Hvor hardt trener dere nå?

3 snart 4

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg er 29+2 og trener ca som før. Har stort sett samme vektene på stanga når jeg trener bodypump (unntatt beinøvelser, der har jeg gått ned til 17kg) og pulsstep/pulsaerobic. Lurer på hvor lenge jeg klarer å holde ut. Har foreløpig stepkassa på det høyeste, men frykter den må gå ned et hakk rimelig snart. Spent på hvor lenge jeg holder ut!

26+6 og trener nesten hver dag. Trener på senter og rir hestene mine. Er med på pulsstep, yoga og mrl-timer av og til, og kjører program for styrke overkropp/underkropp anbenhver gang. Er kun en par øvelser jeg står over, ellers går det fint:-) liten mage og fortsatt sterke og "hele" magemuskler, så er kjempespent hvor lenge jeg kan fortsette! :-)

Faktisk mer nå enn før jeg ble gravid. Eneste er at jeg har kuttet ut ridningen nå da det ble ubehagelig med magen og tissepauser hvert 5 minutt!
er 30+3 idag.

Så bra, begge to :) Får dere også kommentarer om at dere må roe ned? "Nå må du roe ned og ta vare på deg selv. Husk det er et liv du har inni magen"
Ja, men altså... er det ikke nettopp det jeg gjør ved å trene da? Tar vare på meg selv?
Jeg jobber ikke for tiden, veldig tung jobb med gale arb.stillinger osv så jeg får veldig vondt i bekkenet av å jobbe. Sliter også med lite energi og hodepine pga lav blodprosent.
Jeg trener, hviler, trener, hviler. Men noen synes det er rart jeg trener siden jeg ikke kan jobbe. Bare litt forskjell på 1 time trening og 8 timer jobb. Og uten treningen føler jeg at jeg ikke er meg selv, noe som mangler. Trodde jeg skulle bli sprø da jeg jobbet 100% og ikke klarte å trene. Var helt på bunn! Nå har jeg det MYE bedre og det er MYE bedre for babyen

Jeg trener Bodypump, spinning og styrke. Før trente jeg crosstraining, men det kan jeg ikke mer..

Men etter en hel dag på jobb, så føler jeg meg veldig sliten og får vondt i ryggen av å sitte så mye. Så jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å trene etter jobb lengre for jobben tapper meg mest for krefter. På treningssenteret føler jeg meg ikke så sliten. Men jeg vil neppe tro jeg får lov til å bli sykemeldt fordi jeg blir sliten av å være på jobb og ikke orker å trene etterpå.

Nei jordmor sier at kroppen min sier fra om det jeg gjør ikke er greit, og med alle prøver og målinger på topp ser hun ingen grunn til at jeg skal roe ned så lenge jeg og kroppen fungerer som vanlig. Men svigers (som forøvrig knapt vet hva mosjon er) biter negler og uffer seg litt fordi jeg ikke sitter hjemme og sliter sofa :-D

Jeg trener Bodypump, spinning og styrke. Før trente jeg crosstraining, men det kan jeg ikke mer..

Men etter en hel dag på jobb, så føler jeg meg veldig sliten og får vondt i ryggen av å sitte så mye. Så jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å trene etter jobb lengre for jobben tapper meg mest for krefter. På treningssenteret føler jeg meg ikke så sliten. Men jeg vil neppe tro jeg får lov til å bli sykemeldt fordi jeg blir sliten av å være på jobb og ikke orker å trene etterpå.

Altså, har ikke blitt sykemeldt fordi jeg ikke orker å trene etter jobb altså! Men jeg hang ikke sammen på jobb en arb.dag en gang. Klarte ikke fullføre både pga vondter, hodepine og klarte nesten ikke holde øynene oppe. Sover store deler av dagen. Det var forøvrig jordmor som sa jeg ikke fikk lov til å jobbe lenger

Så bra, begge to :) Får dere også kommentarer om at dere må roe ned? "Nå må du roe ned og ta vare på deg selv. Husk det er et liv du har inni magen"
Ja, men altså... er det ikke nettopp det jeg gjør ved å trene da? Tar vare på meg selv?
Jeg jobber ikke for tiden, veldig tung jobb med gale arb.stillinger osv så jeg får veldig vondt i bekkenet av å jobbe. Sliter også med lite energi og hodepine pga lav blodprosent.
Jeg trener, hviler, trener, hviler. Men noen synes det er rart jeg trener siden jeg ikke kan jobbe. Bare litt forskjell på 1 time trening og 8 timer jobb. Og uten treningen føler jeg at jeg ikke er meg selv, noe som mangler. Trodde jeg skulle bli sprø da jeg jobbet 100% og ikke klarte å trene. Var helt på bunn! Nå har jeg det MYE bedre og det er MYE bedre for babyen

Sniker :) Jeg var veldig aktiv før svangerskapet og trente omtrent daglig i hele svangerskapet! Var i strålende form. Passet på å variere aktiviteten (tror det er viktig) og selvfølgelig lytte til kroppen. Løp hele veien, trente styrke, ulike timer på senter etc. Veldig glad jeg hadde muligheten, for da var det ikke noe forfall ved graviditeten og ingen stor opptreningsjobb. Stå på dere, synes dere er flinke som trener :D Og lykke til videre!

Nei jordmor sier at kroppen min sier fra om det jeg gjør ikke er greit, og med alle prøver og målinger på topp ser hun ingen grunn til at jeg skal roe ned så lenge jeg og kroppen fungerer som vanlig. Men svigers (som forøvrig knapt vet hva mosjon er) biter negler og uffer seg litt fordi jeg ikke sitter hjemme og sliter sofa :-D

Det er det flere som gjør her også." Nå må du roe ned og spare energi... " ja,nei, altså sofasliter er ikke meg. For meg er trening kun positivt og jeg får mye ut av å trene

Back
Topp