Hvor gammelt var barnet ditt da det begynte å stå opp selv i helgene?

5 år. Da hadde vi fått en fin kattepus også, så han sto opp og hadde noen å være sammen med. Nå nyter han denne alenetiden på morgenen.
 
Min gutt er snart 5 og har de siste månedene stått opp selv. Han går ned og ser på iPad og finner seg noe å spise om han er sulten.
Jeg står som regel opp innen en halvtime, men han klarer seg fint alene en stund.
 
4-5 år tror jeg, men pappaen var der da, de helgene han ikke jobbet. Han er morgenfugl og alltid oppe først uansett.
 
4 år (hun er snart 5 nå). Og hun elsker det! Ordner seg mat, og ser på barnetv med teppe og bamse. I fred fra lillebror. Av og til lager hun frokost til oss andre også. Stolt som en hane! :)
 
4 tror jeg.. da sto jeg opp Max. 20 min etterpå da.. vanskelig å bli liggende når man skjønner at ungen sitter i den lyse sofaen å smører seg ei skive med Sjokade.. på fanget...
 
Fem/seks år. Varslet alltid om at de var våkne, og satte opp døra til soverommet mitt, slik at jeg kunne slumre til mens de koste seg med TV under pleddet. Både de og jeg liker sånne pusterom innimellom fremdeles. Eldste (nå 16) kan finne på å stå opp en halvtime før alle andre, for å sitte i fred med en kopp te.
 
5 tenker jeg på minsta, men hun har ei storesøster da og er heller ikke morgenfugl så var sjelden så lenge av gangen. Storesøster var nok eldre
 
4 år. Satte seg ned med barnetv, men vekket oss først slik at vi var våken. Noen ganger slang jeg meg på soafen og døset, så var tilgjengelig hele tiden. Frem til da bytta vi på hvem av oss som stod opp.
 
Eldste 5 år ca. Minstemann stod opp med storesøster fra han var tre/fire ca. De koser seg sånn sammen med pledd, pad/TV og polarbrød, også kan vi foreldre slumre litt ekstra xsmile9
 
Eldste var vel 4.5 tror jeg, stod opp en halvtime før pappan.

Nå er han snart 10, og blir sur hvis noen står opp rett etter han. Han liker den tiden på morran han kan få være i fred. Så han vil nå ha på vekkerklokke midt i uka for å få litt tid alene. Og i helgene vil han helst ha en time eller to alene, men så lang tid få han ikke.

Yngste på 6.5 har aldri stått opp alene. Det er isåfall så få at det kan telles på en hånd. Hun sover lenger enn pappan også som regel i helgene. Og nå vekkes i uka.
 
Nå er mine små, men husker godt når jeg var i skolealder og å stod opp alene. Synes det var veldig stas, følte meg såååå stor.
 
Nesten 3-åringen går på badet og tar av seg pysj og bleie. Men ikke lengre enn det, og det tar jeg heller ikke sjansen på :p
 
Ikke enda. De er 5.5 og 3 år. De har prøvd men jeg våkner alltid av de krangler. De lager heller ikke mat selv da de ikke får tak i alt. Må være ganske store før de klarer det. Jeg hatet å stå opp alene som liten og har bare dårlige minner med det.
 
Eldste var rundt 5. De to minste har nok vært yngre, for da har de hatt hverandre. De krangler ikke heldigvis :)
 
Back
Topp