Hvor gammel når de kan bruke sittepute i bil?

Hebbeliten

Forelsket i forumet
Ja, Hvor gamle eller tunge må de være før de kan begynne å bruke sittepute i bil?? 25kg??

Helst skal de sitte i egen stol med nakkebeskyttelse til de er over 36 kg..

mi er 8 år å har sittet på pute i to år ca...

I vektklasse 2 og 3 er både barnestol (også kalt beltestol) og kun bilpute godkjent sikringsutstyr. Trygg Trafikk anbefaler sterkt å bruke bilstol med rygg hele veien til barnet er 135 - 150 cm høyt, eller passerer vektgrensen på 36 kilo, og ikke lenger trenger spesielt sikringsutstyr. En stol med rygg og beskyttelse på siden og rundt hodet gir atskillig bedre sikkerhet, spesielt ved sidekollisjoner. Både bilputen og barnestolen må brukes sammen med bilens trepuntsbelte.

fra trygg trafikk.

Fikk beskjed på babyshoppen at de fleste har sluttet å selge dette...man bør sitte i sete med nakkestøtte så lenge som mulig.

De bør aldri sitte på pute, det gir svært dårlig sikkerhet men er selvsagt bedre enn ingenting hvis det er alternativet. Barn bør sitte i en god beltestol med god rygg og sidestøtte helt til de ikke lenger har behov for eget godkjent sikringsutstyr(135/150 cm og/eller 36 kg). Dessverre er det få som vet om anbefalingene og alt for mange som slutter med eget sikringsutstyr til barna lenger før det er tillatt fordi de tror barna er store nok til å bare sitte rett i bilens seler.

jeg er 150 skulle jeg og sittet i stol me rygg da? (måtte bare)

ORIGINAL: Mamma te 3prinsessa

Regner med at du er over 36 kg i hvert fall. [;)]

ORIGINAL: Minerva

ORIGINAL: Mamma te 3prinsessa

Regner med at du er over 36 kg i hvert fall. [;)]

Det får vi da inderlig håpe at hun er [8D]

Okei, tusen takk for svar....Tror mannen min ble litt sjokka og skuffa nå over at det er veeeeldig mange år før vi er kvitt barneseter i bilen[:D] hehehehehe[:-]

ORIGINAL: happymeg

trodde sitteputen døde ut på 80 tallet jeg [8D]

neida de selges både på biltema og lekebutikker...[:-]

Aldri?[8|]

Back
Topp