Hvor gammelt var barnet ditt?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Nøyaktig hvor gammelt var barnet ditt da det for alvor begynte å slutte med/sluttet med bleie? Og hvor lang tid i forveien hadde dere mistanke om det var klar for å trene?

Gutten vår er veldig interessert i å prøve å gå på do, og vil gjerne skifte bleie så fort han har tisset - så jeg mistenker at vi snart er der at vi kan begynne.

Han viste ikke tegn til å være klar før jeg en dag fikk nok..
Forklarte han at nå var han stor gutt og måtte lære seg å gå på do,og tisse og bæsje der..
Hadde ett eller to uhell samme dag,tørr natt og det var det...
Da var han straks 3.5 år..

hun begynte for 2 mnd siden, blir 3 år 14 mai. Fikk 3 truser av sin bestemor og da var det gjort. Ville ikke lengere ha bleie på seg lengere bare :) Hatt 2 uhell siden, og vært tørr hver eneste natt siden :)

Fikk ingen tengn/mistanker hun bare bråbestemte seg da jeg fortalte henne at babyen også skulle bruke bleier når den kommer.

eldste var bleiefri 2,5år gammel... begynte å ville gå på do 2år gammel ca...

mellomste slutta med bleie da hun var 2år og 4 mnd.... har holdt på før hun fylte 2år med å ville gå på do...

Jenta mi sluttet å bæsje i bleien da hun var 10 mnd. Da begynte hun å gi beskjed om at hun måtte bæsje på potten. Hun sluttet helt med bleie da hun var 2 år og 3 mnd. Gutten min er 2 år neste mnd og det er ingenting som tyder på at han har  planer om å slutte med bleie på en stund... Så tror dette er veldig individuellt ja.

*Lilly skrev:
Jenta mi sluttet å bæsje i bleien da hun var 10 mnd. Da begynte hun å gi beskjed om at hun måtte bæsje på potten. Hun sluttet helt med bleie da hun var 2 år og 3 mnd. Gutten min er 2 år neste mnd og det er ingenting som tyder på at han har  planer om å slutte med bleie på en stund... Så tror dette er veldig individuellt ja.

At det er individuelt er jeg ikke i tvil om ;-)
Men jeg tenkte kanskje man fikk noen tegn i forkant. Dette med at han gjerne vil ha tørr bleie raskt og at han interesserer seg for do, f.eks. 
Lurer liksom på om jeg skal være pådriver da eller om jeg skal vente.
Vil ikke drepe all motivasjonen hans, for JEG synes ikke han er for gammel til å gå med bleier - men om han VIL slutte er det greit.

21 mnd da slutta hun, men hadde jeg latt henne bestemme så hadde hun vel bæsja i bleia enda. Jeg venter heller ikke på når hun er klar for et bad eller pusse tenner. Det må bli en del av hverdagen på en fin måte så det var noe jeg selv bestemte ilag med henne, så begynte når hun var 13 mnd. da kunne hun gå og hun forsto at det var stas når tisse og bæsjen kom i do:) Så fra hun var 13 mnd til hun var 15mnd hadde vi ca 20 bæsjebleier og etter det sa hun ifra om at hu måtte bæsje. også var det egnetlig slutt med bæsj i bleia.

Tror også det er forskjellig fra barn til barn, noen er tidligere og andre sene, men det er mange foreldre som bare sier at ungen min ikke er klar, uten å i det hele tatt gitt det et forsøk.At de mener ungen selv skal dra av seg buksa og sette seg på do.

Selv slutta jeg rett før jeg var 2 år og broren min slutta rett etter at han var 1 år.

Eldste jenta mi var 20 mnd og eldste nesten 2 år.. De har ikke bestemt at de skal slutte selv, og det har ikke vi bestemt for dem heller.. Men det VI har gjort er at begge har fått gått endel uten bleie på dagtid, uten stress og mas.. sagt fra når de har tissa, og begynte plutselig å si ifra FØR de måtte! :) Selvsagt individuelt.. men jeg har en tro på å la de få prøve litt før de er klar og jeg.. bare for å lufte seg.. bli fortere klar.. og ikke så skummelt.. :)

Har ikke sluttet enda, men har gått på do og potte siden januar. Da var hun 17 mnd. Har vel skiftet 3 bæsjebleier siden da. To netter har hun også vært tørr, og tisset på do om morgenen. Har ikke prøvd for alvor å slutte med bleie enda, vil vente til sommeren. Hun sier ofte i fra selv, men ikke alltid. Så krysser fingrene for at hun blir bleiefri i sommer.

Gutten her var ikke klar eller interisert før han var 4år,men da var det helt slutt og ingen uhell
Jentungen var ca 3.5år når ho viste interesse,men mange uhelle og fram og tilbake med bleie. Enda så har ho små tisseuhell til tider alt fra 1-6 ganger i uka og til tider flerre ganger på dagen

den sommeren han fylte 3. tok ikke lange tiden før han var tørr både dag og natt

Back
Topp