Hvor handle klær?

Nord22

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Vet det finnes en tråd fra før, men klarer ikke å finne den igjen.

Hvor handler dere klær til den første tiden? Vi har handlet litt på H&M og Lindex. Synes KappAhl har for mye dilldall, evt er ganske dyrt og Cubus synes jeg heller ikke har så mye fint.

Tips til andre rimelige butikker vi bør sjekke ut etterhvert? :)
 
Jeg handlet litt over alt, Hm, Lindex, Kappahl, Name It, Cubus og Barnas hus.

Cubus var det kanskje mest pysjer jeg kjøpte og så t-skjorter og slikt når hun ble større.

Newbie (Kappahl sitt merke) synes jeg har en del fint og god kvalitet, noe kan være litt dilldall der, men har funnet noen fine klær der, men ja DYRT.

NameIt har mye fint også, kan kanskje være litt smale i fasongen? Det passet min jente sist, men hørte fra andre med litt mer lubne babyer som ikke var så fornøyd.

Reflex (Barnas hus sitt merke) og HM har en del fint, men spesielt det som er i multipack mister fasongen ganske fort, har noen bodyer og pysjer med veldig rar fasong etter et par måneders bruk fra storesøster.

Ellers finnes jo en del brukt på Finn (babyklær blir jo brukt i kort tid så har fått tak i en del der jeg har vært fornøyd med), jeg kjøpte ofte klespakker sist og jeg ser på salg og prøver å planlegge litt frem i tid, som f.eks. å kjøpe ullklær som passer til neste år når det ligger ute til 70% nå :)
 
Bomull så har vi mest fra Lindex - fine klær til ok priser og greie størrelser. Newbie/KappAhl har mye fint, men det er dyrt, sjeldent på tilbud og små i størrelsene (av personlig erfaring). Har hatt noen plagg fra NameIt. De er som oftest ganske smale.

I ull har vi klær fra Reflex (barnas hus), Janus og Devold. Sistnevnte kjøpt på tilbud på Norwegian Outlet. både Janus og Reflex sine ullklær er ganske tynne, så de kan fort bli slitt hull i når de begynner å krabbe og gå.

Har sett at Zalando har en del i bomull, spesielt multipacks, men merker og kvalitet har jeg ikke erfaring med.
 
Jeg foretrekker Lindex sine klær, som regel kan man ha de en stund da det er forlenger på bodyene :) så liker jeg også pysjene derfra, med glidelås i begge ender :)

newbie har mye fint og ellers kjøper jeg ull på Barnas Hus på tilbud :)
 
Jeg har kjøpt en del på Lindex og Cubus, og i tillegg har jeg bestilt en del fra Amazon. Det fra Amazon blir litt dyrere pga. porto og moms, men de hadde så mange fine klær med Disney og Harry Potter motiv at jeg kunne ikke dy meg. :hilarious:
 
Newbie og Lindex er favoritter her, synes kvaliteten er SÅ mye bedre enn Hm/Cubus! Newbie har også ensfarget, må ikke være blomsterprint! Spesielt Hm blir slappe og mister fasongen.. polarn o pyret sine klær er også gode, og holder seg fint. Ikke alle babyer vokser i rakettfart, så greit at klærne holder seg fine ut perioden man bruker de;)
 
Nå vet ikke vi kjønn før fødsel, så klær er vanskelig å kjøpe uansett. Men jeg titter på Finn etter litt klær som er nøytrale og tøffe, merkeklær og sparke/heldresser. Men ligger så mange fine ‘klespakker’ der! De minste str. er jo nesten ubrukt . Så det anbefales hvis man ønsker rimelige klær :)

Jeg kommer til å kjøpe mer hvis det blir gutt, jenteklær har vi MASSE å arve :)
 
Nå vet ikke vi kjønn før fødsel, så klær er vanskelig å kjøpe uansett. Men jeg titter på Finn etter litt klær som er nøytrale og tøffe, merkeklær og sparke/heldresser. Men ligger så mange fine ‘klespakker’ der! De minste str. er jo nesten ubrukt . Så det anbefales hvis man ønsker rimelige klær :)

Jeg kommer til å kjøpe mer hvis det blir gutt, jenteklær har vi MASSE å arve :)
Newbie har masse nøytrale klær:)
 
Newbie har masse nøytrale klær:)
Ja, det vet jeg, og de har mye i 44 og 50! :woot: Datteren min brukte 44 da hun ble født, og sønnen min 50. Kjøper ikke noe annet enn de str. før babyen kommer uansett, hvis det ikke er noe gøy på Finn ;)
 
Back
Topp