Hvor gammelt synes du barnet bør være før dere drar fra det?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet Opprettet
Jeg tenker at det kommer både ann på barnet, foreldrene og hvem som passer det, og hvor godt de kjenner barnet. Det er ikke noe fasitsvar:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Synes det er veldig varierende, og er ganske så enig med hva dem andre har skrevet, og alle har vell en norenlunde go grunn til hvorfor dem trenger barnepass, og di fleste mødre ville jo ikke latt hvem som helst passe på barnet/barna dems :rolleyes:
 
Enig med dere andre her. Men er samtidig enig i at barnet bør være rundt 1 1/2 år før det får være en hel helg borte fra foreldrene sine. En natt derimot, synes jeg er greit i ny og ne :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tviler egentlig på behovet for å dra bort en helg dukker opp. Vi har aldri vært på andre helgeturer enn familiebesøk eller på hytta, og da er det jo naturlig at babyen er med:)
Vi kan jo dra på helgetur til Oslo med babyen og besøke mamma, så kan vi dra på shopping og restaurant uten at baby må sove borte:)
 
Med førstemann var jeg borte en uke i slengen flere ganger omkring 1 årsalder pga studier i utlandet som jeg måtte reise på. Av og til måtte pappaen også være borte i de periodene pga jobb. Da bodde vesla hos besteforeldrene, opplevde at det gikk veldig bra, men så er vi veldig mye sammen med besteforeldre på begge sider, så hun var veldig trygge på dem. Tenker mange ganger at vi lever litt "kunstig" i dag med kjernefamilien, er vel egentlig mere naturlig for mennesket å leve i større grupper :) Så vi har gått inn for at hun skal ha en litt større sirkel av "nærmeste" enn bare oss, er glad for at vi har mulighet til det.

Uansett, det blir folk av de fleste, og som dere andre skriver, dette er ting man må og klarer å føle på selv i hvert enkelt barns tilfelle :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenker at det kommer både ann på barnet, foreldrene og hvem som passer det, og hvor godt de kjenner barnet. Det er ikke noe fasitsvar:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Enig!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenker at det kommer veldig an på hvordan ungen sover og hvor godt h*n kjenner dem som skal passe, samt hvor lenge det er snakk om å være borte. Hvis ungen er "lett" å legge, sover godt uten mange oppvåkninger o.l., kjenner dem som passer veldig godt og det er snakk om f.eks en natt så kan det skje tidligere enn om det er motsatt for å si det sånn.
 
Back
Topp