Hvor i magen kjenner dere liv?

Minisinmamma

Andre møte med forumet
Livmoren skal vel være rundt navel høyde må i uke 18-19 så hvis jeg forstår rett er det kun fra navlen og ned man da kjenner spark?
Kjenner kun langt nede
 
Uke 19 i morgen. Kjenner også liv langt nede og har egentlig gjort det siden jeg begynte å kjenne liv i uke 15
 
Uke 15 og kjenner det i navlehøyde, men det er andre barnet.
 
Kjenner spark rett ved navlen. Akkurat nå sparka bebibsen faktisk! Rett over trusekanten. Er 18+2 i dag. :)
 
Er 18+0 i dag og kjenner mest bevegelse mellom hoftekammene på et vis, litt mot venstre side. Jm slet med å finne hjertelyd med doppler på sist kontroll, men når jeg viste hvor jeg kjente bevegelsene så fant hun den med en gang. Jeg sover fortsatt godt på magen, og i går når jeg hadde lagt meg kjente jeg den første, kraftige glidebevegelsen inni der. Kunne tydelig kjenne hvordan det ble "ommøblert" og bebisen snudde seg.
 
Uke 17. Og har kjent litt på venstre side ved spesielle stillinger. Men nå kjenner jeg mest rett under navle
 
Er 15+3 og kjenner det langt nede. Ikke så mye bevegelser enda så skvetter litt hver gang det skjer :)
 
Kjenner mye liv. Kjenner under navlen litt på midten og ltt på sidene
 
Mellom hoftene , og like under navlen. Tilsvarer hvor livmoren er. Har morkaken bak mot ryggen denne gangen så kjent liv lenge nå. Blitt mer tydelig nå, og vi fikk se han både vinket, strakk seg ut og «dultet» inni der
 
Er i uke 19 nå og kjenner liv langt nede på sidene. Var ikke så unormalt ifølge jordmor, da morkaken ligger foran
 
Kjenner mest liv på venstre side, både mot navelen og ned mot bekken. Begynner også å kjenne litt forskjell på snurring og strekking etter UL :) Far har kjent ett spark på onsdag og kjente strekking i går kveld :D er 19+5 idag
 
Mest nede i midten og litt på sidene. Aktiviteten har tatt seg betydelig opp siste uken. På ul fikk vi vite at ene morkaken ligger på toppen, og den andre bak. I går kunne mannen kjenne spark på utsiden også! Veldig kjekt :) Er 18+5 i dag
 
Ribbeina, mot blæra eller mot rygg. Sjeldent mot magen pga jeg har morkaka liggende foran mot magen. Men kommer seg nok etterhvert såner ikke bekymret :) gleder meg til å kjenne de kraftige sparkene frem også så barna og mannen kan få samme glede som meg :)
 
Jag føler mest litt over naveln og mest på høyer sidan.. Men føler og høyere opp.. Men det er ikke lika starka bevegelser.. Jeg har morkaka i framvegg og følte ikke ordentliga sparkar innan sån uke 21.. Så det tog sin tid! Men efter uke 21 har jeg følt bevegelser og sparkar varje dag og begynte se på utsidan sån uke 24 og min sambo følte för första gangen sån uke 23 :)
 
Kjenner mest rundt skambenet. Lille liker seg i seteleie
 
Uke 21+3, kjenner det fortsatt langt nede.
 
Kjent dult/spark litt over trusekanten på venstre side helt fra jeg kjente liv i uke 19 og til uke 21. Er nå i uke 24 og den siste uka har han nok flyttet på seg for nå kjenner jeg masse rett under skambeinet - ikke like mye spark, mer kiling/at han åler seg rundt :)
 
Back
Topp