Hvor i "syden" er det best med barn?? Og hvilket hotell! Barn på 1,2 og nesten 4.

gutt09jente11

Forumet er livet
Tenker sydentur neste sommer, i tidlig juni tenkte jeg. :)

HVOR skal vi dra? :) Vi er to familier. :)

Vil ikke ha vind, vil være nær stranden, vil ha god temp. 

bulgaria, sunny beach. majestic beach  fantastisk sted og hotel rett ved stranden

Svarer det samme her som jeg svarte i en lignende tråd for noen dager siden jeg, mitt absolutt favoritt sted over alt annet når det kommer til å reise med barn : Sunwing Rhodos!

Der har man alt på et sted: 3 resturanter, masse forskjellige basseng på hotellet, ligger så og si på stranda, butikk på hotellet hvor man får kjøpt bleier og ferske rundstykker og egentlig alt annet man kunne trenge, lollo og bernie land som er som et lite lekeland med masse aktiviteter for barna, kan melde dem på aktiviteter med lollo og bernie og guidene så har man barnefri en times tid hver dag hvis man ønsker. Afterbeach show kl.5 for barna, og så barneshow kl.8 om kvelden og så familie show kl.9. Barn under 13år eller noe spiser gratis på barnebuffeen på ene resturanten. Sportbar og en vanlig bar på hotellet, flotte leiligheter. Tennisbaner på hotellet, minigolf på hotellet, fotballbane, treningssenter, ungdomsklubb med aktiviteter for større barn....

Google Lollo og Bernie hvis du ikke har hørt om dem før, de er rundt på hotellet meste av dagen, kjempe stas for unga....

Har vært der hvert år siden jeg var 7år med min familie, og etter jeg selv fikk barn har vi begynt å reise dit vi også

Anbefaler sunwing resort & spa i Arguineguin, Gran Canaria :) passer godt for barnefamilier - et eget barnebasseng og et babybasseng der, liten matbutikk der og restaurant og lekeplass til ungene. Ligger rett ved havet. Gangavstand til butikker og bading i havet. Går buss rett ved til feks las Palma eller porto rico, er badeland og dyrehage en ike alt for lang busstur unna :) og veldig kjekke leiligheter med det utstyret du trenger til matlaging om man ikke har all inclusive. :) er underholdning på kvelden der for unger og voksne - men etter 2 uker får du sett de samme tingene 2 ganger. Og man blir sikkert litt mettet på lollo og bernie :p

Sunwing resort Sandy bay, Aiya Napa Kypros
Men kun hvis du drar før skoleferien. Det forandrer seg til det partystedet fra 18 juni -20 august

Mallorca, Alcudia. Fin strand. Ikke altfor lang reisetid med fly og buss. Alltid en lege i nærheten, god mat og vin ;)

siggen skrev:
Mallorca, Alcudia. Fin strand. Ikke altfor lang reisetid med fly og buss. Alltid en lege i nærheten, god mat og vin ;)

Vi har vært på Gran Canaria et par ganger med barn, og det er fint der, men den korte flyturen til Mallorca gjør det mye bedre å reise der med små barn. Stranda er også veeldig langgrunn og vannet klart. 

Tyrkia Side eller Mallorca Alcudia:-)

Tyrkia Side eller Mallorca Alcudia:-)

Vi var her i august. Topp plass for ungene!! :)

Back
Topp