Hvor har de fine mammaklær?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Nå tenker jeg spesielt på de typiske storkjedene... Har vært på hennes og mauritz og sett, men finner ikke noe spesielt. De mørke og fargede buksene virker jo kjempestive, og syns ikke de har så mange fine topper. Cubus osv har vel ikke mammaklær heller..

Noen ideer?

Bor i Bergen, så skal ha det meste tilgjengelig :)
 
Går stort sett bare med mamma underdeler. Dvs har en eller to mamma bukser fra forrige gang og så bruker jeg stort sett mamma tights eller mamma strømpebukse. Bruker så og si bare vanlige lange gensere eller topper. Føler gravidtoppene er alt for store. Slik var det sist også bortsett fra helt på slutten. Det jeg har av mammating har jeg stort sett kjøpt på hm.

Var innom cubus under sist graviditet og da henviste de meg til avdelingen hvor de selger store størrelser. Ikke populært for å si det sånn :p

Ikke så mye hjelp mao fra meg, men det er jo mange reklamer om mammaklær på nett rundt om kring på bim, bv og mammanett. Det går jo an å prøve de??
 
har bare fra HM jeg, synes flere av buksene er gode. Tights er gull, hvertfall mamma tightsene! Bruker også vanlige singletter/gensere som er lange, da gjerne med en cardigan over.... har kjøpt ett par mammaskjorter på salg på HM.no og de tenker jeg å bruke jul og nyttårsaften
 
Kjøpe på nett? Nelly feks?

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Det er vel bare hm som har mammaklær av de store kjedene. Ellers må du handle store str på lindex og Cubus. Babyshop har mammaklær da, ellers er det på nett. Jeg kjøper vanlige topper som er lange. Kan ikke bruke mammatoppene, da jeg ikke får digre gravidbryster som de fleste toppene til hm beregener :(
Men dongeribuksene til hm er supre synes jeg.
 
Kom akkurat over at nelly.com har mammaklær, jeg syns de hadde en del fint iallefall :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jeg har kjøpt to bukser på HM, skinny jeans, og en med høyt mamma-liv og en med lavt. Begge kostet meg bare 199 kroner og jeg syns de er kjempe behagelige :) Mamma topper og gensere klarer jeg meg uten for øyeblikket.
 
Ja var inne på Nelly og Ellos og så også... Men litt usikker på å bestille over nett mtp størrelser og passform osv. Har akkurat vært på hennes og mauritz der jeg kjøpte en dongeribukse. Ellers kjøpte jeg noen fine løse topper og genserer på ONLY :) Er jo så mye løst som er inn nå, så ikke noe behov for mammagenser :)
 
mamalicious.com (som de også har på nelly) er ganske fine synes jeg (og rimelige). Samme folka som står bak only/vero moda/vila.

Har ikke handlet noe selv enda. Har igjen en del fra sist og forsøker å holde meg unna HM, men tenkte å se hva som dukker opp på nett på salg etter jul:) Foreløpig skjuler jeg graviditeten min for omverdenen, så her går det mye i uformelige store gensere og bukseknappen åpen, haha... :)
 
mamalicious.com (som de også har på nelly) er ganske fine synes jeg (og rimelige). Samme folka som står bak only/vero moda/vila.

Har ikke handlet noe selv enda. Har igjen en del fra sist og forsøker å holde meg unna HM, men tenkte å se hva som dukker opp på nett på salg etter jul:) Foreløpig skjuler jeg graviditeten min for omverdenen, så her går det mye i uformelige store gensere og bukseknappen åpen, haha... :)
Oi, imponert :eek: nå er det jo forskjell på folk, men hadde ikke hatt sjangs. Dårlig er jeg og har vært og magen står ut pluss at de hadde nok stussa litt over total stilskifte fra min side :p men utrolig gøy for deg :) når tenker du å si det :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Nei, det er ikke lett! Og ja, stilskifte for meg også kan du trygt si. Og fikk masse vondt i magen en periode til det gikk opp for meg at jeg gikk og stramma og holdt inne magen hele dagen, og det ga meg kynnere. Unødvendig:( Men heldigvis vært lite dårlig og har lite symptomer ellers. Og magen har ikke vært veldig stor. Men denne siste uka før jul kan bli tøff;) Særlig med tanke på all maten jeg trykker i trynet for tida, haha... Magen blir liksom ikke mindre av det!

Det er jo litt morsomt å holde det skjult, men er aller mest på grunn av tidligere graviditet som ikke gikk som planlagt etter vi fortalte det til "hele verden" før oul. Så etter neste ul tenker jeg å si det. Mannen min vil vente enda lenger for sin del. Altså til sine kolleger etc. som ikke vil få høre det fra de jeg sier det til. Brent barn...

Men vi vet jo at dette går bra, har fått masse oppfølging osv, så nå begynner jeg å glede meg litt til å si det. Selv om noen nok egentlig vet det allerede uten at jeg har sagt det. :)
 
For de som tør å handle på nett, sjekk også ut asos.com
De har egen kategori for mamma-klær.
Har bestilt vanlige klær derfra før, uten problemer. Tenkte bestille et par mamma-plagg nå, for syns nå det er litt kjipt med det veldig begrensede utvalget som er å få tak i hos H&M her hvor jeg bor - som en så kjekt sa: "H&M blir graviduniformen"...har et par jeans fra H&M, men de er foreløpig litt store - spesielt etter at de har strekt seg litt. Ellers passer jeg fortsatt inn i mange av de vanlige klærne mine - bare bukser som har begynt å bli et problem.
 
Jeg har handlet litt på Ellos på nett og på Den Kule Mage i Oslo som har opphørssalg nå! Veldig billige bukser!! Fant også en fin engelsk nettbutikk - JojoMamanBébé - men det er veldig dyr frakt utenfor England dessverre.
 
Back
Topp