hun sykmelde meg? Eller må jeg via legen?
Jeg har vært innom tanken på gradert sykmelding, f.eks 50% så jeg får bedre tid til å komme meg om morgenen før jobb (jobber 8-16). Men så er jeg redd det er litt høyterskel for hvor mye man skal måtte tåle fordi man er gravid og ikke "syk", har derfor ikke kommet så langt at jeg har dratt til legen igjen ang kvalmen.
Skal til jordmor i dag, kan hun sykmelde meg? Eller må jeg via legen?