Hvor handler dere babyklær?

Tina_81

Forelsket i forumet
Hvor handler dere mest babyklær?
Tenkte å kjøpe basic på HM kanskje jeg. Se litt hva de får inn nå på våren. Nå er det så dårlig utvalg.
Ellers er det noen som vet om noen litt kuuulere butikker å handler klær i?
Kunne tenkt meg litt klær som er litt annerledes også :)
Skal sy litt selv også da :)

Name it og lindex har mange fine babyklær synes jeg, H&M er forpestet av den fæle katta, selv om jeg egentlig er glad i katter :-)

Jeg er ikke så nøye på hvor jeg kjøper klærne så lenge de er pene og komfortable for en baby.
Jeg legger litt mer penger i ulla, selv om spar kjøp sin ull er helt fin den også. Joha har mange spennende farger og mønstre synes jeg :-)

Det jeg tenker mest på i forhold til baby er at genserene ikke skal ha hette eller glidelås oppi halsen og at buksene ikke skal stramme over magen og helst ha bred linning. :-)

Tweak skrev:
Name it og lindex har mange fine babyklær synes jeg, H&M er forpestet av den fæle katta, selv om jeg egentlig er glad i katter :-)

Jeg er ikke så nøye på hvor jeg kjøper klærne så lenge de er pene og komfortable for en baby.
Jeg legger litt mer penger i ulla, selv om spar kjøp sin ull er helt fin den også. Joha har mange spennende farger og mønstre synes jeg :-)

Det jeg tenker mest på i forhold til baby er at genserene ikke skal ha hette eller glidelås oppi halsen og at buksene ikke skal stramme over magen og helst ha bred linning. :-)

Enig med du. Komfort går foran når det gjelder baby :)
De fleste butikkene har jo sånne myke babytøy nå :)
Jeg syns også det er viktig med bodyer som har et knappesystem som er enkelt å ta av, dette vet jeg siden jeg har jobbet i bhg og skiftet 20-40 bleier hver dag...uuhh
Viktig for meg også at det ikke er trangt det som skal over hodet.

Det blir som regel på HM, Cubus eller Kappahl. Da det er de butikkene som er på det kjøpesenteret jeg "bruker" mest.

Da lillemor var pittelita så var det utrolig deilig med bodyer som knappes igjen på magen. De har sånne hvertfall på Lindex.
For da var det bare å legge frøkna oppå den åpne bodyen og knappe den på rundt henne, uten å måtte tre noe over hodet
Sånn som denne

Lindex, HM, name it, Cubus +++ Har mye ull fra joha, reflex, Cubus og devold :) Små bukser 50- 62, har jeg mange av fra Lindex, da de var de eneste som passa snuppa (hun var/ er veldig lang og slank).

Kimsi skrev:
Det blir som regel på HM, Cubus eller Kappahl. Da det er de butikkene som er på det kjøpesenteret jeg "bruker" mest.

Da lillemor var pittelita så var det utrolig deilig med bodyer som knappes igjen på magen. De har sånne hvertfall på Lindex.
For da var det bare å legge frøkna oppå den åpne bodyen og knappe den på rundt henne, uten å måtte tre noe over hodet
Sånn som denne

Disse her liker jeg og veldig godt! jeg kommer nok bare til å kjøpe sånne til babyen når hun er nyfødt ivertfall :)

Jeg handler litt forskjellige steder. Men det er flere steder jeg unngår. Bodyene på Cubus blir f.eks raskt veldig slappe i passformen, bodyene på HM krymper masse og blir stive.. Elsker bodyene fra Name it!!! I begynnelsen kjøper vi omslagsbodyer, for sambo liker ikke å ta bodyene over hodet når de er nyfødt:D og de er utrolig praktiske. Så vi får se, men regner med at jeg kommer til å kjøpe mest på name it, men skal også sjekke ut kapphal! Har til nå kjøpt 3 plagg, det er omslagsbody med bukse på HM, sokker på HM og en tunika på Cubus.

Jeg handler litt forskjellige steder. Men det er flere steder jeg unngår. Bodyene på Cubus blir f.eks raskt veldig slappe i passformen, bodyene på HM krymper masse og blir stive.. Elsker bodyene fra Name it!!! I begynnelsen kjøper vi omslagsbodyer, for sambo liker ikke å ta bodyene over hodet når de er nyfødt:D og de er utrolig praktiske. Så vi får se, men regner med at jeg kommer til å kjøpe mest på name it, men skal også sjekke ut kapphal! Har til nå kjøpt 3 plagg, det er omslagsbody med bukse på HM, sokker på HM og en tunika på Cubus.

Jeg handler der det faller seg inn der og da.

Nærmest over alt...:)
Men her i byn har vi en butikk som heter Farmor Ingvarda og der har di masse kule baby klær di ikke selger ellers.
Ellers var jeg veldig glad i Sara når jeg shoppet til lille Prinsessa...:)

Spørs litt om det blir jente eller gutt. Blir det gutt er det nok lite vi trenger tror jeg for har masse gutteklær fra sist.
Det jeg vet er at første tiden med storegull gikk det stort sett i omslagsbodyer og mye bomull eller velur bukser/strømpebukser.
Har tatt frem igjen en del av babyklærne fra loftet for å kikke, og syntes mange av plaggene fra kjedebutikker som HM og Lindex ser ganske slitte ut, Kappahl (iallfall de kaxs) klærne er litt bedre. Men ser absolutt at de plaggene jeg har lagt litt mer penger i som f.eks nøstebarn, petit bateau, memini etc er mye mer klar for 2 gangs bruk. NameIt klærne er veldig både og, noen har holdt seg bra og noen går nok rett i søpla.
Kjøper/kjøpte forresten mye på http://www.guttelus.no til storegullet :-)

jeg vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe gutteklær, jeg er ikke så glad i disse gubbeklærne til smågutta, når de ser ut som gamlinger..
kjøpte jenteklær sist overalt, fornøyd med det meste igrunn :)
omslagsbodyer de første par mnd er et must :)
jeg har bare hatt vinterbaby før, så jeg aner ikke helt hva jeg skal kjøpe inn til en baby som blir født midt på sommeren, må ha noe luftig og deilig illefall, men det har de vel overalt.

Back
Topp