Hvor høy livmor?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvor kjenner dere livmora deres? Hvor høyt opp på magen liksom? Og hvor langt på vei er dere? :)

Kjenner den ikke så godt på dagtid, men om morgenen når blæra er full så kjenner jeg toppen ved navlen :) tror det stemmer ganske godt i forhold til hvor livmor skal ligge nå. Bruker dette bildet for å sammenligne :D
ImageUploadedByBV Forum1465675976.159135.jpg

Jordmor målte i forrige uke. Fikk 22cm, jeg var da 20 fullgåtte uker. Så litt over her...

Litt over navlen og er 20+4. Bærer høyt visstnok, samme gjorde mamma.

Min er et par cm over navelen og jeg er 23 uker i dag.

Min stemmer godt med bilde som kristin90 la ut :)

Et stykke over navelen. Jeg er 23+6

Min er omtrent 2 cm over navlen, er 20+4 i dag. Ble litt satt ut i går av hvor høyt opp sparkene kan kjennes.

Selv på 3. ungen klarer jeg ikke kjenne toppen. Den er jo der den skal være, men jeg kjenner ikke noe særlig forskjell (bortsett fra under kynnere).

Min er enda under navlen og jeg er 21+3... Håper det ikke betyr noe er galt... Stod i bv appen for to dager siden at livmora skulle være 2cm over navlen om min er mere 2cm under... Blir litt stressa av sånt jeg...

Min er enda under navlen og jeg er 21+3... Håper det ikke betyr noe er galt... Stod i bv appen for to dager siden at livmora skulle være 2cm over navlen om min er mere 2cm under... Blir litt stressa av sånt jeg...
Det er veldig individuelt hvor lavt livmoren ligger. Du har nok bare et dypt bekken. Ikke noe å være bekymret for :) jeg er 21+4 og livmoren ligger ca 1 cm under navlen. Så du er nok helt normal du også :D

Min stemmer også ganske godt med bildet. Idag kjente jeg spark helt oppe ved siden av navlen, så er ikke tvil om at den lille flytter seg oppover :)

Er uke 21+2 og kjenner den er kommet seg godt over navlen nå. Kjenner sparkene rett under nederste ribbein nå:happy: jeg tror min må være høyere enn vanlig. Har en kort overkropp så det kan være en forklaring :)

jeg er 23+2 og den stopper rett på toppen av navlen. I forrige svangerskap lå livmor alltid lavere enn det appene sier. er 171cm, så har sikkert litt lengre mage enn gjennomsnittet.

Her er den godt over navelen. Var hos jm i dag og ut fra dette bildet så ligger den rett over der den skulle vært ved uke 28! Så tydeligvis mye høyere opp enn den skal? :P er 22 uker

Back
Topp