Hvor har dere vaskerommet?

Martes

Elsker forumet
Vi skal bygge hus og i alle ferdighuskatalogene ligger vaskerommet i 1 etg. Jeg kunne tenkt meg å ha det i 2 etg i nærheten av badet. Hvor har dere vaskerommet og fordeler/ulemper med det?

Nå har vi det i kjelleren, men ved mitt neste hus skal det ligge i 1 etg, med egen ytterdør inn. Da kan møkkete og våte unger gå rett inn det og ta av seg dressene. Så slipper man en konstant våt gang med dresser overalt [:D] Og da kan jeg bare gå rett ut døra på sommeren og henge opp klærne ute. Vaskerommet skal være stort med masse lagringsplass, dresser, sko, votter div vintertøy når det ikke er i bruk, derfor skal jeg ha det i 1 etg[:D]

Vi har hovedinngang nede og vaskerom nede.. Det er dritt!
Syns iallfall jeg. Jeg kunne tenkt meg å bodd på bakkeplan med stue, kjøkken, bad, vaskerom og et soverom i første etasje og heller ha ekstrea soverom i andre etasje.
Dette fordi det konstant siger en kald trekk oppover trappa og opp i gangen. Får det ikke skikkelig varmt uten at vi fyrer i peisen nede i tillegg til peisen oppe.

Er også irriterende å komme med favnen full av klær oppover trappa for å måtte gå ned igjen å sette det fra deg, gå opp, ta åpen trappegrinda, springe ned igjen som en gærning og opp med klærne før 2åringen kommer ut i trappa.[8D]

Når man blir gammel (sånn etter hvert) er det jo også mer praktisk å bo på samme planet som ytterdøren er.

Men, skal du ha vaskerommet nede bør du ha ytterdøren oppe iallfall, og dør i gangen ned til kjelleren sånn at du slipper å ha på varme der nede.... Blir fort svære strømregninger.

Det eneste som er genialt (for oss) med at vaskerommet er nede er at vi har sjakt på badet oppe i stedet for skittentøyskurv[;)]

Men det går jo også an å ha dersom badet ligger ved siden av vaskerommet.
Liker ikke skitne klær på badet...

Rotete innlegg, men det er mine tanker om den saken[:)]

Er veldig usikker her... Tenkte vi skulle ha en liten bod i 1 etg hvor man kan sette alt fra støvsuger til div rot. Men jeg tenker at jeg har jo alle de andre klærne mine i 2 etg, hvorfor bære det ned for å bære det opp igjen. Bruker dere ofte den ekstra inngangen med møkkete barn?

Vi har vaskerommet ved siden av badet i 1. etasje. Har også soverommene i samme plan. Veldig greit, så slipper man å dra tøyet opp og ned mellom etasjene.

ORIGINAL: KL82

Nå har vi det i kjelleren, men ved mitt neste hus skal det ligge i 1 etg, med egen ytterdør inn. Da kan møkkete og våte unger gå rett inn det og ta av seg dressene. Så slipper man en konstant våt gang med dresser overalt [:D] Og da kan jeg bare gå rett ut døra på sommeren og henge opp klærne ute. Vaskerommet skal være stort med masse lagringsplass, dresser, sko, votter div vintertøy når det ikke er i bruk, derfor skal jeg ha det i 1 etg[:D]

Akkurat som eg skulle ha skrevet det sjølv[;)] 
Heilt enig!!
Her vi bur no, har vi vaskerommet i kjelleren..

vi har vaskerom i 1 etg med egen inngang.
bruker den døren endel når barna har vært ute, og mannen bytter også antrekk der dersom han er møkkete( er rørlegger).
Jeg er utrolig fornøyd med den løsningen.Vi har et stort vaskerom, ettersom det også er det tekniske rommet i huset. så har vi også et ekstra kjøleskap og stor fryser.

holder på og bygge hus.
skal ha vaskerom veg i veg med badet.synest det er praktisk.
det er i første etasje,med dør ut.da kan eg ha klestativ uttafor,og eg kan sende skitnebarn inn vaskerom vegen[;)]
og en mann med skittne jakt kle[:)]

me holder og på å bygge hus. Har vaskerommet i 1 etg. med egen dør ut. Det er denne inngangen vi kommer til å bruke i det daglige. Skal ha oppbevaring til sko og yttertøy der. Har hovedbadet og barnerommene i 2.etg.

ORIGINAL: tøtto86

Me har vaskerommet ved siden av kjøkkenet. Med egen utgang. Har hus m et plan da, men syns da e heilt topp... me har frys på vaskerommet og..
Syns sjøl et vaskerom hører te i nærheten av kjøkken.
Har du bad oppe so kan en laga te sånn sjakt som en sender klærne ned te vaskerommet, vet om flere som gjer da sånn, e helt genialt...

Samme her, utrolig praktisk !! [:)]

ORIGINAL: Martes

Er veldig usikker her... Tenkte vi skulle ha en liten bod i 1 etg hvor man kan sette alt fra støvsuger til div rot. Men jeg tenker at jeg har jo alle de andre klærne mine i 2 etg, hvorfor bære det ned for å bære det opp igjen. Bruker dere ofte den ekstra inngangen med møkkete barn?

Jepp- så godt som daglig [:)]

Jeg har det i kjelleren med dør i fra badet. Fungerer veldig bra nå når det bare er jeg og sambo.. Men til huset skal jeg ha det oppe med egen inngang og minst like stort som nå med MYE plass til lagring [:)]

ORIGINAL: KL82

sign [;)]

har vaskerommet i 1.etg med dør inn fra gangen (mellomgangen) og i samme etg som soverom og bad så ingen klær må reise så langt! Kjempekjekt med dør fra gangen, da går alt som er med fra bhg og slikt rett i vasken uten at d mellomlander noen annen plass først!

ORIGINAL: lille mini

me holder og på å bygge hus. Har vaskerommet i 1 etg. med egen dør ut. Det er denne inngangen vi kommer til å bruke i det daglige. Skal ha oppbevaring til sko og yttertøy der. Har hovedbadet og barnerommene i 2.etg.

Akkurat samme her [:D]
Men skjønner også det praktiske med å ha vaskerommet i nærheten av det
største badet. Men vi syntes det var viktigere med egen inngang hvor det
ikke har noe å si f.eks at barna går inn med skitne sko på, og å ha en plass som
mannen kan ha arbeidsklærne sine og sånn, det skal bli like heaven [;)]

Vi har vaskerommet i kjelleren, en innredet kjeller da. Det er stort, så der har vi alt mulig rart inkl fryser og ekstra kjøleskap.
Hadde jeg skulle bygd hus, hadde jeg villet ha vaskerommet på innsiden av kjøkkenet med utgang. Kjempe greit å henge klær rett ut om sommeren som andre nevner, og ta inn skitne unger. I tillegg synes jeg det er litt mer praktisk å ha det i nærheten, for nå er det så langt unna der vi oppholder oss, at jeg stadig glemmer bort både vaskemaskin og tørketrommel, og kaster bort mye tid og strøm på det[&:]
Det positive er at vi ikke får noe støy fra maskinene da[:)]

Vi har det i første etg. Det har egen inngang, og ene baderommet ligger vegg i vegg. Veldig praktisk med engen inngang!!
Ellers ligger hovedbadet i etasjen over, men slik vi har mulighet til å ha inn en skittentøysjakt etterhvert! Tror nok dette blir glimrende!

Jeg driver å tegner huset vårt nå..

Og sånn jeg har lagt det opp så skal jeg ha vaskerommet i 1. etg med egen inngag utenifra....Først og fremst fordi min kommende mann alltid kommer møkkete hjem fra jobb, så da ser jeg helst at han kommer inn der og drar av seg klærne der inne...og fordi det er praktisk med tanke på barn som kommer våte og møkkete inn....

Men ikke bare det, jeg vil ha et tørkestativ like utenfor vaskeromsdøren så jeg kan henge klærne ute.

Mitt vaskeromm er lagt opp slik:

På den ene veggen er det 2 vinduer og en dør (døra ut)...Under vinduene er det benkplass fra hjørnet og til døra... Under benken er det tørketrommel og vaskemaskin samt skuffer til div kluter og alt man trenger...
benkplassen blir fin å bruke når jeg skal legge sammen klær og det er deilig å kunne se ut mens man gjør det...

Ellers inneholder vaskerommet MASSE MASSE skaper, et kjølerom og et fryseskap.... Har også utslagsvask selvfølgelig..Og en smart "sorteringsstasjon" for klesvask....

Vaskerommet er lagt opp slik at det ligger vegg i vegg med kjøkkenet og vi kommer til å ha 2-3 litt fansy luker i veggen til kildesortering (glass/metall, papp/papir, og eventuelt en til tomflasker)

Vaskerommet vårt blir rimlig stort, men syns det er deilig å kunne ha god plass der.

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke hatt vaskerommet i 2. etg....Da hadde jeg heller vurdert å ha en kles sjakt fra badet og ned til vaskerommet...Da slipper man løpe ned med klesvaska i allefall....

Vi har kombinert bad og vaskerom i kjelleren i direkte forbindelse med vårt soverom og garderoberom (dør fra kjellerstua til vårt soverom og bad/vaskerom, fra soverommet til garderoberommet og fra garderoberommet inn på bad/vaskerom). Synes det er veldig praktisk å ha vaskerommet rett i nærheten av garderoben, det er jo dit klærne skal[8D]
De store barna, som har soverom og bad i 2.etg bærer selv klærne sine i kurver opp og ned (har en kurv til hver under sminkebordet mitt i garderoben som "mellomstasjon".
Det meste går i tørketrommelen her, men har plass til tørkestativ både i badstua (som har inngang fra bad/vaskerom) og i garderoberommet.

Vi måtte ta utgangspunkt i huset som det var da vi innredet rommene, var aldri noe alternativ å ha vaskerommet i 1.etg. Er veldig fornøyd med den løsningen vi har idag, og tror faktisk jeg ville hatt det vaskerom i nærheten av bad/garderobe og soverom om vi skulle bygd idag også..

Back
Topp