Hvor høyt opp kjenner dere livmora?

Spirenummerfire

Blir kjent med forumet
Maiblomstene 2020
Vet at det varierer, men synes læll den plutselig har kommet veldig høyt oppe siste dagene. Kjenner den ca 2 cm under navlen, og jeg er 14+1.

Jeg er 4gangs gravid. Skal også sies at gravidmagen har poppet frem siste uka, så voldsomt at til og med ansatte i barnebagen tør og kommentere at magen virkelig har tatt form:hilarious:
 
Kjenner tydelig den harde kulen under huden når jeg klemmer litt, noen cm under navlen.
Er 15+1
 
Jeg kjenner ikke toppen av livmora. Eneste gang jeg har kjent den var tredje trimester med tredje unge.
 
16 uker - ikke så langt under navlen :)
 
Akkurat dette jeg lurer på om jeg kjenner...har litt ekstra over magen fra før, men har de siste dagene kjent at magen er hard like under navelen, hvis jeg trykker fra navel og nedover...men trykker jeg rett mot klarer jeg ikke kjenne noe:wideyed:
Kjenner det best når jeg står egentlig :wideyed:
 
Akkurat dette jeg lurer på om jeg kjenner...har litt ekstra over magen fra før, men har de siste dagene kjent at magen er hard like under navelen, hvis jeg trykker fra navel og nedover...men trykker jeg rett mot klarer jeg ikke kjenne noe:wideyed:
Kjenner det best når jeg står egentlig :wideyed:
Jeg kjenner det bare når jeg ligger! Og kan liksom klemme ned i magen og rundt på sidene av denne kulen, litt gøy :) som å legge hånden over og rundt en tennisball.
Når jeg står holder nok magemusklene på, så da kommer jeg ikke til på en måte.
 
Jeg kjenner det bare når jeg ligger! Og kan liksom klemme ned i magen og rundt på sidene av denne kulen, litt gøy :) som å legge hånden over og rundt en tennisball.
Når jeg står holder nok magemusklene på, så da kommer jeg ikke til på en måte.
Samme her, kjenner det veldig godt når jeg ligger, spesielt på morgenen :)
 
Vet at det varierer, men synes læll den plutselig har kommet veldig høyt oppe siste dagene. Kjenner den ca 2 cm under navlen, og jeg er 14+1.

Jeg er 4gangs gravid. Skal også sies at gravidmagen har poppet frem siste uka, så voldsomt at til og med ansatte i barnebagen tør og kommentere at magen virkelig har tatt form:hilarious:
Akkurat sånn er det for meg og:happy: Er 14+0 i dag og barn nr 4. Magen har kommet i løpet av de siste 10 dagene..! Livmoren kjenner jeg best når jeg står, litt under navlen..
 
Jeg klarer ikke å finne eller kjenne noe.. er 13+2 i dag
 
Kjenner kanten best når jeg ligger, litt over skambenet. 13+4 nå
 
Er det noen «fasit» på hvor høyt oppe livmoren skal/bør være uke for uke, eller er dette veldig forskjellig fra person til person?
 
Er det noen «fasit» på hvor høyt oppe livmoren skal/bør være uke for uke, eller er dette veldig forskjellig fra person til person?

man har jo ett gjennomsnitt som er normalt. Er dette de registrerer på helsekortet bl.a. Jordmor sa at livmor skulle være ca til navlen når man var halvveis, ved sist kontroll nå.
 
Klarer ikke si at jeg kjenner livmora...aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter:wideyed:
Når jeg står endrer magen form, og er hard like under navelen - men når jeg ligger føles det som jeg kan trykke hvor som helst og virker helt tomt inni der:wideyed::wideyed: må sies at jeg har litt rundt midjen fra før. buksene er så ubehagelige nå at det er like før utskiftning, og må gå med vide jumpere hele tiden, da det er umulig å trekke inn magen lengre.
men livmor...hakke peiling:hilarious::hilarious:
 
kjenner ikke livmora selv, men jordmor kjente den 2 cm under navlen ca, 14+1 i dag :happy:
 
Back
Topp