Hvor høy er terskelen deres for sykmelding?

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
I dag ble jeg sendt hjem fra jobb fordi jeg satt i et møte og prøvde å ikke brekke meg eller svime av. Men så fungerer jeg jo bra på jobb innimellom også. Så nå er jeg skikkelig usikker på hvor jeg skal legge lista for å be om sykemelding hos legen? Vil jo egentlig jobbe, men merker jo samtidig at jeg ikke yter helt på samme nivå som jeg pleier å være på. Hva tenker dere om dette? Kan jo bli relevant for flere her framover :/

Jeg er i utgangspunktet 50 sykemeldt pga noe annet , men fikk forlenget ut november i første omgang pga kvalme og trøtthet i tillegg til det er var sykemeldt for fra før av :/.
i forhold til hvor du skal lista så må du kjenne på det litt selv :), men høres ut som om du bør ta en prat med legen :).

Du kan jo være 50% sykemeldt å jobbe mere enn det:shy: prosentvis sykemelding fungerer som det som het «aktiv sykemelding» før :) da har du muligheten til å legge opp dagen litt som du selv klarer, og har du dager formen er bedre kan du jo jobbe, mens dager hvor kroppen ikke vil kan du være hjemme å ruge :angelic:

Gradert sykmelding er jo kanskje lurt ja :) får ta en liten prat med legen og høre litt hva hun tenker er lurt også :) Det kjennes bare litt kjipt å gi seg så tidlig, men det er jo en litt teit måte å tenke på.

Jeg var veldig restriktiv med sykemelding i mine tidligere svangerskap og jobbet 100% frem til siste måned (siste uken med nr 3), men det var jeg som satt igjen som taperen med en kropp som ikke orket og energi på bånn rett før fødsel og barseltid. Kommer til å høre helt og holdent på kroppen denne gang og ta sykemelding når jeg kjenner det er behov for det. Som nevnt over er jo gradert sykemelding et veldig godt alternativ

Ble ikke sykemeldt forrige gang, så tenker jeg har ganske høy terskel egentlig. Samtidig.. sover utrolig lite om nettene pga 1 1/2 åringen som våkner mye og står opp tidlig så blir nok mer utslitt denne gangen. Så litt spennende å se. Slet utrolig mye med kvalme og kastet opp flere ganger i uken sist, det blir ikke like lett å hente meg inn igjen denne gangen tror jeg om det skulle skje.

Jeg har egentlig ikke mulighet til å sykemelde meg, er ingen som kan ta over arbeidet mitt uten at det planlegges.. så håper inderlig at formen holder seg fin denne gangen!

Ble ikke sykemeldt forrige gang, så tenker jeg har ganske høy terskel egentlig. Samtidig.. sover utrolig lite om nettene pga 1 1/2 åringen som våkner mye og står opp tidlig så blir nok mer utslitt denne gangen. Så litt spennende å se. Slet utrolig mye med kvalme og kastet opp flere ganger i uken sist, det blir ikke like lett å hente meg inn igjen denne gangen tror jeg om det skulle skje.
Ble ikke sykmeldt med første, men med andremann, som er 20 mnd yngre, så hadde jeg en uke sykmelding i uke 7-8, og 40% de siste par ukene før fødsel. Han kom en mnd før termin, så glad jeg fikk hvilt bittelitt før fødselen. Men så tidlig som uke 6 har jeg ikke slitt før.

Ble ikke sykmeldt med første, men med andremann, som er 20 mnd yngre, så hadde jeg en uke sykmelding i uke 7-8, og 40% de siste par ukene før fødsel. Han kom en mnd før termin, så glad jeg fikk hvilt bittelitt før fødselen. Men så tidlig som uke 6 har jeg ikke slitt før.

Håper formen din blir bedre etter hvert :)

Ikke restriktiv i der hele tatt. Har tenkt på babyen og meg selv, pluss det andre barnet som har trengt en pigg mamma. Denne gangen så studerer jeg og skal i praksis i 16 uker fra Januar av, men der er 4 dager i uken og jeg kan ha er roligere tempo håper jeg :)

Jeg var sykmeld fra uke 6 sist, pga bekkenet. Jobba 4 uker i mai 100%, så tilbake til 50% sykmelding (ble gravid i mars), før jeg i september ble 100% sykmeldt.
Om formen holder seg håper jeg på å jobbe mest mulig dette svangerskapet, akuratt nå har jeg ingen symptomer bortsett fra ømme pupper.
Men terskelen legger jeg ut i fra hvordan dårlig jeg blir :)

Back
Topp