Hvor har dere vært på kanariøyene?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilket sted og hotell?

Og er det å anbefale eller ikke mtp
- ikke støy fra uteliv på kveld/natt
- ikke mye trapper i området pga vogn
- ikke mye trapper uten heis på hotellet pga vogn inn i leilighet/hotellrom

Har bare vært der i januar, men da har Puerto Rico vært et flott sted å være, og hotell Marina Suites var helt topp for oss. Stor stue, romslig soverom, kjøkkenkrok, utsikt over byen og havet, fint basseng, og bare noen hundre meter bort til stranda.

Ikke typisk barnefamiliehotell, da, men de har no' sånn barneklubb-opplegg med liten lekeplass bak ved bassenget m.m.
Har som sagt ikke vært der på sommeren, da er jo hele øya langt mer plaget av "partyfolk" - om vinteren er det stille og rolig og ikke noe bråk, og 20 grader + sol holder til både strandliv og bading. :)

Hvilket sted og hotell?

Og er det å anbefale eller ikke mtp
- ikke støy fra uteliv på kveld/natt
- ikke mye trapper i området pga vogn
- ikke mye trapper uten heis på hotellet pga vogn inn i leilighet/hotellrom

Har vært ved Amadoresstranden på Gran Canaria. Veldig fin Strand og et flott hotell vi var på Calle Tamara(tror jeg det heter).Tungvint med barn syns jeg da hotellet lå litt unna stranden. Var heis så greitnok sånn sett da. Generelt sett var jeg personlig veldig skuffet over Gran Canaria som reisemål. Jeg syns mange restauranter bærer preg av slitasje og lite og se på. Ville mye heller reist til Tenerife:).

Har bare vært der i januar, men da har Puerto Rico vært et flott sted å være, og hotell Marina Suites var helt topp for oss. Stor stue, romslig soverom, kjøkkenkrok, utsikt over byen og havet, fint basseng, og bare noen hundre meter bort til stranda.

Ikke typisk barnefamiliehotell, da, men de har no' sånn barneklubb-opplegg med liten lekeplass bak ved bassenget m.m.
Har som sagt ikke vært der på sommeren, da er jo hele øya langt mer plaget av "partyfolk" - om vinteren er det stille og rolig og ikke noe bråk, og 20 grader + sol holder til både strandliv og bading. :)
Jeg drar eventuelt i februar :)
Har vært i puerto rico for mange år siden og husker den som en levende by kvelds og nattestid - dette hotellet er ikke "midt i byen"?
Typisk barnehotell bryr jeg meg ikke noe om, jo mindre unger jo bedre egentlig ;) Så lenge jeg kommer fram med vogn, oppvarmet basseng og kan gå til stranden. Og ikke mye støy inn på hotellrommet kveldstid.
Kjøkkenkrok er gull :)

Har vært på Gran Canaria 2 ganger. Var i Playa Del Ingles i mars08, der var det kjempe fint! Husker ikke hva hotellet heter, men vi hørte ikke noe av utelivet der! Også var vi i Puerto Rico i November09, da hadde vi all inclusive og bodde på et hotellet(husker ikke navnet) på en klippe. Vi var kun på hotellet og nede i sentrum en kveld og nede på stranda en dag(må ta buss ned til stranda). Likte meg bedre i Playa Del Ingles :)

Lanzarote. Nærheten av flyplassen. Anbefaler ikke :p for mye dill-dall turistsjapper. Vi visste det fra før, men valgte hotell etter latterlig lav pris. Andre steder på øya er bra. Lita øy, så med leiebil har det ikke særlig å si hvor man bor :)

Vi har vært i meloneras 2-3 ganger, og reiser tilbake i påsken:-) kjempehyggelig lite sentrum, denne "byen" er bygget opp ganske nylig, så den virker ikke så nedslitt og 70-talls charter som noen av de andre! Veldig hyggelige restauranter og butikker langs promenaden:-)

Vi har bodd på et hotell som heter Lopesan Villa del Conde:-) kjempehyggelig!! Stort bassengområde, liten "strand" ved bassenget som er koselig med små barn! Minidisco hver kveld og en barneklubb (men vår var for liten for barneklubben),.. Denne byen er ikke en typisk festeby, så det er ikke støy fra sånt:-) det er ca 10min å gå inn til "sentrum" og der ligger også ørkenen/stranden (Maspalomas)!

Lanzarote. Nærheten av flyplassen. Anbefaler ikke :p for mye dill-dall turistsjapper. Vi visste det fra før, men valgte hotell etter latterlig lav pris. Andre steder på øya er bra. Lita øy, så med leiebil har det ikke særlig å si hvor man bor :)
Jeg liker egentlig ikke sånne turiststeder. Men skal bare en liten tur med datteren min på 12 mnd for å få litt sol. Ikke noe aktiviteter eller noe, bare ro og fred, sol og bad. Og da duger det selv om det er jalla Harry turistplass :p

Jeg drar eventuelt i februar :)
Har vært i puerto rico for mange år siden og husker den som en levende by kvelds og nattestid - dette hotellet er ikke "midt i byen"?
Typisk barnehotell bryr jeg meg ikke noe om, jo mindre unger jo bedre egentlig ;) Så lenge jeg kommer fram med vogn, oppvarmet basseng og kan gå til stranden. Og ikke mye støy inn på hotellrommet kveldstid.
Kjøkkenkrok er gull :)

Hotellet ligger lengst ut mot havet, inne på mariaen (båthavn), så det er ingen støyende utesteder rett i nærheten, og det er bompassering som gjør at det nesten ikke er biler inne på området heller.
11155256.jpg

Marina Suites Puerto Rico

Har vært på Lanzarote. Hotellet het Flamingo Beach resort. Vi reiste da med 2 andre familier. Veldig greit her.
Ellers har jeg vært på Playa del Ingles og likte meg godt her.

Back
Topp