Hvor gammelt synes du barnet bør være før dere drar fra det?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
I artikkelen er det snakk om en helg og jeg er helt enig at da bør man vente til barnet er ett, halvannet år.

Men, for en natt, tenker jeg det ikke bør gå så lang tid. Vi skal i bryllup når jenta mi er 3,5 mnd og skal ha barnevakt, håper da det går bra..

Sent from my iPhone using BV Forum

Så lenge barnevakten er en barnet kjenner godt og det bare er snakk om en natt, dvs ikke to hele dager og en natt, så må vel noen mnd være ok. Men en hel helg, minst ett år. Hadde nok ikke klart å nyte "ferien" likevel, hadde bare savnet henne og gledet oss til å komme hjem.

Jeg var ikke klar for å sende bort jenta mi før hun var 1år, å da bare for ei lita natt.. Måtte ha barnevakt pga krasj med jobbtider for meg og sambo:p.. Har i ettertid hatt barnevakt et par ganger, men bare når vi faktisk har trengt det iforhold til jobb osv..
Når vi skulle få lillebror hadde vi barnevakt i nesten ei uke, da jeg var en stund på sykehuset både før og etter fødsel, å jeg har vel aldri hatt så dårlig samvittighet noensinne.. Enda hun kom på besøk på sykehuset osv, følte jeg meg som verdens værste mamma som sendte henne bort, så nå blir det leeenge til neste gang.. Å nå er jenta snart 3år:p
Jenta selv, har aldri hatt noe imot å sove borte, og storkoser seg - er mamman det står på, som ikke liker å ha barnevakt:p

Kanskje litt utenom det som egentlig skulle bli svart her, men jeg er av den typen som helst ikke vil sende bort barna mine, ihvertfall ikke når de er små, liker å passe på de selv:).. Håper vi slipper å ha barnevakt for lillebror før han blir over året også, og med permisjon som tilsammen varer til utti mai neste år, skal vi nok klare oss uten hjelp:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Forresten, sønnen min ble hjerteoperert når han var 3,5 mnd gammel. Sønnen min var da til sammen ti dager på intensiven, uten at vi fikk være sammen med han. Han var dopet ned på en hel haug medisiner, og var i en slags søvntilstand hele tiden. Vi tror ikke dette har påvirket han, men er jo umulig å vite..

I artikkelen er det snakk om en helg og jeg er helt enig at da bør man vente til barnet er ett, halvannet år.

Men, for en natt, tenker jeg det ikke bør gå så lang tid. Vi skal i bryllup når jenta mi er 3,5 mnd og skal ha barnevakt, håper da det går bra..

Vi var også i bryllup da et av barna var 4mnd gammel. Det gikk veldig fint. Vi hadde barnevakt hjemme, og kom hjem iløpet av kvelden/natten. Måtte pumpe meg i bryllupet da, litt pes :/

Back
Topp